dur min ram ikke til mit bundkort?
Fra : Peter M

Dato : 02-09-04 13:40

har haft lidt problemer med min com. den "fryser", og den eneste måde
at få den til at køre igen er at resette den. derefter køre den igen
uden problemer, indil den igen fryser. det sker ikke med et
reglmæssigt interval så ved efterhånden ikke hvor jeg skal lede. jeg
har efterhånden skifte alle dele ud uden at kunne komme problemet til
livs det eneste jeg mangler er ram, harddisk, og lydkort.
Har lige købt 2 x 512 mb crusial ram ddr400 og mit bundkort er MSI
NEO648F. men når jeg sætter de nye ram i kan bios hverken finde
harddiske eller cdromdrev.

er der nogen der ved hvad mit problem kan være??? både med at min com
den fryser og med rammen.

De andre dele der sidder i er :
3 maxtor fluid harddiske 2 x 80 gb og 1 x 160 GB
Radeon 9800pro grafikkort
Pentium 4 2,8 ghz
soundblaster live lydkort
Liteon cd, brænder, samt Liteon dvddrev

skal lige siges at jeg har chekket temp på processor og den er ikke
over 55 grader.
har prøvet alle tænkelige driver til både grafikkort og bundkort
osv... har prøvet at skifte til en anden verison af direct x. det
hjalp heller ikke.

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 02-09-04 14:32

On 2004-09-02, Peter M <lpm@it.dk> wrote:

> De andre dele der sidder i er :
> 3 maxtor fluid harddiske 2 x 80 gb og 1 x 160 GB
> Radeon 9800pro grafikkort
> Pentium 4 2,8 ghz
> soundblaster live lydkort
> Liteon cd, brænder, samt Liteon dvddrev

Alt det driver du på en hvor stor strømforsyning? Hvor mange kroner har den
kostet?

Det er mit første gæt.

Hvis det ikke er strømforsyningen (kan næsten udelukkes hvis den har kostet
over 500-600,-), så vil jeg gætte på at det er ram, men så vil maskinen
blive stabil med mere/andet ram og så må du jo prøve den vej.

Thomas

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-09-04 14:43

Thomas S. Iversen wrote:

> Alt det driver du på en hvor stor strømforsyning? Hvor mange kroner
> har den kostet?

Du kan ikke basere ydelse på pris.

> Hvis det ikke er strømforsyningen (kan næsten udelukkes hvis den har
> kostet over 500-600,-), så vil jeg gætte på at det er ram, men så vil

Du kan ikke basere ydelse på pris.

Jesper G. Poulsen

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 02-09-04 15:43

On 2004-09-02, Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:

> Du kan ikke basere ydelse på pris.

Pjat, Jesper. Med PSU'er kan jeg godt Specielt hvis jeg skal yde support
over nettet på en simpel måde.

Rettere: dyre PSUer har en overvejende stor sandsynlighed for at være dyre
pga kvalitet frem for andre ting.

Så vil du heller ikke kunne lide at jeg mener at jo tungere PSU, jo bedre?

Thomas (der giver dig ret i, at en mere videnskabelig korrekt metode ville
være at måle på PSUen)

Thomas

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-09-04 16:37

Thomas S. Iversen wrote:

> Thomas (der giver dig ret i, at en mere videnskabelig korrekt metode
> ville være at måle på PSUen)

At kigge på specs er det første skridt til et korrekt PSU-valg.

Jesper G. Poulsen

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 02-09-04 21:11

> At kigge på specs er det første skridt til et korrekt PSU-valg.

Enig. Men nu skal manden ikke vælge, men blot have et fingerpej om
hans PSU er en del af problematikken eller ej. Der vil jeg hellere
bruge en prisangivelse fremfor det antal påtrykte Watt.

Thomas

Ps. EOD herfra --- ikke mere suppe på det ben fra min side

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-09-04 21:38

Thomas S. Iversen wrote:

> hans PSU er en del af problematikken eller ej. Der vil jeg hellere
> bruge en prisangivelse fremfor det antal påtrykte Watt.

Påtrykte Watt kan ikke bruges til noget. Strømme og spændinger er vejen
frem.

Jesper G. Poulsen

Fra : Sune Salminen

Dato : 02-09-04 15:00

Peter M wrote:
> [...]
> har prøvet alle tænkelige driver til både grafikkort og bundkort
> osv... har prøvet at skifte til en anden verison af direct x. det

Prøv lige "load setup defaults" i BIOS.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Anders Nielsen

Dato : 02-09-04 16:04

"Peter M" <lpm@it.dk> skrev i en meddelelse news:f89cf093.0409020440.28f3f0fc@posting.google.com...
> har haft lidt problemer med min com. den "fryser", > er der nogen der ved hvad mit problem kan være??? både med at min com
> den fryser og med rammen.
>
> De andre dele der sidder i er :
> 3 maxtor fluid harddiske 2 x 80 gb og 1 x 160 GB
> Radeon 9800pro grafikkort

Radeon kort er årsag til de mest mærkelige problemer,
der ville jeg starte med sidste nye drivere f.eks.