Flash som baggrund i html
Fra : Jacob Culmsee

Dato : 31-08-04 17:26

Hej ng,

Jeg vil gerne ligge en flash-animation ind som en slags baggrund for noget
tekst i html. Jeg har prøvet at søge lidt via google og i nyhedsgrupper uden
held. Så jeg håber der er nogen her der ved hvordan.

Jeg har prøvet med z-index i min css uden held - det virker i hvert fald
ikke med IE.

--
Jacob

Fra : Per Christoffersen

Dato : 31-08-04 17:37

"Jacob Culmsee" <culmsee@mail-online.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> held. Så jeg håber der er nogen her der ved hvordan.
>
> Jeg har prøvet med z-index i min css uden held - det virker i hvert fald

Så vidt min erfaring rækker, så er det ikke muligt at lægge noget oven på et
flash-element (ligesom det er tilfældet med form-elementer).
IE vil simpelthen ikke rendere det korrekt (og muligvis heller ikke andre
browsere).

/Per

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 31-08-04 17:37

Jacob Culmsee skrev:

>Jeg vil gerne ligge en flash-animation ind som en slags baggrund for noget
>tekst i html.

Det er næppe muligt.

>Jeg har prøvet med z-index i min css uden held - det virker i hvert fald
>ikke med IE.

z-index virker ikke på flashfiler (og visse andre ting som f.eks.
selectbokse og java appletter).
--
Knud

Fra : Jacob Culmsee

Dato : 31-08-04 18:03

Tak for hjælpen begge 2. Jeg prøver at finde en anden løsning.

--
Jacob

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 31-08-04 18:48

Jacob Culmsee skrev:

> Tak for hjælpen begge 2. Jeg prøver at finde en anden løsning.

Som forhåbentlig ekskluderer Flash totalt

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"