Hvilken Sang? - nu i en særudgave, med fær~
Fra : sniper_Nolight

Dato : 03-09-04 19:58

hørt på en oldies radiostation (radio midtimellem på fyn) så den må være fra
60erne eller 70erne (tror jeg).
den starter med nogle klokker - kirkeklokker vil jeg godt på - og ikke andre
instrumenter.
så starter musikken så og det lyder som noget musik der ville passe i en
gammel spaghettiwestern - det tror jeg nu ikke det er, men stilen minder
meget godt om det - en karakteristisk guitar og et kor af mænd der synger
"aah-aah-aah-aah-ahhhaaa" - der synges tekst af en mand, men jeg kunne ikke
rigtigt fange noget, men han lægger noget følelse idet.
de stærkeste ledetråde må være klokkerne i starten og
spaghettiwesternstilen - det der grandiøse storslåede guitar 60'er lyd...
lidt svært at forklare - håber nogen forstår hvad jeg mener
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Rasmus Thorsø Nielse~

Dato : 03-09-04 20:06

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> spaghettiwesternstilen - det der grandiøse storslåede guitar 60'er lyd...
> lidt svært at forklare - håber nogen forstår hvad jeg mener

Tænker lidt på Beatles, det der "aah-aah" du snakker om, leder mig hen på
"Because", men jeg kan ikke få det til at passe med kirkeklokkerne...
Jeg har ikke noget konkret bud.

/Rasmus

Fra : sniper_Nolight

Dato : 03-09-04 21:17

> Tænker lidt på Beatles, det der "aah-aah" du snakker om, leder mig hen på
> "Because", men jeg kan ikke få det til at passe med kirkeklokkerne...
> Jeg har ikke noget konkret bud.

det er ikek beatles - det der aah aah - lyder mere westernagtigt - ja, jeg
ved jeg famler her, men der er sån lidt western helte tema agtig over det -
af en eller anden årsag minder det mig om ennio morricones musik - men det
er det sikkert ikke.

Fra : Ruth Nilsen

Dato : 03-09-04 20:58

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> skrev i melding
> [...]
> spaghettiwesternstilen - det der grandiøse storslåede guitar 60'er lyd...
> lidt svært at forklare - håber nogen forstår hvad jeg mener

Rolig eller rask?

Dessuten har den radiostasjonen en webside, hvis du husker hvilken dag det
var, og kan søke på spillelister.
Ruth

Fra : sniper_Nolight

Dato : 03-09-04 21:19

> Rolig eller rask?

tja - vel nærmest rolig, men stadigvæk storslået

> Dessuten har den radiostasjonen en webside, hvis du husker hvilken dag det
> var, og kan søke på spillelister.

jeg kan ikke finde nogen hjemmeside på dem - det er en lokal station og
vistnok kun en lille af slagsen - kun nonstop musik og reklamer - ingen dj's
eller noget - jeg tror bare der kører et forudvalgt program 24/7

Fra : Ruth Nilsen

Dato : 03-09-04 21:34

> [...]
dj's
> eller noget - jeg tror bare der kører et forudvalgt program 24/7

søkte på radio midtimellem, og fikk dette treffet: http://www.radionyt.com/

Kanskje det ikke er den samme?

Ruth

Fra : sniper_Nolight

Dato : 04-09-04 09:20

> søkte på radio midtimellem, og fikk dette treffet:
> http://www.radionyt.com/
>
> Kanskje det ikke er den samme?

jo den er på deres liste, men jeg synes ike rigtigt jeg kan finde nogen
playlister - så prof tror ejg heller ikke de er desværre... men jo, de er
godt nok på den side du linker til.
uanset skal du have tak for hjælpen

Fra : Fatter Brik

Dato : 03-09-04 22:09

> [...]
> spaghettiwesternstilen - det der grandiøse storslåede guitar 60'er lyd...
> lidt svært at forklare - håber nogen forstår hvad jeg mener

Jeg tænker : Den gode, den one og den grusomme...eastwood - moricone.

the good, the bad and the ugly kalder de den vist, dem der ikke er så gode
til dansk.

:)

Fra : Ruth Nilsen

Dato : 03-09-04 22:18

"Fatter Brik" skrev:

> [...]
>
> Jeg tænker : Den gode, den one og den grusomme...eastwood - moricone.
>
> the good, the bad and the ugly kalder de den vist, dem der ikke er så gode

Hvis det er meg du mener, så innrømmer jeg at jeg ikke er god i dansk, men i
gammelpop. Jeg er norsk, men det har du sikkert forstått.

Ruth

Fra : Fatter Brik

Dato : 04-09-04 08:05

"Ruth Nilsen" <ruthnilsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> >
> Hvis det er meg du mener, så innrømmer jeg at jeg ikke er god i dansk, men
> gammelpop. Jeg er norsk, men det har du sikkert forstått.

