Kattemad og kattebakke ???
Fra : Jan

Dato : 04-09-04 09:18

Hejsa

Til vores 2 små killinger på knap 12 uger har jeg lige 2 spørgsmål:

Har i mad stående fremme til dem hele tiden eller sætter i det frem og
fjerner igen efter en hvis tid eller hvordan gør i ???

Hvor tit skifter i hele grusset i kattebakken, vi har købt noget der hedder
Biokat i en grøn sæk og det bruger vi - men hvor tit skifter i ALT grusset i
bakken ud ???

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 04-09-04 09:52

"Jan" <jan@soerensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har i mad stående fremme til dem hele tiden eller sætter i det frem og
> fjerner igen efter en hvis tid eller hvordan gør i ???

Vores 4 katte har mad ( og vand selvfølgelig ) stående fremme hele tiden.
Maden står bag hjørnesofaen, hvor hunden ikke kan stjæle det.

> Hvor tit skifter i hele grusset i kattebakken, vi har købt noget der
hedder
> Biokat i en grøn sæk og det bruger vi - men hvor tit skifter i ALT grusset
> bakken ud ???

Vi bruger Ekstreme Classic kattegrus. Har 3 kattebakker i huset. Dvs. den
ene er en bedroller, der passer ned i en stor flyttekasse, hvor der så er
skåret hul, så kattene kan gå ind og ud.
Renser kattebakkerne hver dag og genfylder, hvis nødvendigt. Renser og
tømmer helt ca. hver 3- 4 uge. Bruger klorin til, at vaske bakkerne i.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Denise

Dato : 04-09-04 09:55

Jan wrote:
> [...]
>
> Har i mad stående fremme til dem hele tiden eller sætter i det frem og
> fjerner igen efter en hvis tid eller hvordan gør i ???

Lad bare al maden stå fremme, det plejer man for killinger, katte kan godt
lidt at gå og småspise. Det er mere når de bliver ældre og for tykke, man
måske begynder at rationalisere.

> Hvor tit skifter i hele grusset i kattebakken, vi har købt noget der
> hedder Biokat i en grøn sæk og det bruger vi - men hvor tit skifter i
> ALT grusset i bakken ud ???

Biokat er ikke beregnet til at skulle udskiftes ret tit, det er det
klumpende grus, hvor man tager efterladenskaberne op med en hulske, som du
forhåbentlig købte med. Og fylder mere sand i efterhånden som det synker.
Når sandet begynder at smuldre så det ikke klumper ordentligt mere, eller
du selv føler det er snavset og ikke virker efter hensigten, kan du skifte
det hele, men det kan godt vare ½-1 år afhængig af hvor stor bakken er. Er
det en lille bitte bakke skal den tømmes hurtigere end hvis du bruger en
stor bakke. Og huske endelig at fylde godt med grus i, så der ikke kan
tisses i bund , så holder det endnu længere

--
Hilsen Denise

Fra : fam. Ager

Dato : 04-09-04 14:21

> [...]
hedder
> Biokat i en grøn sæk og det bruger vi - men hvor tit skifter i ALT grusset

--------------------------
jeg bruger extreme classic til mine to raggier, og jeg har i de 13 mdr. jeg
har haft kat, kun skiftet hele kassen en gang, og det var en gang mylderbæ i
hele kassen der udløste det...(-:
ellers bliver klumperne fjernet hver anden dag og fyldt efter behov.

mvh. marie

Fra : Crazy Camilla

Dato : 06-09-04 12:27

> [...]
hedder
> Biokat i en grøn sæk og det bruger vi - men hvor tit skifter i ALT grusset

Hej.

Jeg har tørfoder fremme hele tiden. Jeg er absolut tilhænger af at man har
foder stående fremme hele tiden. Bliver katten for tyk må man gå over til et
foder med lavere fedtindhold. Vådfoder gives af og til, katten er ikke så
interesseret i det. I øvrigt er min kat god til at fortælle hvad den vil,
skulle det ske at der ikke er mere vand i vandskålen, så mijaver står den
ved skålen og kalder på mig.

Kattegruset jeg bruger nu hedder Vitacraft Compact Ultra, og det er ikke
særlig godt. Fejlkøb. Her lugter ret grimt. Jeg foretrækker Catrine. Jeg
hælder et godt tykt lag i bakken og fjerner derefter klumperne. Jeg fylder
ikke efter. Jeg kan anbefale en alm. børneskovl til at tage klumperne, ikke
en hulske, da gruset er meget fint og hullerne i skeen er for store. Når
bakken så er tom gør jeg den ren og fylder nyt grus i.

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Søren Kongstad

Dato : 06-09-04 13:34

> [...]
> foder stående fremme hele tiden. Bliver katten for tyk må man gå over til

Vores hankat spiste som en hund. Han slugte al maden på maks 30 sekunder. Vi
måtte stille hunmissens mad ind under sofaen for han var for stor til at
komme ind under den!

Vi prøvede efter et råd at blive ved med at fylde madskålen - så han kunne
vænne sig til at der var mad hele tiden - men vi stoppede da vi kunne mærke
hans spændte mavesæk gennem siden på ham!

/Søren