Mere css
Fra : Is

Dato : 31-08-04 20:58

Jeg har lavet en

LI {
text-align : left;
list-style : url(../images/ny/pote01.gif);
}

i min css.

Kan jeg bestemme afstanden mellem "gif,en" og den tekst jeg vil skrive ??

jeg har prøvet , bare at starte med :   det virker, men det er ikke
pænt hvis teksten ikke kan være på en linje.

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 31-08-04 21:04

Is wrote:
> [...]
> list-style : url(../images/ny/pote01.gif);
> }

> Kan jeg bestemme afstanden mellem "gif,en" og den tekst jeg vil

Tilføj på pote01.gif lidt usynlig, ekstra bredde i højre side. Så behøver du
ikke trylle en masse ved hver eneste <li>.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Is

Dato : 31-08-04 21:09

Erik Ginnerskov wrote:
> Tilføj på pote01.gif lidt usynlig, ekstra bredde i højre side. Så
> behøver du ikke trylle en masse ved hver eneste <li>.

Ja det er jo temlig nemt .

Tak for det

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Bo Christensen

Dato : 31-08-04 21:17

Erik Ginnerskov wrote:

> Tilføj på pote01.gif lidt usynlig, ekstra bredde i højre side. Så behøver du
> ikke trylle en masse ved hver eneste <li>.

Kan man ikke bruge padding-left ?

Bo

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 31-08-04 21:37

Bo Christensen wrote:

> Kan man ikke bruge padding-left ?

Det vil nok snarere flytte hele listen, inklusive listepunkt-billederne.
Prøv det og meld tilbage.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 31-08-04 22:32

--
Knud

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 01-09-04 13:45

Knud Gert Ellentoft wrote:

> [...]

Men så er vi netop ovre i at samtlige listepunkter skal styles. Det kan
selvfølgelig gøres globalt i css. Men skal der ikke anvendes samme udseende
på alle lister, ryger man vel ud i at skulle definere en hel masse ekstra i
css.

Det er imho. noget lettere bare at gøre den pote (billedfilen) lidt bredere.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-09-04 14:44

Erik Ginnerskov skrev:

>Det er imho. noget lettere bare at gøre den pote (billedfilen) lidt bredere.

Ja, når bruger et billede som disc-type.
--
Knud