Hestemassør - uddannelse
Fra : Helle

Dato : 01-09-04 12:17

Hejsa

Jeg er interesseret i at finde ud af noget om uddannelsen til hestemassør.
På nettet har jeg fundet en skole i København, der hedder Axelsons Institut.

Er der nogen af jer, der ved, om der findes andre skoler, der underviser i
faget? Jeg vil også meget gerne høre, om nogen af jer har gode eller dårlige
erfaringer med uddannelsen og/eller uddannelsesinstitutionen.

På forhånd tak for hjælpen.

Hilsen
Helle, Herning

helleth@mail.dk

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 02-09-04 12:54

> [...]
dårlige
> erfaringer med uddannelsen og/eller uddannelsesinstitutionen.

Hej Helle

Jeg har ikke selv nogen erfaring, men mht. andre uddannelsessteder så kunne
du evt. gå ind på denne adresse (Diplom Uddannelses Center Nord):

http://www.ducnord.dk de har både undervisning på skolen i dagtimerne, i
weekender og som fjernundervisning. Det er dog tilsyneladende en mindre
økonomisk udskrivning, men det skulle vel også kunne tjenes ind igen
senere...hvad ved jeg.

Glæder mig også til at høre om andre har erfaring med disse uddannelser -
jeg har også selv kigget lidt på det, men i øjeblikket er økonomien for mit
vedkommende ikke til det.

Birgitte

Fra : Louise

Dato : 02-09-04 18:39

"Helle" <helle@mail.dk> wrote in message news:<4135aecb$0$183$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...
> [...]
> faget? Jeg vil også meget gerne høre, om nogen af jer har gode eller dårlige
> erfaringer med uddannelsen og/eller uddannelsesinstitutionen.

Hej Helle

Jeg ved ikke så meget, men lidt. Jeg tror at Axelsons er det eneste
sted, de uddanner hestemassører. Selvom det er langt væk er det ikke
så slemt, for uddannelsen er bygget op i moduler hvor du faktisk kun
er derovre af -vist nok- 1 uges varighed ad gangen og så får intensiv
undervisning der. Så skal du så øve dig videre (på forsøgsheste) når
du kommer hjem og massere x antal heste før du kan gå videre til næste
modul.

Jeg tror der er rimelig gode muligheder som hestemassør pt, men jeg
tror også at det er noget man skal gøre nu og ikke om 2-3 år. Så er
der simpelthen for mange...

Fra : Tina Christoffersen

Dato : 02-09-04 19:42

"Louise" <egdal@sporty.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> så slemt, for uddannelsen er bygget op i moduler hvor du faktisk kun
> er derovre af -vist nok- 1 uges varighed ad gangen og så får intensiv

klip

Jeg tror også, at de har undervisning et sted i Jylland...

> Jeg tror der er rimelig gode muligheder som hestemassør pt, men jeg
> tror også at det er noget man skal gøre nu og ikke om 2-3 år. Så er
> der simpelthen for mange...

Ellers kan man måske gøre sig bedre i konkurrencen ved at tage de to sidste
moduler af uddannelsen i Sverige

mvh. tina