Fra den blå avis, hvad er det for speciall~
Fra : Madsen

Dato : 10-05-01 15:03

American Stafford terrier, Armstas blå linie, nyimporterede. 13 uger, 3
tæver. Med specielle ører. Kr. 14.500,-/stk. Greve (Trykt Øst torsdag
10-05-2001) 40 84 31 31

Fra : Pia Neldeberg Rasmus~

Dato : 10-05-01 18:38

Uff - Det lyder jo som en hundehandler !!!
Såvidt jeg er orienteret må man lovligt "kun" importere 2 hunde af gangen
fra udlandet, dette netop for at undgå hundehandleres kyniske og umættelige
higen efter gylden mammon, loven gælder også er selvom han har ladet sig
politi-registrere som handlende med hunde.

Det der menes med "specielle" ører er nok det at de har kuperede ører det er
stadig lovligt i enkelte lande.

Pia

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 11-05-01 11:58

Pia Neldeberg Rasmussen <nelde@post4.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9dekaf$6nd$1@news.inet.tele.dk...
> [...]

> higen efter gylden mammon, loven gælder også er selvom han har ladet sig
> politi-registrere som handlende med hunde.

dette fordi det lyder helt hen i >>>>>>skoven - modsat står det et eller
andet sted, bøjer jeg mig for det - men jeg tvivler og synes du skal
noget du mener at have hørt ....... >>>>>>det er desværre generelt for
mange, at de viderebringer sådanne oplysninger - og det er virkelig
meget god grund til det !!!!!!!

> Det der menes med "specielle" ører er nok det at de har kuperede ører det
er
> stadig lovligt i enkelte lande.

kan de ikke udstilles på en >>>>>> DKK udstilling -

--
P i a P a l m b l a d W r i g h t
www.fallohide.dk

Fra : Pia Neldeberg Rasmus~

Dato : 11-05-01 16:37

Hej pia,

Hvis du seriøst gerne vil have oplysninger om hundehandel/import vil jeg
bede dig henvende dig til din lokale politistation, her vil du få de samme
oplysninger med en anden formulering.

Jeg undersøgte det tidligere i forbindelse med en sag om en hundehandler tæt
ved den dansk/tyske grænse. Men skulle loven været lavet om eller du ved
bedre så henvend dig med dit svar til spørgeren istedet.

Pia

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 12-05-01 14:04

> Hvis du seriøst gerne vil have oplysninger om hundehandel/import vil jeg
> bede dig henvende dig til din lokale politistation, her vil du få de samme
> oplysninger med en anden formulering.

!!!! det var det jeg reagerede på - >>>> for det passer IKKE! Der er forskel
på at importer hunde og handle med hunde - du blander disse 2 >>>>>ting
sammen i en pærevælling !

> [...]
> ved den dansk/tyske grænse. Men skulle loven været lavet om eller du ved
> bedre så henvend dig med dit svar til spørgeren istedet.

tror du ved - og hvorfor >>>>jeg "rejser børster" er fordi du lyder som een
af de frelste fra een eller anden selvbestaltet >>>>dyreforening, der ikke
har andet at foretage sig end blande sig i folks liv -

--
P i a P a l m b l a d W r i g h t
www.fallohide.dk

Fra : J :o\) h n

Dato : 12-05-01 16:06

> fordi du lyder som een
> af de frelste fra een eller anden selvbestaltet >>>>dyreforening, der ikke
> har andet at foretage sig end blande sig i folks liv -

Sådan en gang vrøvl!. Og istedet for at skrive kryptisk,
kunne du måske henvise til hvad det er for dyreforeninger
du mener er frelste & selvbestaltede ?. Ved at du ikke
nævner navne, sætte du jo alle i bås og over en kam.

En dyreforening blander sig iøvrigt ikke i folks liv, men blander
sig i hvorfor folk bruger deres liv til at misrøgte dyr og omgås
loven ditto imod de givende regler. At kalde det selvbestaltet at
varetage dyrenes rettigheder uanset rangen af dyreforeningens virke, er
som at kalde dronningen for Martha!.

Men jeg skal da huske at give f.eks Dyrefondet med sine
mange tusinde "frelste" medlemmer og deres ihærdige arbejde
for at genskabe tryghed til værgeløse dyr/hunde besked om at
dette er din holdning om dyreforeningsarbejdet i DK.

Nethygge og god weekend til alle!.
Jhn og labs.
www.nethundeguiden.dk
www.nethundeguiden.dk/race.html

Fra : Kosmonauten

Dato : 12-05-01 18:15

Hej Pia,
har nødig lyst til at se dig "rejse børster" ;c)
Men nu skærer du faktisk alle over en kam, hvilket ikke er særligt smart.
Der er mange udemærkede dyre(værns)foreninger derude, hvis medlemmer gør et
kanon stykke arb. for at dyr får en værdig behandling.

Vi skylder de dyr, være sig det er i landbruget el. privat, en ordentlig
behandling.

Selvfølgelig findes der ekstremer, men det er der jo alle vegne, lige fra
krigeriske dyreforeninger til lobby'ister som meget hurtigt fik ændret ex.
loven om halekupering.
Sådan er der jo så meget..........

Men frelst, næ tak det ord har en meget negativ klang her hos
undertegnedede, men bevares hvis det at gå ind for at dyr/hunde får en
ordentlig behandling, er at være "frelst", ja så må jeg da leve med det ;c)
Amen.

Med ønsket om en fortsat god weekend med jeres Canis Lupus Familiaris.
Martin Den Frelste & Laika Ze Holy Ghost

"Pia Palmblad Wright" <fallohide@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
<SNIP>

Fra : NorthernAmstaffs

Dato : 13-05-01 02:25

"Pia Palmblad Wright" skrev d. 11-05-01 11:58 dette indlæg :

> er

> kan de ikke udstilles på en >>>>>> DKK udstilling -

> Hej Pia,
En lille kommentar til ovenstående:
Hvis en hund ørekuperes i et land, hvor det er lovligt (og hvor den er opdrættet) kan den udstilles på alle udstillinger herhjemme - også DKK-udstillinger!
Med venlig hilsen Thomas

http://www.kandu.dk/

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 13-05-01 12:58

:

> [...]
> Hvis en hund ørekuperes i et land, hvor det er lovligt (og hvor den er
opdrættet) kan den udstilles på alle udstillinger herhjemme - også

halekupering af uvisse årsager!

Pia

P i a P a l m b l a d W r i g h t
www.fallohide.dk