kan ikke finde den???
Fra : Vendelbo

Dato : 02-09-04 15:40

Jeg kan ikke finde sangen Lazyboy med sangen facts of life nogle steder at
downloade, er der nogen der skulle ligge inde med den og vil sende den til
mig...

Fra : Otto J.

Dato : 02-09-04 16:42

> Jeg kan ikke finde sangen Lazyboy med sangen facts of life nogle steder at
> downloade, er der nogen der skulle ligge inde med den og vil sende den til
> mig...

Gå ned i Fona, læg en 50'er på disken og så kan du downloade den lige ned i
lommen, på et format der kaldes "CD".

(hint: Dette er ikke det klogeste sted at bede om piratkopier.)

Mvh. Otto

Fra : Vendelbo

Dato : 02-09-04 18:38

"Otto J." <hifiotto@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Gå ned i Fona, læg en 50'er på disken og så kan du downloade den lige ned
> lommen, på et format der kaldes "CD".
>
> (hint: Dette er ikke det klogeste sted at bede om piratkopier.)

det behøver vel ikke lige en piratkopi jeg søger det kunne jo tænkes at der
var en der havde købt cd'en og havde lyst til at sende mig et enkelt nr af
den....

så jeg forstår ikke lige jeres reaktion??????

Fra : Jacob E.

Dato : 02-09-04 19:19

Vendelbo wrote:
> det behøver vel ikke lige en piratkopi jeg søger det kunne jo tænkes
> at der var en der havde købt cd'en og havde lyst til at sende mig et
> enkelt nr af den....

Og hvad ville du så kalde det?

> så jeg forstår ikke lige jeres reaktion??????

Dit problem...

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 02-09-04 19:36

Vendelbo wrote:
> det behøver vel ikke lige en piratkopi jeg søger det kunne jo tænkes at
> der var en der havde købt cd'en og havde lyst til at sende mig et enkelt
> nr af den....

Hvilken høvl kan skrabe et nummer af en cd så det mangler på den rigtige cd
og det kun findes i det afhøvlede stykke

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Steen Schmidt

Dato : 02-09-04 20:37

> [...]
der
> var en der havde købt cd'en og havde lyst til at sende mig et enkelt nr af

Det er også en piratkopi...

Mvh
Steen

Fra : Søren Nielsen

Dato : 03-09-04 20:26

Vendelbo wrote:

> [...]
> enkelt nr af den....
>
> så jeg forstår ikke lige jeres reaktion??????

Jamen, det forklarer du da bare APG og fogeden, når de tropper op ved din
dør. Så har du jo dit på det rene. "Jamen, jeg troede ikk' det var farligt
jo".

Søren

Fra : Thomas H.

Dato : 03-09-04 07:58

"Otto J." <hifiotto@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Gå ned i Fona, læg en 50'er på disken og så kan du downloade den lige ned
> lommen, på et format der kaldes "CD".

Det kunne jo tænkes at han ville ha' en version han kunne afspille i sin
bil, i hans B&O anlæg, i hans arbejdscomputer, og i hans discman

Fra : Jacob E.

Dato : 02-09-04 16:43

Vendelbo wrote:
> Jeg kan ikke finde sangen Lazyboy med sangen facts of life nogle
> steder at downloade, er der nogen der skulle ligge inde med den og
> vil sende den til mig...

Fjols...

Fra : Lærerinde MK

Dato : 02-09-04 16:57

Hvis du venter et par uger, kan du sikkert låne online via dit eget
bibliotek.
Det dér online-udlån af musik skulle vist være startet i går - 1.sep

Mvh
Mads

Fra : Otto J.

Dato : 02-09-04 23:42

> Hvis du venter et par uger, kan du sikkert låne online via dit eget
> bibliotek.
> Det dér online-udlån af musik skulle vist være startet i går - 1.sep

Online-udlån? Det lyder dog komplet vanvittigt - nogen der har et link til
info om det?

Mvh. Otto

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 03-09-04 00:16

www.statsbiblioteket.dk/netmusik/Udlaan
--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Steen Schmidt

Dato : 03-09-04 07:37

> Online-udlån? Det lyder dog komplet vanvittigt

Mp3-filerne er DRM beskyttede, så risikoen for piratkopiering er ikke særlig
stor.

Mvh
Steen

Fra : Otto J.

Dato : 03-09-04 20:29

> Mp3-filerne er DRM beskyttede, så risikoen for piratkopiering er ikke
særlig
> stor.

Nå okay. Jeg er vist ikke helt opdateret... Så kan filerne kun afspilles en
uge eller hvad?

Mvh Otto

Fra : Otto J.

Dato : 03-09-04 20:34

> særlig
>
> Nå okay. Jeg er vist ikke helt opdateret... Så kan filerne kun afspilles
en
> uge eller hvad?

