Hvor tit har I sex?
Fra : Gitte Nielsen

Dato : 05-09-04 20:38

Hej gruppe

Ville bare lige gerne høre om hvor tit I har sex med jeres partner.

Jeg har selv sex med min kæreste et par gange om ugen, men han vil hver dag,
men det har jeg ikke lyst til.

knus
Gitte

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-09-04 20:46

Gitte Nielsen skrev:

> Hej gruppe

Hej

> Ville bare lige gerne høre om hvor tit I har sex med jeres partner.

Nogle gange med et par dages mellemrum andre gange hver dag og op til
flere gange daglig. Det afhænger lidt af vind og vejr

> Jeg har selv sex med min kæreste et par gange om ugen, men han vil hver
> dag, men det har jeg ikke lyst til.

Det er os begge som har lysten til det.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Martin Nielsen / Får~

Dato : 05-09-04 22:50

Vi har ca 2 gange om ugen. Vi har en lille datter så det er tit man er for
træt ;)

Jamen det er jo fint. Det må han respektere. BAre du ikke "udsulter" ham ;)

Fra : Henning

Dato : 05-09-04 22:56

Gitte Nielsen wrote:
> [...]
>
> Jeg har selv sex med min kæreste et par gange om ugen, men han vil
> hver dag, men det har jeg ikke lyst til.

I mine unge dage, var sex 4 gange i døgnet et must, i dag, kan jeg godt
gå i 3-4 uger og ikke spekulere en døjt på det

MVH
Henning

Fra : Jimmy

Dato : 05-09-04 22:58

"Gitte Nielsen" <kontormusen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ville bare lige gerne høre om hvor tit I har sex med jeres partner.
>
> Jeg har selv sex med min kæreste et par gange om ugen, men han vil

Du kender sikkert reklamen med manden, som får et
fadølsapparatur...ikke?
"Husk på, hvad blomster kan gøre", bliver der sagt.

Og så er det, at jeg på nogle, måske mange mænds vegne vil sige til
kvinderne:
"Husk på, hvad sex kan gøre".
Sex for mænd (de fleste) er alfa og omega, hvis parforholdet skal bestå.
Hvis en mand er mættet af sex, er han som oftest i psykisk balance og er
ikke så frustreret, som hvis han mangelde sex.

Så måske ligger der en ekstra gave på din fødselsdag eller mors dag,
hvis man fejrer den slags hos jer.
Kald det bare noget for noget... , det gør jeg.
Også når man gerne vil gøre noget for sin kæreste, fordi man elsker
denne, og ikke nødvendigvis selv mangler.
Det handler om at give.

/J.

Fra : ThomasB

Dato : 05-09-04 23:53

"Jimmy" <J-man@microsoft.com> skrev i en meddelelse

> hver dag,
>
> Du kender sikkert reklamen med manden, som får et
> fadølsapparatur...ikke?
> "Husk på, hvad blomster kan gøre", bliver der sagt.

Hehe, og det er faktisk rigtigt, at blomster kan gøre meget :)

> Og så er det, at jeg på nogle, måske mange mænds vegne vil sige til
> kvinderne:
> "Husk på, hvad sex kan gøre".
> Sex for mænd (de fleste) er alfa og omega, hvis parforholdet skal bestå.

Jeps

> Hvis en mand er mættet af sex, er han som oftest i psykisk balance og er
> ikke så frustreret, som hvis han mangelde sex.

Det gælder vel også kvinder?

> Så måske ligger der en ekstra gave på din fødselsdag eller mors dag,
> hvis man fejrer den slags hos jer.
> Kald det bare noget for noget... , det gør jeg.

Parforhold handler vel i bund og grund om noget for noget?

> Også når man gerne vil gøre noget for sin kæreste, fordi man elsker
> denne, og ikke nødvendigvis selv mangler.
> Det handler om at give.

Giver man, så får man også igen..

Fra : PerX ...

Dato : 06-09-04 00:57

In article <413b98e3$0$251$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk says...

> Det gælder vel også kvinder?

Gør det? Det jeg hører er når først de er i forhold så giver de sex for
at få trykhed?

Fra : ThomasB

Dato : 06-09-04 08:52

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse

> Gør det? Det jeg hører er når først de er i forhold så giver de sex for
> at få trykhed?

Nogle siger at kvinder giver sex for at få kærlighed, men mænd giver
kærlighed for at få sex

Ja, der findes mange skrøner

Fra : PerX ...

Dato : 07-09-04 12:12

In article <413c1726$0$203$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk says...

> Nogle siger at kvinder giver sex for at få kærlighed, men mænd giver
> kærlighed for at få sex
>
> Ja, der findes mange skrøner

Er det stadig en skrøne når kvinder siger det?

Fra : ThomasB

Dato : 07-09-04 17:55

> Er det stadig en skrøne når kvinder siger det?

Ok, jeg burde have formuleret det anderledes.

Der er nok nogle der gør, men det er rigtig dårligt for et parforhold.

Fra : Ulvir

Dato : 06-09-04 13:32

PerX ... wrote:

> Gør det? Det jeg hører er når først de er i forhold så giver de sex
> for at få trykhed?

De giver nok sex så man kan komme af med trykhed.. LOL

Fra : Mette

Dato : 06-09-04 19:38

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev

> Gør det? Det jeg hører er når først de er i forhold så giver de sex for
> at få trykhed?

Man "giver" ikke sex. Sex er ikke en genstand eller en vare. Sex er en
handling man dyrker sammen i fællesskab. Når det først bliver til noget man
"giver" eller "får", så er akten ensidig og man er på det gale spor.

