MP3 og rettigheder...
Fra : Kasper Sandberg Lars~

Dato : 01-09-04 21:41

Hejsa allesammen. Jeg er blevet spurgt om det er lovligt for en virksomhed
at kopier deres CD'er (som er købt og betalt) ned på ArbejdsPC'en og
installere Winamp og afspille sangene derfra...

Mås man det?

Fra : Jan Achmann

Dato : 01-09-04 21:54

Nix!
Jan

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-09-04 22:04

Kasper Sandberg Larsen skrev:

> [...]
> at kopier deres CD'er (som er købt og betalt) ned på ArbejdsPC'en og
> installere Winamp og afspille sangene derfra...

Jeg er ikke sikker når det er i erhvervsøjemed.

Privat må du gerne.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Armand

Dato : 02-01-05 16:20

Martin Johansen [6000] wrote:

> Jeg er ikke sikker når det er i erhvervsøjemed.
>
> Privat må du gerne.

Det er vel et spørgsmål om hvorvidt det er decideret erhvervsøjemed :-/
Mester må kopiere sit eget musik og tage med ud af huset til en privat
fest (firma-julefrokosten?), og hvor skulle forskellen befinde sig om
han istedet spillede det for medarbejderne indenfor hans eget "hjem" i
dagtimerne :-/

Desværre er det min opfattelse at enhver tvivl vendes imod forbrugeren i
disse sager (læs: KODA mener at loven er lige rigelig løs i forvejen!)

--
Armand.