Hjælp med dansk T9 ordbog på Siemens M65.
Fra : Henrik, Aalborg

Dato : 01-09-04 15:21

Hejsa.

Jeg har fået en Siemens M65 som arbejdstelefon. Men da min arbejdsgiver er
tysk, har jeg fået én med Engelsk software (variant 1).
Jeg har hentet SW version 12 på dansk (variant 2) til den, men desværre har
jeg ikke dansk T9 ordbog i den.

Er der én af I flinke folk herinde, som kunne hjælpe mig ved at kopiere den
danske T9-fil ud af jeres tilsvarende telefon (S65, CX65, eller naturligvis
M65), så jeg kan prøve at uploade filen til min telefon.

Ordbøgerne ligger i følgende mappe på telefonen:
\Data\system\t9 og hedder t9XX.ldb - hvor XX erstattes med med landekoder.

I kan maile filen til nospam_aalborg'at'pc'dot'dk.

Erstat 'at' og 'dot' med de relevante tegn.

På forhånd tak for hjælpen.

Henrik, Aalborg

Fra : Kim Hansen

Dato : 01-09-04 15:57

On Wed, 1 Sep 2004 16:20:44 +0200, "Henrik, Aalborg" <no@mail.here>
wrote:

> [...]
>tysk, har jeg fået én med Engelsk software (variant 1).
>Jeg har hentet SW version 12 på dansk (variant 2) til den, men desværre har

Hvor har du hittet den sw?

> [...]
>
>Ordbøgerne ligger i følgende mappe på telefonen:
>\Data\system\t9 og hedder t9XX.ldb - hvor XX erstattes med med landekoder.

Jeg kan ikke finde den mappe i min tlf, hvordan gør du.

M.V.H

Kim Hansen

Suzuki XF 650 Freewind
Suzuki DR 250 S

Ved reply slet "fjern" i Mailadressen.

Fra : Henrik, Aalborg

Dato : 01-09-04 16:26

"Kim Hansen" <kshfjern@postzone.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor har du hittet den sw?

Hej Kim.

Jeg hentede softwaren fra Siemens' internationale side, men den er
midlertidig fjernet igen.

Hvilken telefon har du?

Jeg bruger Phone Explorer.

Henrik, Aalborg

Fra : Kim Hansen

Dato : 01-09-04 17:19

>Jeg hentede softwaren fra Siemens' internationale side, men den er
>midlertidig fjernet igen.
>
>Hvilken telefon har du?

M65

>landekoder.

>Jeg bruger Phone Explorer.

Det prog. kigger jeg lige efter, finder jeg det kan jeg da godt sende
ordbogen.

Fra : Kim Hansen

Dato : 01-09-04 17:25

On Wed, 01 Sep 2004 18:19:07 +0200, Kim Hansen <kshfjern@postzone.dk>
wrote:

>Det prog. kigger jeg lige efter, finder jeg det kan jeg da godt sende
>ordbogen.

He he, det er vist det jeg bruger " mobile phone manager "
Men jeg kan ikke finde filen, tror du det er fordi jeg bruger irda
istedet for kabel?

Fra : Henrik, Aalborg

Dato : 01-09-04 17:34

> He he, det er vist det jeg bruger " mobile phone manager "
> Men jeg kan ikke finde filen, tror du det er fordi jeg bruger irda
> istedet for kabel?

Hmmm, da jeg installerede Mobile Phone Manager fik jeg også et program, der
hedder Phone Explorer.

Jeg tør ikke sige, om det er fordi du bruger IRDA - jeg bruger kabel...

Jeg har en genvej til 'Siemens Device' under Denne Computer, og dér kan jeg
browse filer på min telefon.

Hvis ikke du umiddelbart kan finde det, så er der ikke noget at gøre ved
det, og jeg kunne forestille mig, at du ikke bor i nærheden af Aalborg...

Henrik, Aalborg

Fra : Kim Hansen

Dato : 01-09-04 18:13

On Wed, 1 Sep 2004 18:34:09 +0200, "Henrik, Aalborg" <no@mail.here>
wrote:

>Hmmm, da jeg installerede Mobile Phone Manager fik jeg også et program, der
>hedder Phone Explorer.
>
>Jeg tør ikke sige, om det er fordi du bruger IRDA - jeg bruger kabel...

Der virker, filen er sendt.

>Jeg har en genvej til 'Siemens Device' under Denne Computer, og dér kan jeg
>browse filer på min telefon.

Det er den samme jeg bruger.

>Hvis ikke du umiddelbart kan finde det, så er der ikke noget at gøre ved
>det, og jeg kunne forestille mig, at du ikke bor i nærheden af Aalborg...

Det kunne jeg, den skulle bare sættes op til at vise skjulte filer
Nej jeg bor på Fyn.

Den der sw. kunne du lokkes til at sende den til mig, jeg har kun sw.8

Fra : Henrik, Aalborg

Dato : 01-09-04 18:35

> On Wed, 1 Sep 2004 18:34:09 +0200, "Henrik, Aalborg" <no@mail.here>
> wrote:
>

> Den der sw. kunne du lokkes til at sende den til mig, jeg har kun sw.8

Mail sendt.

Henrik, Aalborg

Fra : Henrik, Aalborg

Dato : 01-09-04 19:18

"Kim Hansen" <kshfjern@postzone.dk> skrev i en meddelelse

> Der virker, filen er sendt.
>

> M.V.H
>
> Kim Hansen

Hejsa.

1000 tak til Kim Hansen for hurtig hjælp - nu har jeg dansk T9 ordbog på min
M65.

Henrik, Aalborg

Fra : DaneX

Dato : 02-09-04 19:14

> 1000 tak til Kim Hansen for hurtig hjælp - nu har jeg dansk T9 ordbog på
min
> M65.

Jeg ved godt, at det er for sent nu, hvor du har fået det til at virke. Og
jeg ved ikke om følgende findes på M65'eren, men det er på S65'eren som jeg
har.

Download Assistent programmet... derinde kan du vælge hvilket T9 sprog du
vil have.

Det kan du jo prøve, hvis det skulle ske næste gang, du får en ny firmware.
Det er nemlig sket for en anden netop ved ny firmware.