Fra : Bhatu Peter

Dato : 06-09-04 21:30

Mette wrote:
> [...]
> en handling man dyrker sammen i fællesskab. Når det først bliver til
> noget man "giver" eller "får", så er akten ensidig og man er på det

Det er vist en meget individuel opfattelse om hvorvidt det er et 'galt spor'
eller ej.

At give sex er ret fedt, syntes jeg. En service, som hvis man giver en
rygmassage.
En god tunge på en kvinde efter hun har haft en hård dag, giver en langt
bedre effekt for hande end at give hende blomster. En kombination af begge
dele og man kan næsten være sikker på at hun har købt en lystyacht næste
dag.

Den tilfredstillelse jeg får af at tungere min kvinde, uden at hun skal gøre
noget ved mig er mental; at se hende være afslappet, veltilpas, salig og
tilfreds (og stille)... Synet er nærmest som et maleri af Gustav
Courbet's "La baccante"
http://www.artformgallery.com/images2/courbet/09_la.jpg
Den perfekte skabning i en perfekt tilstand....*suk*

--
Bhatu Peter
"May all beings be blessed with happiness..."

Fra : Christina

Dato : 06-09-04 23:11

Bhatu Peter wrote:

> [...]
> http://www.artformgallery.com/images2/courbet/09_la.jpg
> Den perfekte skabning i en perfekt tilstand....*suk*

Det lader vi lige stå lidt, så det kan nydes i al sin skønhed

Fra : PerX ...

Dato : 07-09-04 12:15

In article <413ce0b4$0$287$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, "Christina"
<Christin(remove)@os.dk> says...

> Det lader vi lige stå lidt, så det kan nydes i al sin skønhed

Hvaaad, ligner det lidt Christina? ;)

Fra : Christina

Dato : 07-09-04 12:16

PerX ... wrote:
> In article <413ce0b4$0$287$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, "Christina"
> <Christin(remove)@os.dk> says...

> Hvaaad, ligner det lidt Christina? ;)

*lol* ja, det er sq min krop, det der....

Fra : PerX ...

Dato : 10-09-04 00:53

In article <413d98ec$0$257$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, "Christina"
<Christin(remove)@os.dk> says...
Synet er nærmest

> *lol* ja, det er sq min krop, det der....

Hm... ligger du tit nøgen, stang stiv på et tæppe i parken? :)

Fra : Christina

Dato : 10-09-04 08:16

PerX ... wrote:
> In article <413d98ec$0$257$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, "Christina"
> <Christin(remove)@os.dk> says...
> Synet er nærmest

> Hm... ligger du tit nøgen, stang stiv på et tæppe i parken? :)

hahahaha....

Fra : Samsara

Dato : 06-09-04 23:57

"Bhatu Peter" <Bhatu_Peter@theravada.[dk]> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> --
> Bhatu Peter
> "May all beings be blessed with happiness..."

Uhm.. lyder sku' godt. Jeg vil ha' sådan en som dig

Venligst
Samsara

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 07-09-04 08:37

Bhatu Peter wrote:

Morakker

Mark

Fra : PerX ...

Dato : 07-09-04 12:14

In article <413cae6c$0$268$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
Mette@nospam.dk says...

> [...]
> handling man dyrker sammen i fællesskab. Når det først bliver til noget man
> "giver" eller "får", så er akten ensidig og man er på det gale spor.

Dvs, sex er noget man "giver" for nogen - og invalider din første
sentens.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 06-09-04 13:47

Hej Jimmy

> Du kender sikkert reklamen med manden, som får et
> fadølsapparatur...ikke?
> "Husk på, hvad blomster kan gøre", bliver der sagt.

Jep. Konen siger: "Tror mænd vi er så nemme, *fnys!*". Ja, det gør vi, og ja
det er I.

> Og så er det, at jeg på nogle, måske mange mænds vegne vil sige til
> kvinderne:
> "Husk på, hvad sex kan gøre".

Jep, det tænker jeg, hver gang jeg ser den.

> Sex for mænd (de fleste) er alfa og omega, hvis parforholdet skal
> bestå. Hvis en mand er mættet af sex, er han som oftest i psykisk
> balance og er ikke så frustreret, som hvis han mangelde sex.

Visdomsord. Min kone mærker også en tydelig forandring på, hvornår jeg har
"fået noget". Og hun har da også indset at det, trods alt, er så lidt der
egentlig skal til.

Ja.

Mark

Fra : Mette

Dato : 06-09-04 19:36

> [...]
> Hvis en mand er mættet af sex, er han som oftest i psykisk balance og er
> ikke så frustreret, som hvis han mangelde sex.

Nu er det ikke alle mænd, hvis lyst til at give og hvis psykiske
velbefindende afhænger af sex.
Jeg synes ofte, at det fremstilles som om, at _alle_ mænd ønsker sex så
ofte som muligt - både dem, der er single og dem, der er i parforhold. Og
ligeså ofte fremstilles kvinderne som dem, der ikke altid har lyst.

Den omvendte situation findes også.

Fra : ThomasB

Dato : 05-09-04 23:48

"Gitte Nielsen" <kontormusen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ville bare lige gerne høre om hvor tit I har sex med jeres partner.

Det er meget forskelligt.
I nogle perioder tænder vi vildt på hinanden, og i andre perioder så er det
lidt mere dæmpet.

Nogle gange kan vi have sex flere gange om dagen, andre gange kan vi have
det et par gange på en måned.

Hvis jeg har lyst til sex og hun ikke har, så gi'r hun gerne en hånd, eller
et blowjob - og omvendt.
Dog er det oftest sådan, at hvis hun har lyst og jeg ikke har, så får jeg
lyst hvis jeg giver *hende* en hjælpende hånd :)

> Jeg har selv sex med min kæreste et par gange om ugen, men han vil hver
dag,
> men det har jeg ikke lyst til.

Kunne du få mere lyst, hvis han gjorde et eller andet?

Fra : Paul

Dato : 05-09-04 23:52

"Gitte Nielsen" <kontormusen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ville bare lige gerne høre om hvor tit I har sex med jeres partner.

En eller to gange om året.

M.v.h.

Paul

Fra : Jens.

Dato : 06-09-04 07:48

--
Jens.

Fra : Ulvir

Dato : 06-09-04 08:16

Paul wrote:
> "Gitte Nielsen" <kontormusen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> En eller to gange om året.

Wow! Hvilken årstid?

Fra : Christina

Dato : 07-09-04 01:09

Gitte Nielsen wrote:
> [...]
>
> Jeg har selv sex med min kæreste et par gange om ugen, men han vil
> hver dag, men det har jeg ikke lyst til.

Hvis min partner ville hver dag, ville jeg nok føle mig lidt presset...men
det kommer selvfølgelig an på hvordan han viser det....hvis der er "plageri"
ville jeg føle det ret anstrengende, og helt sikkert miste lysten....i mit
forhold er der ikke tælling på, det kommer helt naturligt, og varierer også
i tidsintervallet, nogen gange kan det være 2-3 x om dagen, andre gange kan
der gå uger og måske en måned imellem.... vi kan begge sige fra, hvis vi
ikke lige er "in the mood" hvilket respekteres uden mukkeri, og sådan synes
jeg også det skal være... :) Derudover synes jeg det er vildt lækkert bare
at gå og mærke sin 'lystighed', uden absolut at skulle gøre noget ved den,
bare for at gøre noget ved den....mmmh...sex er nu dejligt...måske man
alligevel skulle gå ind og gøre noget ved det, i stedet for at sidde her og
skrive om det

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 07-09-04 18:19

On Sun, 5 Sep 2004 21:38:25 +0200, "Gitte Nielsen"
<kontormusen@hotmail.com> wrote:

>Hej gruppe
>
>Ville bare lige gerne høre om hvor tit I har sex med jeres partner.
>
>Jeg har selv sex med min kæreste et par gange om ugen, men han vil hver dag,
>men det har jeg ikke lyst til.

Nu har jeg ikke en fast partnet, men er nusse/bolle venner med x'en. Og
når vi endelig er sammen bliver der da dyrket sex op til flere gange om
dagen. Bare her i weekenden nåede vi det 10 gange fra omkring fredag kl
19 og til søndag kl 13.

Men så må jeg så undvære til dagligt, men ok så er man også det mere
tændt når at man endelig får noget.
Flemming Jacobsen

Fra : Per O.

Dato : 07-09-04 21:10

Thunderbird [7100] wrote:

> [...]
> gange om dagen. Bare her i weekenden nåede vi det 10 gange fra
> omkring fredag kl 19 og til søndag kl 13.

Var fjernsynet gået i stykker ?

Nå ... flot gået .. hatten af for det !

Per O.

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 08-09-04 19:49

On Tue, 7 Sep 2004 22:10:15 +0200, "Per O."
<digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> wrote:

>Var fjernsynet gået i stykker ?

Fjernsynet virker skam fint, og blev da også brugt ind i mellem.

>Nå ... flot gået .. hatten af for det !

Mange tak for det da :)
Flemming Jacobsen

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-04 09:03

> Ville bare lige gerne høre om hvor tit I har sex med jeres partner.

Tja, i starten var det 2-3 gange om ugen. Så blev det til en gang om ugen,
og i det sidste stykke tid er der gået 2-3 uger imellem.
Jeg må bare vente tålmodigt og håbe på det bliver bedre igen, da jeg synes
det er ved at blive for sjældent.

Fra : ThomasB

Dato : 08-09-04 09:30

"Pauli Østerø" <pauli-at-burningice-dot-dk> skrev i en meddelelse

> Tja, i starten var det 2-3 gange om ugen. Så blev det til en gang om ugen,
> og i det sidste stykke tid er der gået 2-3 uger imellem.

Er der en grund?

> Jeg må bare vente tålmodigt og håbe på det bliver bedre igen, da jeg synes
> det er ved at blive for sjældent.

Er der ikke noget du kan gøre selv, inden det ender med at i aldrig har sex?

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-04 09:42

> Er der en grund?

Hun siger selv det er stress, at der er så mange ting der ikke er styr på.
Vi er lige flyttet og startet på Universitetet.

> Er der ikke noget du kan gøre selv, inden det ender med at i aldrig
> har sex?

Vi har snakket om det nogle gange. Jeg prøver virkelig mange ting, men
bliver som oftest afvist. Mine komplimenter, berøringer m.m. bliver også
tit misforstået. Hun siger at jeg bare må vente og at jeg ikke må presse
på, da der så bare vil gå endnu længere tid.

Fra : ThomasB

Dato : 08-09-04 09:57

> [...]
> tit misforstået. Hun siger at jeg bare må vente og at jeg ikke må presse
> på, da der så bare vil gå endnu længere tid.

Det er svært at snakke om det, uden man virker som om man presser på.

Har du prøvet at nusse/kæle med hende, uden det ender med sex?

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-04 10:30

> Det er svært at snakke om det, uden man virker som om man presser på.

Det er netop det, hvilket da også gør at jeg helst ikke vil snakke for
meget om det, og når vi gør, så har jeg svært ved det... det tror jeg nu vi
begge har.

> Har du prøvet at nusse/kæle med hende, uden det ender med sex?

Ja, ofte. Nogen gange føler jeg dog det er bedst at lade være da jeg er
bange for at blive misforstået. Hun har haft uheldige oplvelser med mænd
der forventer sex hver gang de rører/nusser/kæler for hende. Hun har
generelt en del fordomme overfor mænd og sex.
Det er også som om at hun ikke tænker på, at sex tager tid... at man skal
have tid til hinanden og fysisk nærhed. Hendes dag er så proppet at der
aldrig er tid til det mere.

Fra : ThomasB

Dato : 09-09-04 16:30

> Det er netop det, hvilket da også gør at jeg helst ikke vil snakke for
> meget om det, og når vi gør, så har jeg svært ved det... det tror jeg nu
vi
> begge har.

Snakke om sex? Eller snakke om sex, uden at presse?

> Ja, ofte. Nogen gange føler jeg dog det er bedst at lade være da jeg er
> bange for at blive misforstået.

Jeg kender det godt.
Jeg gør det at jeg f.eks masserer hende i en stol, i sofaen eller bare
stående.
Eller også så holder jeg om vende bagfra, og nusser hende på maven.
Eller også nusser jeg hende/holder hende i hånden mens vi ser tv.

"Problemet" opstår nok først, når nusningen foregår i sengen :)

> Hun har haft uheldige oplvelser med mænd
> der forventer sex hver gang de rører/nusser/kæler for hende.

Gør mænd ikke altid det?

> Hun har
> generelt en del fordomme overfor mænd og sex.

Jeg tror mange kvinder har fordomme vedr. mænds seksualitet.
Det er fordi vi altid taler om patter, røve og råber fisse når vi er fulde.

> Det er også som om at hun ikke tænker på, at sex tager tid... at man skal
> have tid til hinanden og fysisk nærhed. Hendes dag er så proppet at der
> aldrig er tid til det mere.

Hvad så med at aftale med hende at i tager en hel dag til Jer selv?
Gå f.eks en tur i biffen, køb nogle blomster til hende. Når i kommer hjem så
køber du lidt ind og laver en god middag, med stearinlys og dug på bordet.
Du skal forkæle hende en hel dag :)

Jeg synes tit det er sådan, at man føler den anden ikke rigtig gør noget for
en, og så har man ikke selv rigtig lyst til at gøre noget for den anden.
Men et eller andet sted skal man starte, og man kan ikke kræve at den anden
starter.
Derfor virker det også altid, at starte med at give den anden nærhed, hygge,
søde ord, kærlighed mv.
Starter man med at forbedre sig selv, så går resten helt automatisk

Der skal virkelig så lidt til. Men pas på ikke at fremstå som en hund, der
gør alt for at behage sin ejer, for det virker stik modsat :)

Mvh ThomasB

Fra : Ukendt

Dato : 09-09-04 20:32

> Snakke om sex? Eller snakke om sex, uden at presse?

Normalt har jeg ikke nogle problemer med at snakke om det... det har hun
til gengæld.

Lige for tiden har jeg svært ved at snakke om sex uden at det kommer til at
lyde som om at jeg er helt ude i torvene og virkelig føler mig forsømt. For
jeg savner det virkelig. Selv småting som et ordenligt kram eller et stort
kys er der ikke meget af for tiden.

> [...]
> Eller også så holder jeg om vende bagfra, og nusser hende på maven.
> Eller også nusser jeg hende/holder hende i hånden mens vi ser tv.

Det gør jeg skam også :) Vi havde faktisk sat en aften af igår til at hygge
os og se en film... der holdt vi i hånden under hele filmen - det er længe
siden det sidst er sket.
Jeg holder meget af fysisk kontakt, at nusse min kæreste, ae hende på
ryggen, massere hende lidt på skuldrene m.m.

> "Problemet" opstår nok først, når nusningen foregår i sengen :)

Vi bor i hver sin lejlighed og sover kun sammen i perioder. Og når vi gør
er hun så træt når det er sengetid at det er pladask til drømmeland.
I den tid vi har været sammen, så har det dog også været yderst sjældent at
vi har dyrket sex efter vi er gået iseng. Vi som oftest begge trætte og vil
gerne sove - det er vel derfor man går i seng, fordi man skal sove ? ;)

Men du har ret - det kan være et problem. Der var en morgen hvor jeg
virkelig fik et rap over fingrene. Hun sad og læste morgenavis, kun iført
sin morgenkåbe hvor jeg begyndte at nusse og kæle. Hun opfattede det som om
at nu var jeg ude på sex, selv om det ikke var det jeg havde i tankerne,
hvilket medførte en lille diskussion

> Gør mænd ikke altid det?

Det spørgsmål tror jeg jeg vil lade stå åbent... det kan der sikkert komme
en munter debat ud af en anden gang ;)

> Jeg tror mange kvinder har fordomme vedr. mænds seksualitet.
> Det er fordi vi altid taler om patter, røve og råber fisse når vi er
> fulde.

Og hvorfor gør mænd så det?... og hvorfor er det som om der sker en omvendt
synergi-effekten når flere mænd er samlet om en kasse bajer ? ;)

> [...]
> hjem så køber du lidt ind og laver en god middag, med stearinlys og
> dug på bordet. Du skal forkæle hende en hel dag :)

Det har jeg også tænkt mig, men så længe at hun har ting i hverdagen der
ikke er styr på, så kan jeg lige så godt droppe det. Hun har en, nogle
gange uheldig, evne der gør at hvis der er lektier der ikke er lavet, en
opvask der står, en stue der er rodet - u name it, så kan hun ikke få det
ud af tankerne og har dårlig samvittighed at hun bruger tiden på noget
andet end at få styr på det først. Det er en ting jeg har accepteret, men
nogen gange kan det være lidt træls.
Men indtil da har jeg dog ikke forsømt at give hende blomster, invitere
hende på mad, i biffen m.m. Det er bare som om, at den kaotiske hverdag for
tiden helt overskygger de små ting man gør for hinanden.

> [...]
> noget for en, og så har man ikke selv rigtig lyst til at gøre noget
> for den anden. Men et eller andet sted skal man starte, og man kan

:) Det er jo nok der at min største frustration er. Jeg føler at jeg gør
hvad jeg kan, og har svært ved at se hvad jeg kan gøre mere.

> Derfor virker det også altid, at starte med at give den anden nærhed,
> hygge, søde ord, kærlighed mv.
> Starter man med at forbedre sig selv, så går resten helt automatisk

Har efterhånden læst mange af de forskellige debatter her på kanalen, og
studere de forskelliges gennemgående holdninger. Jeg tror dog ikke altid at
din holdning til, at hvis ens partner ikke er interresseret eller tænder på
en, så er det ens egen skyld. Jeg er af den overbevisning, at der også kan
være andre ting der spiller ind.

Jeg tror ikke på at min kæreste ikke tænder på mig mere. Jeg hælder mere
til, at der er så mange nye ting for tiden som hun har svært ved at kapere
over og derfor ikke kan overskue at tænke på f.eks. sex.
Jeg har direkte spurgt om hun finder mig frastødende, eller om hun ikke har
lyst til mig.

Den sidste uge har hun været fuldstændig udkørt og nærmest faldt om i
sengen hver gang hun er kommet hjem fra UNI. Så jeg

> Der skal virkelig så lidt til. Men pas på ikke at fremstå som en hund,
> der gør alt for at behage sin ejer, for det virker stik modsat :)

Been there, done that... ;) Jeg har været i et tidligere forhold med en
delvist handicappet pige, hvor jeg var vant til at skulle gøre mange ting
for hende. Hjælpe hende med at løfte ting, lægge tøj på plads - alt muligt.
Og et rutine-menneske som jeg er, så bliver jeg ved med sådanne ting uden
at tænke så meget over det. Der fik jeg godt nok også at vide, at hun kunne
godt _SELV_ *ups*.

Fra : Jimmy

Dato : 09-09-04 23:02

> [...]
forsømt. For
> jeg savner det virkelig. Selv småting som et ordenligt kram eller et

Har du nogen fornemmelse af, om hun skulle lide af en depression?

/J.

Fra : Ukendt

Dato : 09-09-04 23:27

> Har du nogen fornemmelse af, om hun skulle lide af en depression?

Personligt har jeg ikke haft det så godt de sidste par måneder eller 4,
hvor jeg har haft en meget lavt selvværd og mange humørsvingninger. Jeg går
til læge for tiden og skal til ungdomspsykolog næste uge. Har nogle
problemer med at min motorik og det verbale ikke fungerer helt som det
skal, så lægen vil gerne finde ud af om det er psykisk eller noget
neuroligisk.

Nej, jeg tror ikke hun har en depression, men det tager da selvfølgelig
hårdt på hende at jeg har haft det på den måde over længere tid.

Fra : PerX ...

Dato : 10-09-04 00:57

In article <Xns955FDB07E1504pauliburningicedk@130.225.247.90>, "Pauli
Østerø" <pauli-at-burningice-dot-dk> says...

Ooh - skilsmisse....

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-04 21:35

> [...]
> hjem så køber du lidt ind og laver en god middag, med stearinlys og
> dug på bordet. Du skal forkæle hende en hel dag :)

Som nævnt, så kan jeg på ingen måde få det aftalt på nuværende tidspunkt,
så nu tog jeg initiativ til bare at gøre det. Jeg købte ind og troppede op
hos hende på et tidspunkt hvor jeg vidste hun ikke var i gang med
aftensmaden. Hun blev da lidt overrasket, men glad og satte sig tilbage og
slappede af. Vi fik spist og allerede efter det synes jeg ligesom filmen
knækkede. Jeg sagde at jeg havde planlagt vi skulle i biografen kl. det og
det, så hun mente hun godt lige kunne nå at ordne nogle lektier inden...
nederen :( Det endte faktisk med at vi droppede biografen og udsatte den
til næste aften (her til aften). Fint nok.
Da jeg er på vej ud af døren ringer hun og siger at det nok er bedst vi
ikke tager afsted. Hun er ved at lave lektier og vil ikke kunne koncentrere
sig om filmen, eller at være sammen med mig, på grund af sin dårlige
samvittighed...

Jeg savner virkelig at være tæt på hende, at være sammen med hende - også
rent seksuelt. Det er 2 måneder siden vi var sammen hvor jeg med sikkerhed
kan sige at vi begge nød til fulde. Det er ikke nemt, og jeg ved snart ikke
hvad jeg skal gøre.

Fra : Christina

Dato : 12-09-04 08:59

Pauli Østerø wrote:

> [...]
> også rent seksuelt. Det er 2 måneder siden vi var sammen hvor jeg med
> sikkerhed kan sige at vi begge nød til fulde. Det er ikke nemt, og

Det lyder som om hun er vildt stresset over alle de nye forventninger, krav
osv., uni fører med sig.....måske der skal tages hånd om det først, fremfor
den manglende sex....?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-09-04 09:52

Christina skrev:

> Det lyder som om hun er vildt stresset over alle de nye forventninger,
> krav osv., uni fører med sig.....måske der skal tages hånd om det
> først, fremfor den manglende sex....?

Skal den forståes sådan, at efter uni, dvs. om 800000 år så kan han/de
koncentrere sig om forholdet?

Min mening: Hun kan læse lektier, studerer og gøre hvad pokker hun mener
hun skal. Han derimod skal se at få hende droppet. Sådan en karrieretøs
kan ikke rigtig bruges til noget. IMHO.

Fra : Christina

Dato : 12-09-04 10:26

Martin Johansen [6000] wrote:

> Skal den forståes sådan, at efter uni, dvs. om 800000 år så kan han/de
> koncentrere sig om forholdet?

*lol* nej da, ment som at hun nok vil have mere gavn af at få fjernet
uni/sin egen stressen først og fremmest...det lader til at være det
blokerende element for hende, og dermed for hendes omgivelser, ikke den
manglende sex, som er en følgevirkning...det er imho ikke følgevirkningerne
der skal tages hånd om som værende det primære, men selve årsagen først og
fremmest...

> Min mening: Hun kan læse lektier, studerer og gøre hvad pokker hun
> mener hun skal. Han derimod skal se at få hende droppet. Sådan en
> karrieretøs kan ikke rigtig bruges til noget. IMHO.

Det er så din mening ;)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-09-04 10:48

Christina skrev:

> [...]
> manglende sex, som er en følgevirkning...det er imho ikke
> følgevirkningerne der skal tages hånd om som værende det primære, men

Joh men mon ikke det stress først forsvinder når hun er færdig?

Hun er ved at studere, læse lektier og gøre karriere. Er der noget ti
vilde heste ikke kan rykke ved så er det en kvinde igang med ovenstående

> Det er så din mening ;)

Jep og som du nok ved så kan jeg godt lide at skære tingene ud i pap og
bøje det i neon

For fakta er nok (!) at hun sætter uni højere end forholdet og er det
tilfældet så skal hun da have lov til det og så må hun miste ham. Man
kan ikke få det hele.

Fra : Christina

Dato : 12-09-04 12:02

Martin Johansen [6000] wrote:

> Joh men mon ikke det stress først forsvinder når hun er færdig?

Jo hvis der ikke bliver taget hånd om den, men så kommer den bare igen, når
hun begynder at arbejde f.eks. eller hvad hun ellers kaster sig ud i...det
er stressen hun skal lære at håndtere først og fremmest, ellers følger den
bare med hende, hele tiden...

> Hun er ved at studere, læse lektier og gøre karriere. Er der noget ti
> vilde heste ikke kan rykke ved så er det en kvinde igang med
> ovenstående

Jo, men jeg tror nu nok, at alle gerne vil lære at nyde vejen til målet,
fremfor at stresse hele vejen :)

> Jep og som du nok ved så kan jeg godt lide at skære tingene ud i pap
> og bøje det i neon

I know *g*

> For fakta er nok (!) at hun sætter uni højere end forholdet og er det
> tilfældet så skal hun da have lov til det og så må hun miste ham. Man
> kan ikke få det hele.

Jeg tror slet ikke det er dét det handler om, uden selvfølgelig at vide det,
da jeg ikke kender hende...men jeg tror, det handler om hendes manglende
evne til at slappe af, grundet stress...og det kan jo for hendes vedkommende
handle om mange ting, men mit bud er at det måske har rod i
præstationsangst, bange for ikke at være god nok, forventningspres fra sig
selv og måske andre (familien), bange for ikke at kunne følge med, frygten
for at fejle osv. Derfor bør hun fokusere mere på de ting der giver
stressen, fremfor blot et af symptomerne, som er manglende lyst og overskud
til sex...imho :) Fjernes selve roden til stressen, fjernes
følgevirkningerne også, men ikke omvendt....så dulmes den måske for en tid,
for blot at blusse op igen...

Fra : PerX ...

Dato : 12-09-04 13:44

In article <41442cfa$0$257$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, "Christina"
<Christin(remove)@os.dk> says...
> Jeg tror slet ikke det er dét det handler om, uden selvfølgelig at vide det,
> da jeg ikke kender hende...men jeg tror, det handler om hendes manglende
> evne til at slappe af, grundet stress...

Jo men stress er i sidste ende noget man selv vælger. Man vælger at
blive ved med at føle sig stresset. Der er ikke nogen situation som i
sig selv er lig med stress, det kommer an på individet og hvordan
individiet vælger at være i den situation. Ofte er det sådan at
følelserne kommer signende og slår folk i hovedet, og så er der mange
som siger "nå sådan er det bare" - nej, sådan behøver det ikke være, man
skal ikke bare viljeløst acceptere at følelserne bare diktere holdning
og stemning.

Fra : Christina

Dato : 12-09-04 16:42

PerX ... wrote:
> [...]
> som siger "nå sådan er det bare" - nej, sådan behøver det ikke være,
> man skal ikke bare viljeløst acceptere at følelserne bare diktere

Præcis, men ikke alle ved hvad det handler om, eller hvordan de kommer ud af
stressvanen igen....man må se problemet før man kan ændre ved det...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-09-04 15:28

Christina skrev:

> [...]
> i...det er stressen hun skal lære at håndtere først og fremmest, ellers
> følger den bare med hende, hele tiden...

Stress er i det hele taget noget jeg synes især kvinder er gode til at
"lide" under. Der er jeg mere sådan vi-når-det-sq-nok - uanset hvor
travlt jeg har på arbejde og derhjemme så er det ikke noget jeg lader
mig stresse af. Det er noget jeg har valgt for jeg gider ikke stresse.

> Jo, men jeg tror nu nok, at alle gerne vil lære at nyde vejen til målet,
> fremfor at stresse hele vejen :)

Forhåbentlig.

> [...]
> overskud til sex...imho :) Fjernes selve roden til stressen, fjernes
> følgevirkningerne også, men ikke omvendt....så dulmes den måske for en

Det har du nok ret i - men måske hun slet ikke vil det? Jeg kender/har
kendt et par piger hvor det eneste de gik op i var skolen så fuck alt
andet. Det var *kun* skolen der duede for alt under 11 i gennemsnit var jo
for loosers.. jo jo.

De havde så valgt at leve og ånde for lektierne og skolen og så kunne
nyedelsen komme bagefter.

Der er jeg omvendt - jeg nøjes hellere med 9 i karakter fx. og så har
jeg det sjovt imedens. Jeg bliver så nok heller aldrig direktør i et
stort firma men det ønsker jeg heller ikke. Jeg vil hellere arbejde 37
timer ugentlig og have det sjovt både før/under/efter arbejde.

