Flere computer gennem stofanet uden famili~
Fra : Tjaeger_newsgroup@st~

Dato : 01-09-04 20:39

Hejsa.

Er der nogen, som kan fortælle mig, om det er muligt at koble flere
computer op til stofanet uden nødvendigvis at have familieopkobling ?

hvis så, hvorledes ?

Jeg har selv en idé om, jeg kan gøre det ved at have 2 netkort i min
og fra det ene netkort til modemet og så det andet netkort koblet til
en Switch, som så forbinder den anden eller flere computere sammen
!!!

er det muligt !

behøves ikke for at vide at jeg bare kan bestille familie opkoblingen,
selvfølgelig kan jeg det ! - men det er ikke, hvad jeg spørger om ? -
kommer bare dumme svar i forkøbet !!!

Mvh.

A Newbie end Network

Fra : IPB

Dato : 01-09-04 21:08

well det kan du godt - du kan bare bruge en router, hvor kablet fra modemet
går ind, og så koble computerne på router, så behøver du ikke have en
computer tændt for at have de andre computerer på nettet - men skal jo
skrive at det må du ikke gøre ifølge stofas betingelser

//IPB

Fra : Filip

Dato : 02-09-04 07:15

> [...]
> computer tændt for at have de andre computerer på nettet - men skal jo
> skrive at det må du ikke gøre ifølge stofas betingelser

Hvilken router skal man have fat i? kommer stofa ikke i et coaxial kabel, så
kan man jo ikkr bruge en alm router med rj45 stik

Filip

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 02-09-04 09:08

> modemet
>

> Hvilken router skal man have fat i? kommer stofa ikke i et coaxial kabel,

> kan man jo ikkr bruge en alm router med rj45 stik

Stofa fører vel ikke coaxial kablet helt hen til PCen. Sidder der ikke en
box (modem) imellem, som man kan sætter routeren på ?

Niels Dybdahl

Fra : Aage Andersen

Dato : 02-09-04 09:42

> [...]
> og fra det ene netkort til modemet og så det andet netkort koblet til
> en Switch, som så forbinder den anden eller flere computere sammen

Din idé er god nok. Jeg bruger den selv. Mit netværk kører upaaklageligt.

mvh Aage

Fra : Michael Læsø

Dato : 02-09-04 16:15

"Aage Andersen" <aaa(REMOVE)@email.dk> skrev i en meddelelse

> Din idé er god nok. Jeg bruger den selv. Mit netværk kører upaaklageligt.
>
> mvh Aage
>
> Hvilket Stofa modem har du ? har prøvet at få det til at virke, men har
endnu ikke fundet tricket. Har et Stofa moden fra Scientific Atlanta ? eller
fra ...
Jeg har prøvet med router og også løsningen med to netkort

Mvh Michael

Fra : Aage Andersen

Dato : 02-09-04 17:39

"Michael Læsø" <nyhedsgrupper@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilket Stofa modem har du ? har prøvet at få det til at virke, men har
> endnu ikke fundet tricket. Har et Stofa moden fra Scientific Atlanta ?

Jeg har ikke Stofanet, men TDC kabeltv og bruger et Motorola kabelmodem.

Min server har to netkort, det ene er forbundet til modemet og det andet
sørger for forbindelsen til min bærbare og en anden stationær computer
igennem en 4-port switch købt på tilbud i ALDI.

Den eneste ulempe ved konfigurationen er at serveren skal være tændt,
når de andre computere skal paa nettet.

mvh Aage

Fra : Klaus

Dato : 02-09-04 22:59

> "Michael Læsø" <nyhedsgrupper@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har ikke Stofanet, men TDC kabeltv og bruger et Motorola
kabelmodem.

Kabelmodem til router. Alle computere tilsluttes router og deler så den
IP-adresse der er tilrådighed.

Så'n virker det ved mig.

klaus

Fra : Tjaeger_newsgroup@st~

Dato : 02-09-04 18:01

Tak for svarene ind til videre.

Tak Aage, kan det ikke passe at TDC kabel har flere ip adresser til
rådighed. Det har Stofanet nemlig ikke, med mindre man købe sig en
familie opkobling. Jeg har desuden selv købt en switch i Aldi

Jo det er rigtig at stofa bruger coaxial kabel til modemet, men derfra
et RJ45 stik til computeren.

Har enlig ikke fået helt svar på mit spørgsmål i nu !!

er det muligt... lad mig hører fra jer stofa brugere

A Newbie in Network

Fra : Aage Andersen

Dato : 02-09-04 18:37

> kan det ikke passe at TDC kabel har flere ip adresser til rådighed.

Nu er jeg ikke ekspert men jeg tror ikke jeg har to adresser til raadighed.

Jeg startede med switchen fra ALDI og troede saa i min naivitet at jeg kunne
komme
paa nettet med alle tre computere. Da dette ikke gik, investerede jeg i et
ekstra netkort
(99 kr i Computercity, (kan sikkert faas billigere)). Problemet var så, at
der ikke var
flere slots i computeren. Det blev løst ved at tage et overflødigt modemkort
ud.

mvh Aage

Fra : Tjaeger_newsgroup@st~

Dato : 02-09-04 19:17

On Thu, 2 Sep 2004 19:36:59 +0200, "Aage Andersen"
<aaa(REMOVE)@email.dk> wrote:

>(99 kr i Computercity, (kan sikkert faas billigere)). Problemet var så, at

har ikke købt et i nu, men skal det... fået til 49, de billigste på
www.shg.dk

Fra : Poul Erik

Dato : 03-09-04 00:07

<aaa(REMOVE)@email.dk> wrote:

><Tjaeger_newsgroup@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

>Nu er jeg ikke ekspert men jeg tror ikke jeg har to adresser til raadighed.

Kun hvis du selv har bestilt en ekstra. Standard er en dynamisk. Du
kan bestille flere dynamiske IP adresser (10 kr pr måned pr ekstra
adresse) eller bestille en fast IP adresse (49 kr pr måned pr ekstra
adresse).

Du har sikkert instillet dit system, så de får lokale IP adresser
gennem din server, og serveren så bruger den eksterne IP adresse.

> [...]
>der ikke var
>flere slots i computeren. Det blev løst ved at tage et overflødigt modemkort

En router ville have løst dette problem hos TDC. Kender ikke
mulighederne hos Stofa.

Fra : KE

Dato : 07-09-04 16:42

[Snip flere snakkende om Netværk via Stofa]

Opstillingen er som en enkelt nævnte såre simpel:

Stik på væg -> stofa modem -> router -> pc 1,2,3 osv.

Ideen er at Routeren sættes op til at opfatte DHCP løsningen, hvorved en
hvilken som helt pc tilsluttet routeren kan gå på signon hjemmesiden og
logge på stofanet (og derved vil resten af pc'erne ogs¨være online). Du kan
evt. vælge at bruge always online (bestilles på www.stofa.dk). Derudover har
Stofa lige lanceret ny trådløs løsning som giver dig muligheden for support
hvis du er i tvivl om sikkerhed mv.

KE