orienteringsløb med hunde
Fra : Mus

Dato : 01-09-04 11:19

er der nogen der har nogel gode ideer til et orienteringsløb for hund og
ejer?

LN

Fra : Snowman

Dato : 02-09-04 10:59

Hvilken race har du? Ikke lige orienteringsløb, men løb.
"Mus" <Bastian@sol.dk> wrote in message
> er der nogen der har nogel gode ideer til et orienteringsløb for hund og
> ejer?
>
> LN

---

Fra : Mus

Dato : 02-09-04 11:29

Snowman <snowhops@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4136ed12$0$309$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hvilken race har du? Ikke lige orienteringsløb, men løb.

Jeg har en boxer - men der er forskellige racer med til løbet. Dog er det
alle store hunde. Også to hvalpe.

LN

Fra : Carina

Dato : 02-09-04 11:15

I vores klub har vi det en gang om året, det er ikke alle poster der er
bemandet. På de ubemandede poster er der sat spørgsmål op, om hunde, som man
så skal besvare. På de bemandede poster, skal hund og fører, udføre øvelsen
sammen. Det kan være lydighed med en garnsnor, det kan være apportering af
div ting - som måske ligger under vand. osv. der er en historie som løber
igennem hele turen som man læser op på hver post.
/Carina
www.aussies.dk

Fra : fam. Ager

Dato : 02-09-04 20:04

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse
> er der nogen der har nogel gode ideer til et orienteringsløb for hund og
> ejer?
>
> LN

Hejsa!

Jeg har også foreslået det til vores klubmøde sidst!, det er en super sjov
ide, synes jeg. for både 2 og 4 benede..
her er et par ideer;

find pølsen... gem en cocktailpølse under en af 5 kopper..

hurtigste hund på 50 m.. ejer går 50 meter væk og hjælper holder hund.
dommer tager tid fra hunden bliver slupper til den er på plads hos ejer..

hurtigst spiste pølse....

på det punkt er boxeren en herlig størrelse, fuld af fis og humbug....sjov i
gaden..
hvor kommer din fra?

hvis du har yderligere gode ideer til o. løbet, vil jeg gerne vide det!?

mvh.Marie

Fra : Mus

Dato : 03-09-04 05:06

fam. Ager <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ch7qri$k9i$1@news.cybercity.dk...

> [...]
> gaden..
> hvor kommer din fra?
>
> hvis du har yderligere gode ideer til o. løbet, vil jeg gerne vide det!?

Hej Marie

Tak for dine ideer.

Ja jeg har et par ideer- Jeg melder tilbage med dem når vi har holdt vores
løb.

Vi har før haft en aktivitetsdag, som var rigtig sjov. Dvs det var ikke
nogen konkurrence.

Vi havde en masse opgaver for hundende. Bla: lidt agility, hvor også en
person var sat ind som forhindring. Et tungt stykke legetøj skal fiskes op
af en balje med vand. Hunden får tre valgmuligheder - godbidder, legetøj,
ejeren - ejeren skal gætte hvad deres hund vil vælge før den slippes løs.
Hunden skal går fri ved fod langs en bane der bla fører over legesager,
godbider og forbi tre skjul med hundelyde, kattelyde og ulvelyde bag.
Testede jagtinstinkt mm

Mht den med en balje vand, så fisker en schæfer yderst elegant sådan et
stykke legetøj op men en klumpedumpe boxer laver springvand. Så jeg var godt
våd. Jeg fandt nemlig hurtigt ud af at jeg var nødt til at holde baljen
boxere vil prøve at vælte baljen, så de kan få deres legetøj uden at mulen
kommer under vand.

Mht den med at gå fint ved fod, klarede alle det at gå hen over legetøj og
godbider, men skjulende - dem skulle samtlige om og se bagved. Tror de alle
havde foldet flapørerne sammen og proppet dem ind i ørerne, når ejerne sagde
plads.

Vores hund har kennelnavn efter en lille kennel i midtjylland, men vi har
haft ham fra helt lille, da vi også havde hans mor. Han er ved at være en
ældre herre nu - men boxere leger jo til den dag de falder om - så han er
frisk nok. Dvs han får stadig "hjerneblødninger" så han opfører sig som en
lille hvalp. Heldigvis er han en meget rolig boxer for det meste.

Vil du se et billede af ham, så vil jeg prøve at scanne et billede af ham og
lægge ind på binaer eller sende til dig, hvis du giver mig en mailadresse.
Din har jeg set på jeres hjemmeside og han er typisk boxer kan jeg se
. Du er faktisk den første boxerejer jeg har mødt her på nyhedsgruppen.

Hvad med jeres boxer, hvor er han fra?

LN

Fra : fam. Ager

Dato : 04-09-04 14:06

> [...]
> Din har jeg set på jeres hjemmeside og han er typisk boxer kan jeg se
> . Du er faktisk den første boxerejer jeg har mødt her på nyhedsgruppen.

vores hjemmeside???, vi har ikke nogen hjemmeside endnu...mener du
showdogs.dk?
der havde jeg et indlæg omkring fodring af hunde inde med tilhørende
billeder af "hønsene"...

Loui er fra kennel Damkjær`s i Vejle,efter Frisco og Ira. og han slægter sin
far på kan jeg se. både i størrelse og udseende, og det vil jeg ihvertfald
ikke klager over!.

Du må da meget gerne skrive privat, hvis du lyster, og jeg vil da gerne se
et billede af vidunderet, så kan jeg også sende lidt retur!.
det er meget sjovt at få respons fra andre boxerejere, de er nok et
folkefærd for sig selv.. ((-;
Min mailadr. er: big @vovvov.dk (hundelydene)

mange hilsner Marie

Fra : Mus

Dato : 05-09-04 10:37

> [...]
> et billede af vidunderet, så kan jeg også sende lidt retur!.
> det er meget sjovt at få respons fra andre boxerejere, de er nok et

Ja det er nok den side jeg mener. Loui fløj på det ene billede og stod på
hovedet på et andet billede he he!

Ok Frisco kender jeg godt lidt. Vi var til udstilling i Vejle her i
sommerferien. Vores Gizmo konkurrerede mod Frisco og Jefferson.

Jeg vil prøve at finde nogle gode billeder en af dagene og sende til dig.

Gizmo er 7½ år og efter Lindeskovs Jarl.

LN

Fra : fam. Ager

Dato : 05-09-04 19:57

Hej!

jamen det glæder jeg mig til!

marie

Fra : Battlefield´s

Dato : 06-09-04 12:39

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse news:4137ec67$0$149
(klip)
> Hunden får tre valgmuligheder - godbidder, legetøj,
> ejeren - ejeren skal gætte hvad deres hund vil vælge før den slippes løs.

Hej
Jeg blev lige nysgerrig, hvordan klarede hundene denne opgave??
Hilsen Vibeke, der nok ved hvad de to labbere ville vælge

---

Fra : Mus

Dato : 06-09-04 18:48

Battlefield´s <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:413c4c68$0$13818$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...

> [...]
> Jeg blev lige nysgerrig, hvordan klarede hundene denne opgave??
> Hilsen Vibeke, der nok ved hvad de to labbere ville vælge

he he de fleste valgte godbidder og det havde deres ejere også gættet på.

vi var faktisk de eneste der gættede forkert. Vi havde gættet legetøj og
derefter min mand. Han valgte faktsik min mand først. At det ikke var
godbidder var vi godt klar over, for han er ikke særlig madglad.

LN