dele bredbånds-linie for pc og mac
Fra : Søren H Nielsen

Dato : 05-09-04 17:13

Vi har to computere. Den ene PC og den anden Mac. Hvordan gør jeg hvis begge
skal på nettet, altså dele linien?
Indtil videre er det kun PC'en der kører på bredbåndet.
Mac'en er en eMac - jeg er ikke sikker på om den har et netkort - der skal
vel installeres et netkort? Hvad skal jeg ellers bruge?

Mvh
Søren Nielsen

Fra : Søren H Nielsen

Dato : 05-09-04 17:18

Rettelse:
Mac'en er en iMac (og ikke eMac)

Fra : Carsten Matzon

Dato : 05-09-04 18:18

Når det nu er en Imac så er den født med netværk/ethernet via rj45 stik..
Nu ved jeg så ikke hvordan dit bredbånd er sat op men skal du have flere
maskiner på net skal det ske enten via en switch men det kræver du har
flere ipadresser udvendigt.Eller så skal du få fat i en router som måske
også er en bedre løsning..

---

Carsten