Skærme
Fijala 3554
Farveflimmer...
Fra : G.B.

Dato : 29-08-04 00:56

Min trofaste gamle (6-7 år) Vievpoint (= "MAG på licens")-skærm er
begyndt at flimre, selv i ikke-grafiske programmer som Notepad, så måske
er jeg paranoid, men jeg har lige købt og betalt en ny LG Flatron-skærm
via nettet.

Og nu kommer jeg til at tænke på, om det måske ikke er skærmen, men
grafikkortet (NVidia gforce3/128), der er noget galt med?

Jeg arbejder med webdesign og har et par projekter i gang, så jeg kan
ikke rigtig tillade mig at være uden fungerende PC i mere end en dags
tid.

Er det ikke skærmen, som er ved at sætte ud, når farverne bliver
skiftevis et par toner mere blå/grønne/røde? Det er i hvert fald mit
gæt???

Der er IKKE pillet det mindste ved kablerne.

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : N_B_DK

Dato : 07-09-04 01:26

G.B. wrote:

> Er det ikke skærmen, som er ved at sætte ud, når farverne bliver
> skiftevis et par toner mere blå/grønne/røde? Det er i hvert fald mit
> gæt???

Det kan det være, men er ikke 100% sikkert.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Jacob Voigt

Dato : 07-09-04 11:01

Jeg har det samme problem på min skærm (SONY SDM-S71), har du fundet ud af
problemet? - kan det være "elektronisk støj" eller andet. Jeg vil give dig
ret i, at det er død frustrerende.
Mit grafikkort er et ASUS ULTRA DELUXE V8460.
Er der mon nogen "hajer" derude der kan hjælpe med at opklare dette....

Voigt.

Fra : N_B_DK

Dato : 08-09-04 00:00

Jacob Voigt wrote:
> Jeg har det samme problem på min skærm (SONY SDM-S71), har du fundet
> ud af problemet? - kan det være "elektronisk støj" eller andet. Jeg
> vil give dig ret i, at det er død frustrerende.

Ja jeg kender mange mulige årsager til dette problem, men er det skærmen som
der er fejl i, så skal den åbnes og det vil jeg ikke anbefale folk som ikke
har den store viden om elektronik at gøre, der er immervæk nogle høje og
potentionelt dræbende spændinger i en monitor (selv med det rette værktøj er
det bestemt ikke ufarligt, så folk uden skilletrafo, bør ikke rode med det)

--
MVH.
N_B_DK

Fra : G.B.

Dato : 08-09-04 16:19

"Jacob Voigt" <xvoigt@tele2adsl.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg har det samme problem på min skærm (SONY SDM-S71), har du fundet
> ud af problemet? - kan det være "elektronisk støj" eller andet. Jeg
> vil give dig ret i, at det er død frustrerende.

Tjah, nu sidder jeg her og savler over min sprit-nye LG Flatron med en
dot pitch på 0.2 mm. Men aldrig er man taknemmelig - nu er jeg løbet ind
i et andet problem - min gamle skærm kunne nemlig huske forskellige
skærmopløsninger, og skiftede selv tilstand. Når jeg nu spiller CIV3-
Conquests, er opløsningen for høj, så der er en sort rand uden om
skærmbilledet. Det vil sige at jeg skal sidde og rode med OSD'en, når jeg
vil spille CIV...

> Mit grafikkort er et ASUS ULTRA DELUXE V8460.

Jeg bruger et GeForce 3 TI200/128 MB. En halvgammel sag, som dog snildt
kan klare, hvad jeg smider i hovedet på det (hvorfor mon de pludselig
holdt op med at markedsføre GF3? Det er en meget bedre GFX-processor end
det meste andet jeg har set???)