Skærme
Fijala 3554
Fordelene ved IPS/S-IPS
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 06-09-04 00:21

Har lige fået et link til en interessant PDF-fil om fordelene
ved IPS/S-IPS, som måske kunne interessere nogle af jer. :)

<http://global.lgphilips-lcd.com/en/technology/data.html>.
Den ligger nede i bunden af siden (The Importance of S-IPS
Technology for LCD Televisions) og er på engelsk. Godt nok
snakker de om fjernsyn, men det samme må vel gælde for
computer-skærme, hvor de samme paneler bruges(?).

PS.: Af en eller anden underlig årsag, så virker PDF'en ikke,
hvis jeg åbner den op direkte i browseren, men hvis jeg henter
den ned på harddisken og åbner den derfra, virker den fint.

--
Hilsen
Madsen

Fra : MAT

Dato : 06-09-04 08:18

> Har lige fået et link til en interessant PDF-fil om fordelene
> ved IPS/S-IPS, som måske kunne interessere nogle af jer. :)

Dette snart 1 år gamle link på dansk er også skrevet af en IPS-fan
http://www.eaid.dk/eaid.php?action=vis&id=339

Venligst

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 06-09-04 12:02

MAT skrev:

> Dette snart 1 år gamle link på dansk er også skrevet af en
> IPS-fan http://www.eaid.dk/eaid.php?action=vis&id=339

Den side kendte jeg nu godt. Den har været nævnt flere gange
tidligere i denne gruppe, men tak for linket.

--
Hilsen
Madsen

Fra : E. Jensen

Dato : 07-09-04 09:32

> Den side kendte jeg nu godt. Den har været nævnt flere gange
> tidligere i denne gruppe, men tak for linket.

Den kunne godt bruge en opdatering. Fx. noget om at det ser ud til at flere
og flere producenter går over til TN paneler (også LGPhilips), muligvis
fordi det er den eneste måde man kan komme ned på 12 ms responsetime, hvad
ved jeg.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 07-09-04 16:57

E. Jensen skrev:

> [...]
> (også LGPhilips), muligvis fordi det er den eneste måde man
> kan komme ned på 12 ms responsetime, hvad ved jeg.

Spørgsmålet er så bare, hvad en responstid på 12 ms på et TN-panel
svarer til i responstid på et IPS-panel. Jeg vil nu også langt
hellere have bedre farvegengivelse end jeg vil have en hurtigere
responstid, men det er selvfølgelig et spørgsmål om behov.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Dr.Ralph

Dato : 13-09-04 02:36

> Dette snart 1 år gamle link på dansk er også skrevet af en IPS-fan
> http://www.eaid.dk/eaid.php?action=vis&id=339
>
> Venligst

Det er skrevet af mig - og er absolut IKKE opdateret til at gælde for
nuværende.

Artiklen er "lånt" af EAID - det var et svar jeg gav på et forum til en
spørgende. Eaid har min tilladelse til at have min artikel liggende - men
det der står om S-IPS er stadig korrekt den dag i dag - men selvfølgelig er
der sket meget siden jeg skrev artiklen/indlægget.

Har PT ingen planer om at bruge mere tid på at forfatte lignende artikler
ej heller at opdatere den på EAID.

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph