bundkort (er det godt nok?) + spm om Seria~
Fra : Casper Sparre

Dato : 31-08-04 17:39

hej...

ville lige høre hva folk synes om dette bundkort:

(regner med at smide en Athlon XP 2800+ på)

overnævnte bundkort kører med Serial-ATA-150 og vil lige høre om den er
bagud-kompatibel med den
almindelige ATA-133.

På forhånd tak.

// Casper Sparre
\\ http://reptail.dk

Fra : Leony

Dato : 31-08-04 20:45

"Casper Sparre" <casper@sparre.it> skrev i en meddelelse

> ville lige høre hva folk synes om dette bundkort:

Epox-boardet er garanteret fint nok.
Godt chipset og mange features.

Du kan for de samme penge få det meget roste Abit NF7-S ver2.0, måske
det var værd at overveje.

> overnævnte bundkort kører med Serial-ATA-150 og vil lige høre om den
> er bagud-kompatibel med den
> almindelige ATA-133.

Du kan ikke bruge en ATA-133 disk (IDE) på en SATA controller (måske med
noget converterhalløj, men lad være med det).
Du bliver nødt til at købe en SATA disk.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Floffer Poffer

Dato : 01-09-04 09:58

On Tue, 31 Aug 2004 18:38:44 +0200, "Casper Sparre" <casper@sparre.it>
wrote:

>overnævnte bundkort kører med Serial-ATA-150 og vil lige høre om den er
>bagud-kompatibel med den
>almindelige ATA-133.

Nu er der 2x ATA-133 stik på så du kan have 4 enheder på - eg
DVD+3xHDD - men det er måske ikke nok?

Fra : Lars K.

Dato : 01-09-04 15:48

Jeg har et epox 8rda3+, og det køre bare derud af uden problemer, og jeg har
3 hd sat til 2 gamle på ide, og en på sata, og hvis du vil overclocke er det
også et fint valg

Fra : Casper Sparre

Dato : 01-09-04 17:03

Hej :P

Mange tak for hjælpen, og jeg havde faktisk overset at der var de gamle
ata-133 på også :P

Venlig Hilsen
Casper Sparre