<LI> uden indrykning
Fra : jr

Dato : 05-09-04 12:32

Er der nogen måde hvorpå jeg kan lave en liste unden indrykning?

Hvis jeg laver:
<UL>
<LI>styk1</LI>
<LI>styk2</LI>
</UL>

Sker der en indrykning. Man kan selvfølgelige bruge ukorrekt html or bare
skrive:
<LI>styk1</LI>
<LI>styk2</LI>

Men er der ikke en måde at gøre det rigtigt på?

Fra : Kasper Christensen

Dato : 05-09-04 13:31

jr wrote:
> [...]
> <LI>styk1</LI>
> <LI>styk2</LI>
>
> Men er der ikke en måde at gøre det rigtigt på?

Hejsa

Det du gøre via CSS

LI
{
margin-left: 0px;
}

Jeg mener bestemt at det er sådan

--

Multimediedesigner
Kasper Christensen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-09-04 18:25

Kasper Christensen <"news"@\"FJERN123\"kasperc.dk> skrev:

>Det du gøre via CSS
>
>LI
>{
>margin-left: 0px;
>}
>
>Jeg mener bestemt at det er sådan

Nej, det skal være med negativ margin, f.eks. margin-left: -20px
--
Knud

Fra : from south

Dato : 05-09-04 20:55

Hej jr.
"jr" <jraahauge@NOSPAMyahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> <LI>styk1</LI>
> <LI>styk2</LI>
>
> Men er der ikke en måde at gøre det rigtigt på?

Jo da, i din css fil, skriv
ul{ margin:0; padding:0;}
Mvh Knud

Fra : jr

Dato : 05-09-04 21:23

Takker

Fra : jr

Dato : 05-09-04 21:28

Men med ul{ margin:0; padding:0;}
mister man liste dotterne.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-09-04 21:54

jr skrev:

>Men med ul{ margin:0; padding:0;}
> mister man liste dotterne.

Ja, og derfor bruger man negativ margin i stedet for., som jeg
svarede.

ul {margin-left: -20px}
eller
li {margin-left: -20px}

PS.
Når du svarer på et indlæg vær rar, at citere efter netiketten på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
Se også min signatur.

Det vil gøre det nemmere og mere behageligt at læse dine svar -
tak.
--
Knud

Fra : jr

Dato : 05-09-04 22:36

> Ja, og derfor bruger man negativ margin i stedet for., som jeg
> svarede.
>
> ul {margin-left: -20px}
> eller
> li {margin-left: -20px}

Ja, det var også den løsning jeg endte op med. Tak for svaret.

Fra : from south

Dato : 06-09-04 15:21

jr, skrev
"jr" <jraahauge@NOSPAMyahoo.com> skrev i en meddelelse
> Men med ul{ margin:0; padding:0;}
> mister man liste dotterne.
> "from south" <and@mand.invalid> skrev i en meddelelse

Korrekt, men du sagde ikke at dotterne skulle være der, hvis dotterne
skal være være der, kan du bare give margin og padding i ul 8px, så står
de der. Men prøv selv at lege mere med slige ting, du vil få mange gode
timer til at gå med det. Mvh Knud