Ping fra forskellige udbydere
Fra : Esben

Dato : 10-05-01 10:16

Hvor lav ping kan man regne med er 'normalt' her indelands, hvis man er
koblet op med adsl? Jeg tænker på peer to peer spil over ip, og via
gameservere.

--

Esben

Fra : darki

Dato : 10-05-01 11:19

Jeg ligger på ca. 45-55ms på en 512/512 adsl forbindelse.

Darki

Fra : jakob wolffhechel

Dato : 10-05-01 12:32

jeg pinger 14-20 ms ind til dns serverne fra min 2mbit/512kbit
forbindelse... danske gameservere..... mmmmm.... mener du ingame ping og
latency eller bare ping til ip adresserne på serverne?

generelt kan du lægge ca. 10 ms til ift den udbyder du pinger, hvis du vil
spille peer to peer spil mod en person, der er koblet op gennem den
respektive udbyder.

/jakob

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-05-01 13:58

"jakob wolffhechel" <you.dont.need.to.know.my.email@jedi.mind.trick>
wrote in message news:9ddu8f$2vcn$1@news.cybercity.dk...

> jeg pinger 14-20 ms ind til dns serverne fra min 2mbit/512kbit

Hmm,, det var da lidt halvt højt... Jeg troede den lå på ca. 8-10 ms...

Jeg har på min nuværende ISDN en ping på 15-20 ms og det håber jeg da
også jeg har, når jeg for en 1024/256 ADSL fra TDC på næste fredag

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-05-01 14:01

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*spamcop*spamfilter.dk> wrote in message

> Hmm,, det var da lidt halvt højt... Jeg troede den lå på ca. 8-10
ms...

Men hvis 212.242.40.114 er din IP, så ser det da ikke så dumt ud

Tracing route to 212.242.40.114 over a maximum of 30 hops:

1 20 ms 16 ms 15 ms klunxr1.ip.tele.dk [195.249.8.82]
2 20 ms 17 ms 17 ms fe0-0.100m.klunxt1.ip.tele.dk
[195.249.32.193]
3 23 ms 21 ms 21 ms ser5-4-1.ronxt1.ip.tele.dk [195.249.14.97]
4 22 ms 20 ms 19 ms atm1-1-82.albnxg2.ip.tele.dk [195.249.2.141]
5 24 ms 21 ms 21 ms pos2-0.155m.albnxa1.ip.tele.dk
[195.249.12.242]
6 22 ms 19 ms 19 ms pos0-3.155m.albnxg1.ip.tele.dk
[195.249.12.237]
7 20 ms 19 ms 20 ms pos2-0.622m.bynxg1.ip.tele.dk
[195.249.12.141]
8 24 ms 21 ms 21 ms ge4-0-0.1000m.bynxt2.ip.tele.dk
[195.249.15.103]
9 22 ms 21 ms 21 ms cpe.atm5-0-0-100.bynxt2.customer.tele.dk
[62.242.106.106]
10 23 ms 23 ms 22 ms fxp0.firewall.ip.cybercity.dk
[212.242.43.246]
11 29 ms 20 ms 21 ms fxp0.halvsten.ip.cybercity.dk
[212.242.40.114]
Trace Complete.

Fra : bolleb

Dato : 10-05-01 22:40

hvordan faen (undskyld sproget) kan du have en ping på 20 med isdn??? min
hos CC er når det går bedst 80 i counterstrike.... : / og det samme har alle
andre jeg kender med isdn hilsen BRIAN

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 10-05-01 22:58

"bolleb" <bolleb@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> hvordan faen (undskyld sproget) kan du have en ping på 20 med isdn??? min
> hos CC er når det går bedst 80 i counterstrike.... : / og det samme har
> [...]

Det afhænger vel af, hvor serveren står.

Prøv at pinge CC's CSserver's IPadresse i en DOS-promt.
Jeg får via ISDN 15-20ms til min ISP's servere.

Ping'en er selvfølgelig væsentligt højere, set inde fra selve spillet.

-------------
Best regards Henrik Aarfeldt
Data Maintenance Team
#mobilix/orangedk AS12435 HA3180-RIPE

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-05-01 22:59

"bolleb" <bolleb@hotmail.com> wrote in message
> hvordan faen (undskyld sproget) kan du have en ping på 20 med isdn???

Tja, Den er nu også omkring 35 ms hos både Cybercity, Worldonline og
Telia. Men ligepludselig fik jeg en lavere ping hos TDC...

