Astrup
Fra : Arntzen Kjetil Rørtv~

Dato : 05-09-04 18:44

Min 'formor' Zidsel Maria Hansdatter Astrup var gift på Brødløs på
Helgeland. Hun av datter av Hans Tøgersen Astrup fra Trondheim og Anne
Johanne Ottesdatter. Far til denne Hans var i Mantallet for Trondheim i
1686; Tøger Hansen Aastrup og kvinde, 4 barn, 2 drenge 2 tjenestepiger, 10
personer Jeg antar derfor at han var nyinnflyttet til Trondhjem i løpet av
høsten -86 til våren -87. Han eide allerede 1688 ganske mange tomter i byen,
bl a i Munkehagen og på Kalvskinnet, samt grunn, bygninger og stor drift i
Nordlandene. Enka Birgitte drev dette videre etter Tøgers død c 1691.
Kanskje har giftet seg til alle disse eiendommene.
Skal en finne han og hans familie før 1687, antar jeg at en må lete i
Danmark

Sønn av Tøger heter Hans Tøgersen og er født 1669 i Trondheim og hans
døttre heter igjen Alethe Catharina, Viveche, Birrith Maria, Zidsel Maria og
Anna Maria. Ramsdr opp navnene i den tro at de kan finnes igjen tidligere i
familien.

Jeg søker informasjon om Denne Astup familien m.m.

----

--
Kjetil Rørtveit Arntzen
Solduggsvingen 10, 6518 Kristiansund