Tydningshjælp
Fra : aafe

Dato : 04-09-04 19:40

Jeg har anbragt et kirkebogsuddrag i binærgruppen, hvor jeg håber på at
få hjælp med flg.:

Hvad står der mellem Lars Johansen og Anne Margrethe Lyeke - indførslen
er fra Garnison Sogn i Kbh. januar 1807.

Og hvad står der på sidste linje blandt fadderne - altså efter Jacob
Bentzen ?

Hvis nogen kan/vil hjælpe med dette, vil jeg blive glad.

med venlig hilsen
Arne

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 04-09-04 20:12

Hovsa' - - - måske røg den forkert midt i fodboldkampens hede . . . men

> Hvad står der mellem Lars Johansen og Anne Margrethe Lyeke - indførslen
> er fra Garnison Sogn i Kbh. januar 1807.
'Afskediget' - - et eller andet militært.

> Og hvad står der på sidste linje blandt fadderne - altså efter Jacob
> Bentzen ?

'Ms Kaff' - 'jomfru Svendsen' - - ))

(to bu' fra bæltestedet.)
Flemming.

Fra : aafe

Dato : 04-09-04 20:19

Flemming Svendsen wrote:

> 'Afskediget' - - et eller andet militært.

> 'Ms Kaff' - 'jomfru Svendsen' - - ))
>
> (to bu' fra bæltestedet.)
> Flemming.

Tak skal du have Flemming!

med venlig hilsen

Arne

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 05-09-04 08:46

"aafe" <intet@svar.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
******
OG NU kan jeg se at han er afskediget fra et Regiment . . . men hvilket??
Mon der skal stå H. L. Regt. ??

Flemming.

Fra : aafe

Dato : 05-09-04 09:21

Flemming Svendsen wrote:

> ******
> OG NU kan jeg se at han er afskediget fra et Regiment . . . men hvilket??
> Mon der skal stå H. L. Regt. ??

Hej Flemming

Ved FT1801 er han opført som Musqueteer, boende ved Danske
Livregiment(Sølvgaden), og derfor spekulerer jeg på, om ikke der står M:
L. Regt. ?

med venlig hilsen
Arne

Fra : Ellen Rasmussen

Dato : 05-09-04 23:24

> [...]
>
> Ved FT1801 er han opført som Musqueteer, boende ved Danske
> Livregiment(Sølvgaden), og derfor spekulerer jeg på, om ikke der står M:

Jeg tror snarere, det er K:L: Regt. eller kunne det være et N:L:?
Hvis du sammenligner i næste spalte, hvor der er stort H et par gange, og så
tolker jeg det sidste som Md Kaff. Jfr Svendsen, og der ser M'et jo
anderledes ud, også sammenlignet med M'et i Margrethe.
Med venlig hilsen
Ellen

Fra : aafe

Dato : 06-09-04 00:07

Ellen Rasmussen wrote:

> [...]
> tolker jeg det sidste som Md Kaff. Jfr Svendsen, og der ser M'et jo
> anderledes ud, også sammenlignet med M'et i Margrethe.

K:L: Regt. kan måske forstås som Kongens Livregiment, der måske er det
samme som det Danske Livregiment, hvor Lars Johansen jvf. FT1801 gjorde
tjeneste som Musqueteer

Også en tak for hjælpen til dig!

Med venlig hilsen
Arne