Transparent
Fra : Ohlzen

Dato : 01-09-04 11:57

Hej hej,

Jeg har et lille problem med at gøre min iframe gennemsigtig.

Jeg har en side, men et baggrundsbillede i en tabel. I en af
cellerne i denne tabel, har jeg en iframe. Denne iframe kalder så
et dokument, hvorigennem jeg gerne ville kunne se
baggrundesbilledet.

Her er de to filer:

Først filen med iframe:

<center>
height="724" background="images/background1.gif">
height="21">&nbsp;</td>
height="100%">

<iframe allowtransparency="true" src="forsiden.htm" width="350"
height="400" scrolling="auto" frameborder="0">[Din browser
understøtter ikke frames. Få dig en ny.]
</iframe>

&nbsp;</td>
</center>

- og her filen som hentes til iframen:

<head>

</head>

background-color="transparent">

at de bliver glade for at være her.</p>

Håber der en der vil/kan hjælpe
\Ohlzen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-09-04 12:25

Ohlzen skrev:

>Jeg har en side, men et baggrundsbillede i en tabel. I en af
>cellerne i denne tabel, har jeg en iframe.

Umiddelbart ser det rigtigt nok ud, hvilken browser bruger du?

Opera understøtter ikke transparency i <iframe>.

Kom med et link til siden, hvis den ikke er online, så upload en
testside som fejler.
--
Knud

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-09-04 12:39

Se evt. http://home13.inet.tele.dk/smedpark/iframe_test/
--
Knud

Fra : Ohlzen

Dato : 01-09-04 13:00

>Knud skrev:
>
> Umiddelbart ser det rigtigt nok ud, hvilken browser bruger du?

IE 6.0

> Opera understøtter ikke transparency i <iframe>.

D' bare ærgeligt

http://fedtmules.dk/default2.htm

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-09-04 13:33

Ohlzen skrev:

>http://fedtmules.dk/default2.htm

Prøv at rette
background-color="transparent">
til
transparent">
--
Knud

Fra : Ohlzen

Dato : 01-09-04 14:57

Knud skrev:

> Prøv at rette
> background-color="transparent">
> til
> transparent">

Meget meget lækkert; nu virker det - tak!