Linket gjorde mig (selvfølgelig) noget klogere... Det lyder da for mig som
et glimrende system, alt efter hvor nemt det er at knække koden. Hvorfor
hulen bruger pladeselskaberne ikke det system i videre udstrækning? Download
musikken gratis til brug i en dag, og vurder om du vil købe lortet,
hvorefter man betaler sig til en permanent licens? Det kan jeg da godt se
fidusen i (hvis systemet er sikkert).

Mvh. Otto (som føler han er gået glip af noget han burde vide noget om...)

Fra : Steen Schmidt

Dato : 03-09-04 22:20

> Linket gjorde mig (selvfølgelig) noget klogere... Det lyder da for mig som
> et glimrende system, alt efter hvor nemt det er at knække koden.

Det er vist ikke så simpelt, men selvfølgelig kan det lade sig gøre. Såvidt
jeg ved er der ingen der har knækket DRM v1 endnu (som er den bibliotekerne
bruger), imens v2 helt sikkert er blevet knækket (man kan downloade et
proof-of-concept på den knækkede kryptering fra nettet).

> [...]
> musikken gratis til brug i en dag, og vurder om du vil købe lortet,
> hvorefter man betaler sig til en permanent licens? Det kan jeg da godt se

Jo, helt sikkert. Jeg kan nu ikke se hvad problematikken er i første omgang,
for at de lagde musikken ud på deres hjemmesider i mp3-format. Jeg kunne
godt tænke mig hele nummeret i low-rate mp3 (128-192 kbit/s) for at kunne
høre det i sin helhed, samt eksempelvis 15-20 sekunder i fuld kvalitet for
at kunne vurdere produktionen. Det benytter jeg mig ofte af, når kunstnere
tør lægge numrene ud til download - så kan jeg vurdere om jeg vil købe
musikken. Jeg vil lige understrege at jeg altså *køber* musikken hvis jeg
kan lide den - det bliver vel til 5-7 udgivelser om måneden, men jeg ved
ikke om jeg er atypisk på det område.

Man kan argumentere for at jeg da blot kan fise ned i en musikbutik for at
høre musikken inden jeg køber den, men det gør jeg ikke af flere årsager;
musik er for dyrt at købe i butikkerne i DK, så jeg køber skiverne på
nettet. SACD er ganske vanskeligt at finde i de fysiske butikker jeg kender
til, så dem køber jeg også på nettet. Og så er jeg af den opfattelse at hvis
jeg ikke har tænkt mig rent faktisk at handle i butikken, så spilder jeg
ikke deres tid med at prøvelytte deres grej.

> Mvh. Otto (som føler han er gået glip af noget han burde vide noget om...)

Du kan ikke vide alt, Otto Jeg selv lærte først om DRM, da jeg hørte i
radion, at man nu kunne downloade al udgivet dansk musik fra bibliotekernes
hjemmesider - jeg tænkte at nu går det da helt galt...

Mvh
Steen

Fra : Otto J.

Dato : 03-09-04 22:41

> [...]
> høre det i sin helhed, samt eksempelvis 15-20 sekunder i fuld kvalitet for

Flertallet af brugerne er fint tilfredse med 128 kbit, derfor vil det ikke
være en god idé på lang sigt (lige så lidt som fri file-sharing vil øge
musik-salget på lang sigt...)

Mvh. Otto

Fra : Steen Schmidt

Dato : 03-09-04 23:25

> Flertallet af brugerne er fint tilfredse med 128 kbit

Det er sgu nogle mærkelige brugere...

Mvh
Steen

Fra : Otto J.

Dato : 05-09-04 02:20

> Det er sgu nogle mærkelige brugere...

Det vil jeg ikke benægte, men det ændrer ikke på at det er flertallet...

Mvh. Otto

Fra : David Rasmussen

Dato : 04-09-04 00:52

Otto J. wrote:

> [...]
> fidusen i (hvis systemet er sikkert).
>
> Mvh. Otto (som føler han er gået glip af noget han burde vide noget om...)

Man kan i hvert fald sagtens lave en matematisk kryptering som i praksis
er aldeles ubrydelig, så systemet kunne sagtens bruges af pladeselskaberne.

/David

Fra : Ralph

Dato : 02-09-04 17:33

"Vendelbo" <seerup@post.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kan ikke finde sangen Lazyboy med sangen facts of life nogle steder at
> downloade, er der nogen der skulle ligge inde med den og vil sende den til
> mig...

Er der ikke nogen der kender en underbemandet CD-butik hvor jeg kan gå ind
og stjæle den nye CD med Lazyboy uden at blive opdaget - eller endnu bedre,
er der ikke nogen der vil gå ind i en CDbutik, stjæle CD´en og sende den til
mig, når I nu er i gang så vil jeg egentlig også gerne have en Harley
Davidson - bare en af de små.

--
venligst
Ralph