Noget galt?? Katten prøver at kaste op
Fra : Thorbjørn Jørgensen

Dato : 31-08-04 17:00

Hej!

Vores kast. hankat på ca. 2 år er nu kommet ud i snor og spiser af græsset
(da vi boede på 1. sal, havde han kattegræs. som han dog ikke spiste af).
Han har ikke kastet op imens vi har haft ham. Men både i går og i dag har
han perioder hvor han virkelig prøver at kaste op. Og det lyder virkelig
ikke rart for ham... han larmer som en løve :) Han har lige haft en tur nu,
hvor kan fik kastet noget slimet op, som han spiste igen (ad!)....
Jeg har givet ham noget mad (får RC fra dyrelægen), måske kan det hjælpe....
Skal vi gøre noget? Han kan vel ikke være så 'dum' at han ikke ved at
græsset får ham til at kaste op?? Vi har ham fra Kattens Værn, så vi kender
ikke noget til hans fortid.....

På forhånd tak!
Jette

Fra : Hanne Dahl

Dato : 31-08-04 17:43

Hej Jette.

kik katten i munden .
Det kan være et græs strå som sidder og driller.
Katte kan godt lide at tygge i frisk græs for netop at
gylpe hår op. Men et enkel strå kan få en kat til at
brække mad og "skum" op.

Held og lykke fra Hanne Dahl
"Thorbjørn Jørgensen" <thorbjorn-jorgensen!REMOVETHIS!@person.dk> skrev i en
meddelelse news:4134a086$0$201$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : maz

Dato : 31-08-04 17:57

Thorbjørn Jørgensen wrote:
> [...]
> ikke ved at græsset får ham til at kaste op?? Vi har ham fra Kattens
> Værn, så vi kender ikke noget til hans fortid.....

Hvis han fortsætter med at forsøge at kaste op, så skal I til dyrlæge med
ham. Hvis han kaster slim og skum op kontinuerligt så er det afsted med ham
til dyrlægen med det samme. Det er højst sandsynligt fordi "et eller andet"
sidder fast i mavesækken/tarmkanalen, og det kan være farligt for katten.
Foder nu og her vil ikke umiddelbart løse problemet. Hvis han larmer meget
og har det skidt - herunder ændret adfærd, så skal I til dyrlægen med ham
med det samme.
Maria

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 31-08-04 19:27

"Thorbjørn Jørgensen" <thorbjorn-jorgensen!REMOVETHIS!@person.dk> wrote in
message news:4134a086$0$201$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> Skal vi gøre noget? Han kan vel ikke være så 'dum' at han ikke ved at
> græsset får ham til at kaste op?? Vi har ham fra Kattens Værn, så vi

Er han ellers okay? altså spiser, drikker, leger og sover som han plejer.
Hvis så, så tror jeg at han har en hårbolle som han gerne vil af med. Nogle
katte virker virkelig overdrevne når de skal kaste op. Hvis det er en
hårbolle vil han gerne have græs, og så vil han snart spise et stort måltid,
med vilje alt for stort, og op med det kommer en hårbolle.
Hvis han derimod ikke virker okay, så skal i tale med dyrlægen om det.

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Thorbjørn Jørgensen

Dato : 31-08-04 20:50

Hej Nina!
Han er som han plejer (og det er kun mens han er ude han prøver). Han har
ikke kastet hårboller op mens vi har haft ham (siden marts), så derfor er
jeg jo ikke helt sikker på at det er det...
Men jeg har nemlig læst noget med at give dem mad, så de kan kaste op... dog
har det ikke virket endnu,...

MVH