> min
> hos CC er når det går bedst 80 i counterstrike.... : / og det samme
har alle
> andre jeg kender med isdn hilsen BRIAN

Nu er ping til en spil-server ikke det samme...

Prøv at åbn. "command" Skriv tracert www.sonofon.dk

Kig så på hvad dit første hop er på...

Fra : Christen Stephansen

Dato : 10-05-01 23:35

> hvordan faen (undskyld sproget) kan du have en ping på 20 med isdn??? min
> hos CC er når det går bedst 80 i counterstrike.... : / og det samme har
> [...]

Normalt, når du pinger med værktøjet ping, pinger du med 32 bytes. Det er
lidt flere data der spyttes afsted i et online-spil.

/Christen Stephansen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 11-05-01 11:41

On Fri, 11 May 2001 00:35:29 +0200, "Christen Stephansen"
<lucifer@jones.dk> wrote:

>alle
>Normalt, når du pinger med værktøjet ping, pinger du med 32 bytes. Det er
>lidt flere data der spyttes afsted i et online-spil.

Forskellen er i lige så høj grad, at ping bliver behandlet på
IP-niveau, mens "counterstrike-pings" bliver behandlet på
applikationsniveau - og bliver i øvrigt påvirket af andre detaljer som
fx maskinens hastighed, grafikkort (!), m.m.

--
- Pede
Professionel nørd

Tilhørsforhold/disclaimer: http://www.ter.dk/disclaimer/

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-05-01 13:34

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*spamcop*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har på min nuværende ISDN en ping på 15-20 ms og det håber jeg da
> også jeg har, når jeg for en 1024/256 ADSL fra TDC på næste fredag

Som en sidenote skal bemærkes at ISDN på lag1 er udviklet til noget nær
wirespeed, hvorimod ADSL på lag1 er udviklet uden tanke på lav latency. Når
interleaving er slået fra (hvilket det vist er hos de fleste udbydere) er
latency'et dog helt acceptabelt.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Esben Vidstid

Dato : 10-05-01 14:49

"Esben" <esben@huleboer.dk> wrote in message news:9ddlua$dq6$1@sunsite.dk...
> Hvor lav ping kan man regne med er 'normalt' her indelands, hvis man er
> koblet op med adsl? Jeg tænker på peer to peer spil over ip, og via
> gameservere.

Tak for svarene - jeg kommer nemlig ikke ned på mindre end 60-120ms på
gameservere, og in-game ping. Jeg har Mobilix adsl 512/128.

--

Esben

Fra : John Joe

Dato : 10-05-01 20:33

> Tak for svarene - jeg kommer nemlig ikke ned på mindre end 60-120ms på
> gameservere, og in-game ping. Jeg har Mobilix adsl 512/128.

TDC skulle være rimelig hurtig. Men det er svært at sammenligne. Men husk at
i spil er upload ofte ligeså vigtig som dl, så i fx Counter Strike er det et
fedt om du har 512/128 eller 256/128 hvis det er samme udbyder/teknik.

Fra : Esben

Dato : 11-05-01 01:30

> [...]
et
> fedt om du har 512/128 eller 256/128 hvis det er samme udbyder/teknik.

Ok, men jeg gik ud fra at dataudvekslingen ved spil egentlig er ret lille,
og at dl/ul-hastighederne var mere eller mindre underordnede når man kom
over et vist niveau.

--

Esben

Fra : Esben Hansen

Dato : 11-05-01 15:36

> Ok, men jeg gik ud fra at dataudvekslingen ved spil egentlig er ret lille,
> og at dl/ul-hastighederne var mere eller mindre underordnede når man kom
> over et vist niveau.

Counter-Strike bruger kun 1,5-2 KB/s i upload og download når man spiller.
Så dataudvekslingen er lille.

Mvh Esben Hansen.

Fra : Bjørn Skovlund Rydén~

Dato : 16-05-01 10:52

> [...]
> Hvor lav ping kan man regne med er 'normalt' her indelands, hvis man er
> koblet op med adsl? Jeg tænker på peer to peer spil over ip, og via

Jeg kan pinge vores DNS med 8 til 12 ms. på en CC (needless to say)
2mbit/512
in-game pings til vores gameservere ligger på 25-30 (når alt er vel)

Jeg vil sige at normale ICMP pings er den eneste måde du kan checke din
forbindelse på, evt prøve med lidt større pakker. In-game pings afhænger jo
ufatteligt meget af din computer.

Med venlig hilsen
Bjørn Skovlund Rydén - bjorn@cybercity.dk
Cybercity ADSL-Support - 1meg@cybercity.dk