Kære Ruth

Jeg forsøgte blot at være morson, men det var ingenlunde rettet mod dig.
Hvad jeg mente var at den originale titel, den engelske er "The good, the
bad....." og det sker jo at vi danskere tror at vi er verdens navle, for
melodien jeg henviser til er jo engelsk, og hedder ikke "Den gode, den
onde..." så morsomheden var mere tænkt som rettet mod danskere generelt.

:)

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 04-09-04 23:44

On Sat, 4 Sep 2004 09:05:20 +0200, "Fatter Brik" <Fatter@brik.ellernoget.der> wrote:

> [...]
>melodien jeg henviser til er jo engelsk, og hedder ikke "Den gode, den
>onde..." så morsomheden var mere tænkt som rettet mod danskere generelt.

Melodien er italiensk.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 04-09-04 09:22

> Jeg tænker : Den gode, den one og den grusomme...eastwood - moricone.

aiaiaiaiaiaiaiiiaaaaaaaaa

det er ikke den - jeg tror ikke det er morricone, eller western for den sags
skyld - det minder mig bare om det (og måske andre havde jeg håbet på)

> the good, the bad and the ugly kalder de den vist, dem der ikke er så gode
> til dansk.

jeg kender den udmærket - har lige købt den på dvd for mindre end en uge
siden - fed film i øvrigt.

i skal have tak for hjælpen, men den må vist forblive ukendt - jeg regnede
heller ikke med at de sparsomme oplysninger fik mig nogen vegne.

Fra : Ralph

Dato : 04-09-04 09:58

> hørt på en oldies radiostation (radio midtimellem på fyn) så den må være
fra
> 60erne eller 70erne (tror jeg).

Det er godt nok ikke en oldie, og guitaren er først i slutningen, men
kirkeklokkerne er gode nok, og det er en vildt fed sang:

Pink Floyd - High Hopes.

--
venligst
Ralph

Fra : sniper_Nolight

Dato : 04-09-04 19:00

> Pink Floyd - High Hopes.
jeg er ret sikker på at det ikke er pink floyd efter stilen og ikke mindst
lyden at dømme
men et godt bud som jeg vil tjekke, men jeg tvivler desværre

Fra : Jørgen Jacobsen

Dato : 04-09-04 11:39

Hej

Mit bud er også The Good, The Bad and The Ugly, Morricones fantastiske
musik. I temaet er der både klokker (rørklokker), twangguitar og et kor der
synger ahaha ahaha aahaahaa. Musikken er genudsendt på cd i år af MGM med 21
skæringer hvoraf mange ikke tidligere er udsendt som lydspor.

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&token=&sql=10:jfkbu3uaan4k

Herhjemme er cd-nummeret: MGM 5784532

Mvh

Jørgen

Fra : sniper_Nolight

Dato : 04-09-04 19:02

> [...]
> 21
> skæringer hvoraf mange ikke tidligere er udsendt som lydspor.

det er ikke den - den kender jeg - good bad ugly er mere - aiaiaiai agtig
end lange aaahh ahhha aaaaa
men det er som sagt sån lidt spaghetti western agtigt - men ejg tror ikke
det er italiensk da der er en engelsk foranger - jeg kender meget af ennio
morricones musik og er ret sikker på det ikke er noget af det - tror jeg -
ihvertfald ikke good bad ugly

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 05-09-04 20:38

> [...]
> spaghettiwesternstilen - det der grandiøse storslåede guitar 60'er lyd...
> lidt svært at forklare - håber nogen forstår hvad jeg mener

Den er ikke en oldie (for mig i hvert fald), men mit gæt er intro'en
til "Once upon A Time In Mexico". ????

Fra : sniper_Nolight

Dato : 05-09-04 21:30

> Den er ikke en oldie (for mig i hvert fald), men mit gæt er intro'en
> til "Once upon A Time In Mexico". ????

nej, heller ikke den - godt bud, men desværre.

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-04 21:52

> [...]
> spaghettiwesternstilen - det der grandiøse storslåede guitar 60'er lyd...
> lidt svært at forklare - håber nogen forstår hvad jeg mener

"Still i'm sad" med Yardbirds ???

mvh
Ebbe

Fra : sniper_Nolight

Dato : 06-09-04 11:26

> "Still i'm sad" med Yardbirds ???

- desværre.
jeg håber snart de spiller den igen - så må jeg se om jeg kan fange noget
tekst.

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 06-09-04 19:46

sniper_Nolight wrote:
> meget godt om det - en karakteristisk guitar og et kor af mænd der synger
> "aah-aah-aah-aah-ahhhaaa" - der synges tekst af en mand, men jeg kunne ikke
> rigtigt fange noget, men han lægger noget følelse idet.

Prøv at skrive det karakteristiske kor ind på http://www.musipedia.org/.
Du kunne jo være heldig

--
Jakob Møbjerg Nielsen | Nordvestjysk Brass Band - http://nvbb.dk