Kattestige / Trappe / elevator?
Fra : vvv

Dato : 02-09-04 19:51

Hej

Jeg bor på første sal med 3-4 meter ned fra kanten af min altan og ned på
jorden.
Min lille hunkat spankulere rundt på altankanten og kigger længselsfuldt ned
på det grønne og de frie udekatte der er en del af.
Er der nogen der har en fantastisk ide til en kattestige så hun selv kan
komme op og ned derfra. Hun er egentlig en udekat og savner vist friheden
lidt og der er ingen problemer med hun løber frit, problemet er kun at få
hende op og ned.

nogen der har erfaring eller gode råd?
Helst uden al for meget boren i ydermure, skulle jo helst holde mig på god
fod med ejerforeningen.

vv

Fra : Pernille og Jesper

Dato : 02-09-04 21:03

Hej VV,

mine forældre flyttede fra parcelhus med have til lejlighed på 1.sal med
grønt område bagved.

Efter at have holdt kattene inde i en periode byggede de en kattestige
af et langt bræt, hvor der var sømmet ganske almindelige tæpperester
fast hele vejen rundt, så kattene kunne få fat med kløerne. Den blev
holdt fast mod altanens rækværk af et eller andet sindrigt snore- og
rebarrangement (har desværre ingen billeder). Jeg vil tro at den stod i
ca. 30-45 graders vinkel fra altanen, dvs. den var faktisk ret stejl.

Kattene fattede det ret hurtigt - klatrede ca. halvvejs ned og sprang
det sidste stykke, og når de skulle hjem tog de tilløb og spænede op ad
"stigen".

Så det er da i hvert fald en ide! Hellere en kattestige end at mispigen
beslutter sig for at tage springet ud i friheden

/Pernille