knurhår
Fra : MGA

Dato : 31-08-04 17:11

Hej!

Jeg vil selv klippe Kali, men i den forbindelse er jeg i tvivl om hvorvidt
det vil gøre ondt på hende, hvis jeg kommer til at klippe hendes knurhår når
jeg klipper hendes ansigtshår?

Mette

Fra : Battlefield´s

Dato : 31-08-04 18:46

"MGA" <mga_ssinjin@yahoo.dk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det vil gøre ondt på hende, hvis jeg kommer til at klippe hendes knurhår

Hej Mette
Nej, jeg tror ikke at det gør ondt, en hunkat bider ofte knurhårene af sine
killinger og det gjorde hun vel næppe, hvis det gjorde ondt på de små. Men
jeg tror nu at man skal forsøge at undgå at klippe knurhårene alligevel.
Hilsen Vibeke, der altid kun har haft korthårede hunde.

---

Fra : ST

Dato : 31-08-04 20:27

> [...]
> jeg klipper hendes ansigtshår?
>
> Mette
> Aldrig klippe knurhår, som er en del af sansesystemet.
mvh Susanne

Fra : KennelKipler

Dato : 04-09-04 10:16

Hej Mette

Med min race, amstaffen, der klipper vi knurhårene før de skal
udstilles.
Jeg var ikke helt tryg ved det, og ringede derfor til etologisk
institut, og de sagde at jeg kunne roligt klippe dem. Det gør ikke ondt
på hunden, og de vokser hurtigt ud igen.

Det tog dog 3 måneder før de havdefuld længde igen, så hurtigt er vist
et vidt begreb.

Og jeg kommer aldrig til at klippe knurhår på mine hunde igen, for både
manden og børnene blev meget meget sure på deres mor, og derfor måtte
jeg højt og helligt love at sådan et stunt lavede jeg ikke en anden
gang.

MVH Marie.
www.kiplers.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Malene Jepsen

Dato : 04-09-04 21:12

On Tue, 31 Aug 2004 18:11:26 +0200, "MGA" <mga_ssinjin@yahoo.dk.dk>
wrote:

> [...]
>det vil gøre ondt på hende, hvis jeg kommer til at klippe hendes knurhår når

Hej Mette

Alle udstillings Cocker Spaniels samt Springer Spaniels (måske nok
også andre racer) får klippet deres knurhår. Første gang jeg så det
havde jeg en vild diskution med en Cocker ejer om hvorvidt det var
synd for hunden eller ej. Jeg vil jo mene at det er en del af hundens
måde at finde rundt i fx mørke. Men han mente at det var noget sludder
og at der jo ikke var nogen følelse i hårene. Det er der nok heller
ikke, men de sidder jo da fast et sted og hunden kan vel derfor mærke
når hårene går imod noget.
Bare min mening..

Mvh Malene Jepsen