Fra : Christina

Dato : 12-09-04 16:50

Martin Johansen [6000] wrote:

> Stress er i det hele taget noget jeg synes især kvinder er gode til at
> "lide" under.

Ligeså meget mænd, men det kommer som regel først senere hos dem ;) Men du
har ret, kvinder er nok bedre til "ligegyldigheds -hverdagsstres" end mænd
> [...]

> travlt jeg har på arbejde og derhjemme så er det ikke noget jeg lader
> mig stresse af. Det er noget jeg har valgt for jeg gider ikke stresse.

Godt valg, men det er ikke lige nemt for alle, bare at vælge det...det kan
kræve en del omlægninger i livsanskuelse og så en del praktisk øvelse...

> [...]
> var jo for loosers.. jo jo.
>
> De havde så valgt at leve og ånde for lektierne og skolen og så kunne

Det kan også være en mulighed, men det var ikke den opfattelse jeg fik af
kæresten her...jeg kan dog tage fejl :)

> [...]
> stort firma men det ønsker jeg heller ikke. Jeg vil hellere arbejde 37
> timer ugentlig og have det sjovt både før/under/efter arbejde.

Ligemeget hvad man vælger af karriere, kan man samtidig også vælge at have
det sjovt imens

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-09-04 17:29

Christina skrev:

> Ligeså meget mænd, men det kommer som regel først senere hos dem ;) Men
> du har ret, kvinder er nok bedre til "ligegyldigheds -hverdagsstres" end
> mænd er....

Det er også min opfattelse.

> Godt valg, men det er ikke lige nemt for alle, bare at vælge det...det
> kan kræve en del omlægninger i livsanskuelse og så en del praktisk
> øvelse...

Det har du ret i. Det kræver også at "ville det".

> Det kan også være en mulighed, men det var ikke den opfattelse jeg fik
> af kæresten her...jeg kan dog tage fejl :)

Det kan også være mig der overtolker men hun lyder godt nok som en jeg
engang kom sammen med.............. )

Det kan godt være mig der ser lyserøde elefanter alle steder men hun
virker sådan (uden at kende hende)

> Ligemeget hvad man vælger af karriere, kan man samtidig også vælge at
> have det sjovt imens

Det er noget man vælger ja. Men.. hvor sjovt er det at gå i skole 8
timer dagligt, læse 5 timer dagligt og arbejde ved siden af? Jeg har
meget svært ved at se det sjove i det

Ungdommen skal sq ikke læses væk - den skal nydes for den kommer ikke
tilbage når man sidder som pensionist og tænker "fuck hvorfor gjorde jeg
ikke det? Nåh ja jeg læste lektier".

Fra : Christina

Dato : 12-09-04 17:49

Martin Johansen [6000] wrote:

> Det er også min opfattelse.

mine too *g*

> Det har du ret i. Det kræver også at "ville det".

Det fås ikke uden Men selvom man vil det, kan det stadig være svært...og
det er her øvelsen kommer ind...

> Det kan også være mig der overtolker men hun lyder godt nok som en jeg
> engang kom sammen med.............. )

Ja, det skal man passe på med, ikke at lægge egne erfaringer med nogen, over
på andre

> [...]
>
> Det er noget man vælger ja. Men.. hvor sjovt er det at gå i skole 8
> timer dagligt, læse 5 timer dagligt og arbejde ved siden af? Jeg har

Alt kan skam være sjovt, hvis man gør det sjovt....alt i alt handler det jo
om, at man er der hvor man er, ligegyldigt hvor det så er, og "at få det
bedste ud af det" ved at være som man nu er, når man får det bedste ud af
det ;) Its all about the attitude :) (læs: indstilling) Dog ikke dermed sagt
at man SKAL finde det sjove og gode i alt, hvis man hellere vil noget andet,
så er det jo om at vælge dette 'noget andet' i stedet for....

> Ungdommen skal sq ikke læses væk - den skal nydes for den kommer ikke
> tilbage når man sidder som pensionist og tænker "fuck hvorfor gjorde
> jeg ikke det? Nåh ja jeg læste lektier".

Heh, det er vist en ret god ting for alle, lige at bruge et par minutter
hist og pist, på at se sig selv som gammel, og prøve at forestille sig hvad
man vil nyde at se tilbage på i sit liv, og hvad man nok vil græmmes lidt
over...dog udelukker lektier og lang uddannelse stadig ikke, at man ikke
også kan nyde sit liv og have det sjovt imens... :)

Det minder mig om at jeg engang læste nogle bøger om 'åndesamtaler', hvor en
såkaldt død person blev spurgt om hvad hun fortrød mest her i livet, hvortil
hun svarede "al den tid jeg brugte på at gøre rent"...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-09-04 18:07

Christina skrev:

> Det fås ikke uden Men selvom man vil det, kan det stadig være
> svært...og det er her øvelsen kommer ind...

Øvelse er en god ting. Nogle har det i sig andre har ikke og må så øve
sig.

> Ja, det skal man passe på med, ikke at lægge egne erfaringer med nogen,
> over på andre

Det kan være svært

> [...]
> dermed sagt at man SKAL finde det sjove og gode i alt, hvis man hellere
> vil noget andet, så er det jo om at vælge dette 'noget andet' i stedet

Jeg har tit forsøgt at finde det sjove i lektier.. men uden held. Det er
bare kedeligt

Anyhow jeg er også mere praktisk end boglig så det hænger nok også
sammen.

