Utæt akvarium
Fra : ha

Dato : 10-05-01 12:34

Mit 130 ltr akvarium er utæt. Der siver/drypper langsomt vand ud af det ene
nederste hjørne.
Er der monstro noen der kan gi' et godt råd om hvad jeg kan gøre, - kan det
f.eks. tætnes uden at jeg skal tømme akvariet eller???

Akvariet er kun 3/4 år gl., købt hos "Pet Hollywood" i Aalborg. De vil godt
sende akvariet ind til fabrikken, men kan/vil ikke låne mig noget at holde
fiskene i så længe. Så med hensyn til service (efter salg) er de bestemt
ikke noget at råbe hurra for.

Hvad gør jeg?

Anyone?

mvh
ha

Fra : Carsten Gall

Dato : 10-05-01 13:09

ha <bewah@tv.dk> skrev i en news:9ddua5$hqq$1@sunsite.dk...
> [...]
> fiskene i så længe. Så med hensyn til service (efter salg) er de bestemt

Du bliver under alleomstændigheder nødt til at tømme akvariet, det kan
ikke tætnes med vand i,
især ikke når du ikke ved hvor vandet kommer fra, ud over at det drypper
fra det ene hjørne.

Der er heller noget mærkeligt i at forretningen ikke vil låne dig et
akvarie i mellemtiden, det har jeg aldrig hørt at der
gør. Nu er dit akvarie ikke så stort, men tænk nu hvis jeg havde et 900 l
der var utæt, skulle de så låne mig et i mellem
tiden?? Tænk hvor mange akvarier de skulle have og hvem skulle betale for
dem??
Hvis du sender det til reperation skal du regne med mellem 1 og 2 måneder
for end du har det igen.

Carsten

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 10-05-01 13:57

> Du bliver under alleomstændigheder nødt til at tømme akvariet, det kan
> ikke tætnes med vand i,
> især ikke når du ikke ved hvor vandet kommer fra, ud over at det drypper
> fra det ene hjørne.

Det kan man faktisk godt, du kan få noget silicone der kan bruges under vand.

Hvor godt det er aner jeg dog ikke. Har aldrig haft brug for det.

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069

http://www.disky-design.dk/fish

Now available:
The internets first PLANT SEARCH ENGINE
http://www.disky-design.dk/fish/PlantSearch/PlantSearch.html

Fra : ha

Dato : 10-05-01 14:12

Det kan man faktisk godt, du kan få noget silicone der kan bruges under
vand.

Hvor godt det er aner jeg dog ikke. Har aldrig haft brug for det.

Takker, det vil jeg undersøge.

mvh
ha

Fra : Carsten Gall

Dato : 10-05-01 14:16

Soren 'Disky' Reinke <disky@disky-design.ihsyd.dk> skrev i en
Det kan man faktisk godt, du kan få noget silicone der kan bruges under
vand.

Hvor godt det er aner jeg dog ikke. Har aldrig haft brug for det.

Det er nok mere anvendeligt når man ved hvor lækken er og ikke bare at det
siver, for i princippet
kan det jo være 1 cm under vandoverfladen.

Carsten

Fra : ha

Dato : 10-05-01 14:11

> [...]
> der var utæt, skulle de så låne mig et i mellem
> tiden?? Tænk hvor mange akvarier de skulle have og hvem skulle betale

Det kan jeg selvf. godt se, men jeg havde nu heller ikke tænkt mig at det
absolut skulle være helt magen til, et f.eks. 50 ltr kunne de fæeste vel nok
bruge i en nødsituation. Jeg vil stadigvæk påstå, at det er dårlig service.
Selv min autoforhandler har da en byttebil jeg kan låne (gratis) når min
egen er på værksted.

mvh
ha

Fra : Carsten Gall

Dato : 10-05-01 15:01

ha <notme@dot.com> skrev i en news:9de413$ra3$1@sunsite.dk...
> [...]
service.
> Selv min autoforhandler har da en byttebil jeg kan låne (gratis) når min

Det er bestemt heller ikke almindeligt at du får en lånebil medens din
egen er på
værksted. At et firma tilbyder det, gør jo ikke alle de andre dårligere,
det kunne
jo tænkes at den pris som dit autoværksted tager er så meget højere, at
du lige så
godt kunne have lejet en selv.

EOD

Carsten

Fra : Munk

Dato : 10-05-01 15:18

Jeg synes slet ikke at det kan betegnes som dårlig service...som Carsten
sagde, tænk på alle de akvarier Pet Hollywood skulle ha' ude og flyve

Fra : Jan Boegh

Dato : 12-05-01 17:31

> [...]

service.
> Selv min autoforhandler har da en byttebil jeg kan låne (gratis) når min

Se, det er jo godt at du ikke nævner navnet på din autoforhandler - det han
gør er nemlig ikke tilladt. Han må leje dig en bil - på alm. betingelser -
men ikke låne dig en.
I øvrigt mener jeg at det er helt rimeligt at du ikke kan låne et akvarium,
men på den anden side er det ganske uacceptabelt, hvis det varer mere end en
uge inden du får dit akvarium tilbage fra en garantireparation. Og i en uge
kan det godt lade sig gøre at klare situationen i baljer eller spande.

mvh
Jan

Fra : Aleksander

Dato : 10-05-01 15:46

Prøv å senke vannstanden, det hjalp for meg... Det var som om listen på
siden fungerte somen hevert, og det så ut som om det lakk fra nederste
hjørne. Jeg tok litt sillicon der, en kladd, sørget for at det ikke var noe
vann over (holdt ett papir like over hjørnet) og senket vannstanden. Jeg
fjernet like etterpå silliconen og gnidde den godt inn i hjørnet utenifra.
Nå er det ikke (synlig) sillicon der og heller ikke lekkarsje. Jeg har ikke
prøve å fylle karet helt opp til toppen igjen, men... Det sees heller ikke
fra utsiden.

mvh
Aleksander

Fra : Cichlide Centret.

Dato : 10-05-01 18:49

Hej.

Hvis det er Akvastabil Effectline er det toplimningen den er gal med, start
med at sænke vandstanden, stoppe diffuser, vent en par dage og se om det
stopper.
hvis det gør skal du bare have fat i akvarie silikone og acetone, affedt
under toprammen, tag spidsen på sillikone tuben og varm forsigtig op,
derefter kan den bøjes de 45grader så du kan lime under toprammen uden at
tømme hele akvariet for vand.

Hilsen
Martin
ha <bewah@tv.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:9ddua5$hqq$1@sunsite.dk...

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 10-05-01 20:01

> [...]
det
> f.eks. tætnes uden at jeg skal tømme akvariet eller???

Da jeg var lille og vores akvarium begyndte at lægge, tog min far noget
silikone og tættede hullet igen mens der var vand i. Det fungerede fint, og
det kan jo ikke skade at prøve det ud.
Bare sørg for at fylle silikone på hele fugen, for ellers risikerer du at
vandet kommet ud over/under der hvor du har fuget.
Held og lykke
Ditte Cecilie

Fra : ha

Dato : 12-05-01 13:03