Nyhedsbrev i Html
Fra : Ukendt

Dato : 01-09-04 21:39

Jeg udsender mit nyhedsbrev i Html og vil gerne style det lidt mere - evt.
med CSS.

Dog har jeg hørt at bla. Hotmail og Yahoo mail soterer interne stylesheets
fra så nyhedbrevet ikke bliver så kønt at se på ... Er der nogen der har
noget erfaring / viden på det område ? Kan man alternativt bruge et eksternt
stylesheet ?

Jesper Frandsen
http://www.9am.dk/

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 01-09-04 23:31

Nej, du kan ikke bruge et eksternt style sheet. Brug eventuelt inline
styles.

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-04 10:15

> Nej, du kan ikke bruge et eksternt style sheet. Brug eventuelt inline
> styles.

Det prøver jeg så, tak for hjælpen.

Jesper Frandsen
http://www.9am.dk/

Fra : Allan Vebel

Dato : 04-09-04 00:07

Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org> skrev:

> Nej, du kan ikke bruge et eksternt style sheet. Brug eventuelt
> inline styles.

Jeg har i Outlook Express brugt Meddelelse => Meddelelse ved
hjælp af => Website..., og så tastet http://html-faq.dk ind i feltet -
det fungerer fint - og her er brugt ekstern style.

Jeg tror at der er forskel på om en html-mail sendes direkte fra
brugerens harddisk, eller om man vælger noget der er lagt ud
på nettet, hvor der er adgang til css-filen hele tiden.

Det forudsætter naturligvis at brugeren er online, og i modsat
fald af brugerens cache-indstillinger.

Må jeg sende dig en html-mail så du selv kan teste det?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Ukendt

Dato : 04-09-04 07:50

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse

> [...]

> brugerens harddisk, eller om man vælger noget der er lagt ud
> på nettet, hvor der er adgang til css-filen hele tiden.

Det er jeg enig i - nyhedsbrevet bliver også sendt fra hjemmesiden hvor der
også ligger et stylesheet til nyhedsbreve... og det er jo online hele tiden
!

> Må jeg sende dig en html-mail så du selv kan teste det?

Selvfølgelig.

--
Jesper Frandsen
http://www.9am.dk/

Fra : Allan Vebel

Dato : 05-09-04 00:29

Jesper Frandsen <jesperPÅ9amPUNKTUMdk> skrev:

> Selvfølgelig.

Sendt til <jesperPÅ9amPUNKTUMdk> - jeg tror jeg har gættet
den rigtige.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-04 08:11

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev

> Sendt til <jesperPÅ9amPUNKTUMdk> - jeg tror jeg har gættet den rigtige.

(he he) - Den kom frem, så det gjorde du.

Tak for mailen - det ses jo tydeligt af kildekoden at eksternt stylesheet
virker - Mht. afsendelse så har jeg fået fat i et ASP script til afsendelse
af mails fra hjemmesiden, så er det hele da online og så kan det da ikke gå
helt galt - heller ikke i en Hotmail indbakke.

--
Jesper Frandsen
http://www.9am.dk/

Fra : Allan Vebel

Dato : 05-09-04 23:17

Jesper Frandsen <jesperPÅ9amPUNKTUMdk> skrev:

> Tak for mailen - det ses jo tydeligt af kildekoden at eksternt
> stylesheet virker

Naturligvis - bare du er online, og det er du jo normalt i
gerningsøjeblikket. Går du offline, er det ikke sikkert at du får
css-filen med. Indholdet er dog det samme - der er bare flyttet
lidt rundt på menu og andre ting.

> - Mht. afsendelse så har jeg fået fat i et ASP script til afsendelse
> af mails fra hjemmesiden, så er det hele da online og så kan det
> da ikke gå helt galt - heller ikke i en Hotmail indbakke.

Jeg kender intet til Hotmail, men kan ikke forestille mig at det ikke
skulle kunne fungere her.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk