Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Favicon
Fra : Henny

Dato : 05-09-04 15:10

Hvordan får man favicon.ico til at blive vist konsekvent i Internet
Explorer?

Mvh.

Henny

Fra : Gevaldi

Dato : 05-09-04 15:19

Henny skriblede:
> Hvordan får man favicon.ico til at blive vist konsekvent
> i Internet Explorer?

Man kan f.eks. starte med at søge på
www.google.com og der kan du se
flere sider der tilbyder hjælp, bla. denne:
http://www.klapmusen.dk/20010120

--
/Gevaldi

Fra : Henny

Dato : 05-09-04 18:43

"Gevaldi" <georg_valdi@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Henny skriblede:
>
> Man kan f.eks. starte med at søge på
> www.google.com og der kan du se
> flere sider der tilbyder hjælp, bla. denne:
> http://www.klapmusen.dk/20010120

Der har jeg været. Der står jo blot, at man må prøve sig frem, hvilket jeg
også har gjort. Men det virker ikke i IE.

Mvh.

Henny

Fra : Per

Dato : 05-09-04 19:29

Henny < henny@nospam.dk > skrev følgende:

> [...]
>
> Der har jeg været. Der står jo blot, at man må prøve sig frem, hvilket jeg
> også har gjort. Men det virker ikke i IE.

Hej Henny,

Er du sikker på, at din favicon-størrelse er 16 x 16 pixel og med max 16
farver ?

Den skal den nemlig være for at blive vist i IE (som der ganske rigtigt
står på www.klapmusen.dk)

Per

Fra : Henny

Dato : 05-09-04 20:31

"Per" <Jensenp@Hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er du sikker på, at din favicon-størrelse er 16 x 16 pixel og med max 16
> farver ?
>
> Den skal den nemlig være for at blive vist i IE (som der ganske rigtigt
> står på www.klapmusen.dk)

Yep. Det er den. Knuds forslag med at trække standardikonet ned på siden for
at få favicon.ico frem virkede. Ja, man skal lære så så længe...

Mvh.

Henny

Fra : Jacob Riis

Dato : 05-09-04 16:24

Henny wrote:
> Hvordan får man favicon.ico til at blive vist konsekvent i Internet
> Explorer?
>
> Mvh.
>
> Henny

Jeg har i svar 3 i følgende tråd
http://www.hardwareonline.dk/traad.asp?fID=14&tID=155519 beskrevet en
løsning.

--
Min Mozilla Firefox blog
http://www.livejournal.com/users/jacob667

Fra : Henny

Dato : 05-09-04 18:40

"Jacob Riis" <contactingrouponly@noprivatemessages> skrev i en meddelelse

> Jeg har i svar 3 i følgende tråd
> [...]

Nu var mit spørgsmål måske nok lige kortfattet. Jeg har lavet en side, hvor
jeg anvender favicon.ico, og jeg kan se, at det ikke bliver vist i Internet
Explorer, men derimod nok i Firefox og Opera.

Den operation, du beskriver, kan jeg jo ikke så godt gå ud og udføre hos
mine brugere.

Mvh.

Henny

Fra : Jacob Riis

Dato : 05-09-04 20:01

Henny wrote:
> [...]
> bliver vist i Internet Explorer, men derimod nok i Firefox og Opera.
>
> Den operation, du beskriver, kan jeg jo ikke så godt gå ud og udføre

Ja, jeg regnede jo med at spørgsmålet gik til browseren. Men prøv at spørge
i en webdesign gruppe ( news:dk.edb.internet.webdesign.html ) i stedet. Vær
dog opmærksom på at Internet Explorers håndtering af favicons er noget
mangelfuld

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-09-04 20:17

Henny skrev:

>Nu var mit spørgsmål måske nok lige kortfattet. Jeg har lavet en side, hvor
>jeg anvender favicon.ico, og jeg kan se, at det ikke bliver vist i Internet
>Explorer, men derimod nok i Firefox og Opera.

Link til siden?

Hvis det er http://www.livejournal.com/users/jacob667/, så virker
det som det skal og kan ses i IE.

Se http://home13.inet.tele.dk/smedpark/images/jacob.png

For at det virker i IE, så skal siden være tilføjet foretrukne
eller man skal ha' oprettet en genvej på skrivebordet f.eks.

Man kan også tjekke det ved at trække standardikonet et par gange
ned på siden, så kommer det fem.
--
Knud

Fra : Henny

Dato : 05-09-04 20:29

http://aktivfor.dk

> Hvis det er http://www.livejournal.com/users/jacob667/, så virker
> det som det skal og kan ses i IE.

Ikke i min IE. Det er måske den, der er i stykker.

> Man kan også tjekke det ved at trække standardikonet et par gange
> ned på siden, så kommer det fem.

Se det virkede på "Aktive forældre". Den er underlig, den IE.

Mvh.

Henny

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-09-04 20:35

Henny skrev:

>http://aktivfor.dk

Virker fint i IE, men synes det ligner AFs (Arbejdsformidlingens)
logo lidt meget.
--
Knud

Fra : Henny

Dato : 05-09-04 21:18

> Virker fint i IE, men synes det ligner AFs (Arbejdsformidlingens)
> logo lidt meget.

Ups. Det har du ret i. Jeg laver det om.

Mvh.

Henny