test af cpu...
Fra : Tazman

Dato : 01-09-04 11:21

Hejsa

kan det lade sig gøre at teste sin amd cpu for at se om den er helt i
orden? Min maskine låser sig i tide og utide og jeg har på
fornemmelsen at det måske er den der er skyld i det...

Tazman

Fra : JK ( at mail dot dk)

Dato : 01-09-04 13:28

On Wed, 01 Sep 2004 12:21:14 +0200, Tazman <b_karsen@slet.hotmail.com>
wrote:

> [...]
>orden? Min maskine låser sig i tide og utide og jeg har på
>fornemmelsen at det måske er den der er skyld i det...

Man kan starte med at downloade hos bundkort producenten et hardware
monitor program, der viser cpu temperaturen under drift, - inde i
windows. Se om kølingen er et problem. Cpu temp. skal være under 60
grader, helst i nærheden af 50 ved full load igennem længere tid.

Jeg plejer at bruge sisoft sandra.

www.sisoftware.co.uk

der kan du benchmarke separat: cpu, ram, grafik

og se om noget crasher derved.

Det kan sagtens være et software problem.

mvh

John

Fra : N´far

Dato : 01-09-04 16:31

Prime95 eller Hot CPU tester.

(Memtest86 til ram)

vh.

Fra : Leony

Dato : 01-09-04 20:03

"JK ( at mail dot dk)" <johnknuhtsen@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:3mfbj05i32hl0mvr9nr2t0rakm382fdvga@4ax.com

> Det kan sagtens være et software problem.

Den teori vil jeg gerne støtte.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Tazman

Dato : 01-09-04 21:52

On Wed, 01 Sep 2004 14:28:26 +0200, "JK ( at mail dot dk)"

>Det kan sagtens være et software problem.

Hvordan finder jeg ud af det? tænker du på driver problem?

Tazman

Fra : Leony

Dato : 02-09-04 13:08

"Tazman" <b_karsen@slet.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvordan finder jeg ud af det? tænker du på driver problem?

Hvis du har 2 harddiske, så pil den med Windows ud og installer Windows
på disk 2.
Hvis der stadig er problemer, så ligner det et hardwareproblem.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-09-04 14:38

Tazman wrote:

> Hvordan finder jeg ud af det? tænker du på driver problem?

Smid Knoppix Linux Live-CD i maskinen og lad den boote. Er der vrøvl
med Linux har du et hardware-problem. Er der ikke vrøvl med Linux har
du et Windows-problem.

Knoppix installerer intet og ødelægger intet.

Jesper G. Poulsen