Skærme
Fijala 3554
Sløret AOC Spectrum 9Glr
Fra : J Nielsen

Dato : 23-08-04 08:21

Hejsa

Min 19" AOC Spectrum 9GLR skærm er meget sløret i midten, og rimelig skarp
ude i siden af billedet. Jeg er ved at få kronisk hovedpine af at se på
den... alt teskt er totalt uldent på den.

Hvad er der mon galt?

Jeg har naturligvis prøvet Degauss i dens menu, men det bliver ikke bedre.

Er der noget, der kan laves, eller er skærmen slut/færdig?

Jeg bor i København - nogen henvisninger til reperatører?

Hilsen Janus

Fra : Mads

Dato : 23-08-04 08:30

On Mon, 23 Aug 2004 09:21:13 +0200, "J Nielsen"
<janus@prime-agency.dk> wrote:

> [...]
>ude i siden af billedet. Jeg er ved at få kronisk hovedpine af at se på
>den... alt teskt er totalt uldent på den.

Hvilken refresh rate kører du med ? Er det 85 Hz ?
Hvis det er, så prøv at sæt den ned til 75.
Jeg har samme monitor og den er også ret ulden
ved 85 Hz hvorimod billedet står knivskarpt ve 75

mvh Mads

Fra : J Nielsen

Dato : 23-08-04 09:11

> [...]
> Hvis det er, så prøv at sæt den ned til 75.
> Jeg har samme monitor og den er også ret ulden
> ved 85 Hz hvorimod billedet står knivskarpt ve 75

Jeg har måtte den sætte den ned til 60Hz og det hele står stadig mega
sløret....
Har læst noget om at man kan åbne skærmen og dreje på nogle skruer, men aner
intet om det.

Hilsen Janus

Fra : N_B_DK

Dato : 24-08-04 02:15

J Nielsen wrote:
> Har læst noget om at man kan åbne skærmen og dreje på nogle skruer,
> men aner intet om det.

Det er også korrekt, men hvis du intet aner om det, vil jeg ikke anbefale
dig det, der er trods alt nogle ganske høje og bestemt ikke ufarlige
spændinger i en monitor.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : J Nielsen

Dato : 24-08-04 06:39

> Det er også korrekt, men hvis du intet aner om det, vil jeg ikke anbefale
> dig det, der er trods alt nogle ganske høje og bestemt ikke ufarlige
> spændinger i en monitor.

Hvem kan så i storkøbenhavns-området klare det for mig?

Fra : Brian Lund

Dato : 24-08-04 16:49

> Hvem kan så i storkøbenhavns-området klare det for mig?

Du kan prøve at spørge i dk.teknik.elektronik

Brian