> [...]
> græmmes lidt over...dog udelukker lektier og lang uddannelse stadig ikke,
> at man ikke også kan nyde sit liv og have det sjovt imens... :)

Okay fortæl mig så lige: Hvordan nyder man livet i fx. 8 år (eks. den
tid det tager cirka at studere til flere større udd.) hvor det hele hver
dag går ud på at læse, læse og så lige læse en gang til indtil man
skal i seng?

Nyde livet er IMHO = være sammen med venner, feste, shoppe (ja en mand
kan også shoppe), tage på ferie, dase ved stranden, hygge i haven, rode
med bilen.

Fra : Christina

Dato : 12-09-04 18:41

Martin Johansen [6000] wrote:

> Øvelse er en god ting. Nogle har det i sig andre har ikke og må så øve
> sig.

Netop :)

> Det kan være svært

Tja, men øvelse gør mester Vi er jo ikke ens allesammen, vi har mange
forskellige faktorer der spiller ind på hvem vi er, og hvad vi gør, og
hvorfor vi gør det...at generalisere er ikke så smart, for der er mange
muligheder at vælge imellem, nogen mere tydelige end andre....

> Jeg har tit forsøgt at finde det sjove i lektier.. men uden held. Det
> er bare kedeligt
>
> Anyhow jeg er også mere praktisk end boglig så det hænger nok også
> sammen.

Selvfølgelig gør det det...hvis man keder sig med at læse, så er det
nok...lidt kedeligt at læse ;)

> [...]
> tid det tager cirka at studere til flere større udd.) hvor det hele
> hver dag går ud på at læse, læse og så lige læse en gang til indtil

Ved at sørge for at det hele ikke kun handler om at læse, læse og så lige
læse en gang til indtil man skal i seng Du vælger selv den tid du bruger
på at læse, og ligemeget hvor meget man skal læse, så skal man altså også
have nogle pauser, ellers går man først helt kold og løber sur i det...og
nogle ting kan f.eks. godt læses hurtigt igennem, hvor andet skal
nærlæses..det handler nok mest om den ro man selv lægger i det, ved netop at
sørge for at undgå stressen og at nyde vejen til målet, også ved netop at
sørge for at leve sit liv imens....hvis det da er det man vil :)

> Nyde livet er IMHO = være sammen med venner, feste, shoppe (ja en mand
> kan også shoppe)

Nå? *ser meget overrrasket ud* *g*

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-09-04 19:16

Christina skrev:

> Selvfølgelig gør det det...hvis man keder sig med at læse, så er det
> nok...lidt kedeligt at læse ;)

Og netop jeg keeeeeder mig. Jeg ville få mere fornøjelse af at se
støvet lægge sig med mindre det var et emne der interesserede mig.

> [...]
> lægger i det, ved netop at sørge for at undgå stressen og at nyde vejen
> til målet, også ved netop at sørge for at leve sit liv imens....hvis

Hmm...

Man skal nok kunne lide at læse for at kunne få noget ud af det. Jeg vil
hellere tage en hammer og slå på noget så ser jeg resultat med det
samme og enten tjener jeg på det eller også koster det mig noget

Fra : Christina

Dato : 12-09-04 19:38

Martin Johansen [6000] wrote:

> Og netop jeg keeeeeder mig. Jeg ville få mere fornøjelse af at se
> støvet lægge sig med mindre det var et emne der interesserede mig.

Ja, så er du hårdt ramt *g*

> Hmm...

Hmm..hvad? :)

> Man skal nok kunne lide at læse for at kunne få noget ud af det. Jeg
> vil hellere tage en hammer og slå på noget så ser jeg resultat med det
> samme og enten tjener jeg på det eller også koster det mig noget

Haha, ja det er der noget om

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-09-04 20:05

Christina skrev:

> Ja, så er du hårdt ramt *g*

Meget.

> Hmm..hvad? :)

Hmm til at jeg ikke rigtig har nogen kommentar men at jeg har læst og
forstået

Fra : Christina

Dato : 12-09-04 20:14

Martin Johansen [6000] wrote:

> Meget.

> Hmm til at jeg ikke rigtig har nogen kommentar men at jeg har læst og
> forstået

Okay :)

Fra : PerX ...

Dato : 13-09-04 19:52

In article <pan.2004.09.12.16.29.01.798053@website.tuxx.dk>,
visit_my@website.tuxx.dk says...

> Det er noget man vælger ja. Men.. hvor sjovt er det at gå i skole 8
> timer dagligt, læse 5 timer dagligt og arbejde ved siden af? Jeg har
> meget svært ved at se det sjove i det

Nej, men så vælgre man noget andet ;)

Fra : Christina

Dato : 13-09-04 20:38

PerX ... wrote:
> In article <pan.2004.09.12.16.29.01.798053@website.tuxx.dk>,
> visit_my@website.tuxx.dk says...

> Nej, men så vælgre man noget andet ;)

Nemli' ;)

Fra : PerX ...

Dato : 12-09-04 13:37

In article <pan.2004.09.12.08.51.45.514377@website.tuxx.dk>,
> [...]

> Min mening: Hun kan læse lektier, studerer og gøre hvad pokker hun mener
> hun skal. Han derimod skal se at få hende droppet. Sådan en karrieretøs

Nej det lyder trist.

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 12-09-04 12:21

[Gitte Nielsen | Sun, 5 Sep 2004 21:38:25 +0200]

>Ville bare lige gerne høre om hvor tit I har sex med jeres partner.

Ca. 3 gange om ugen normalt, men i perioder noget mere (heldigvis). Vi
ville gerne have tid og energi til mere, men der er jo også et liv der skal
passes.

Jeg ville gerne dyrke sex et par gange om dagen, men arbejde, hus, have,
interesser og alt den slags kan jo tage både energi og tid...

Heldigvis har vi så engang imellem nogle "legeweekender" hvor vi dyrker en
hel del sex, evt. også med en lille "legekammerat"

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk