Fejl på G n' R Use Your Illusion II CD?
Fra : Steen Schmidt

Dato : 30-08-04 22:10

Hejsa.

Jeg har nu 2 stk. ens Guns n' Roses Use Your Illusion II CD'er, da der var
fejl på den jeg købte (og det viste der sig også at være på den jeg fik
tilsendt som erstatning).

Kan nogen her, med denne CD, bekræfte at de har samme fejl som mig? Det er i
spor 3 ('Yesterdays') ca. 0:52:340 inde i nummeret at der er et kort "skip".
Skiverne er Geffen GED 24420.

På forhånd tak.

Mvh
Steen

PS. Hvad sker der i øvrigt generelt med musikken nu? Jeg har på en måned
købt 4 CD'er med alvorlige fejl på - udover den ovenfor omtalte G n' R plade
(godtnok ikke en ny produktion), også Depeche Mode '101' SACD samt 2 stk.
med det i vildskab destruktive copy control (LOC 'Dominologi' og Megadeth
'Countdown to Extinction, remastered'). Det er for meget snart.

Fra : Thomas

Dato : 30-08-04 22:44

"Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> med det i vildskab destruktive copy control (LOC 'Dominologi' og Megadeth
> 'Countdown to Extinction, remastered'). Det er for meget snart.

Med så mange fejl på så kort tid, fristes man næsten til at gætte på, at det
er
afspilleren den er gal med... Men jeg går ud fra, at det har du checket...
Jeg har Use Your Illusion 2, og har aldrig bemærket nogen fejl. Med en plade
solgt
i så mange millioner eksemplarer burde andre jo også have opdaget det...
Mon det er et nyt oplag der er fejl på?? Har du kigget efter synlige
ridser?? Hvis
der ikke umiddelbart er noget synligt galt på den, og du har prøvet i
forskellige
afspillere, er der vel ikke andet for, end at få den byttet...

Mvh. Thomas

Fra : Steen Schmidt

Dato : 30-08-04 23:39

> Med så mange fejl på så kort tid, fristes man næsten til at gætte på, at
det
> er
> afspilleren den er gal med...

Afspilleren er en Philips 963SA - den fejler ikke noget. Depeche Mode
SACD'en er en kendt fejl i første oplag - den bliver byttet til én uden fejl
(når importøren får den skaffet hjem fra Mute UK). De to med Copy Control er
også kendte - ingen CD'er med copy control lyder ordentligt. De er fyldt med
clicks og pops, og jeg regner dem for defekte (ligesom en masse andre gør -
se eksempelvis http://www.fedge.net/emi/).

> Men jeg går ud fra, at det har du checket...

Jep. Min UYI II har præcis samme fejl i min CD-spille i bilen samt på PC'en.
Dette gælder *begge* UYI II CD'er.

> Jeg har Use Your Illusion 2, og har aldrig bemærket nogen fejl.

Kan jeg lokke dig til at checke efter? Ca. 52 sekunder inde i track 3...

> Mon det er et nyt oplag der er fejl på??

Lige min tanke - netop derfor vil jeg gerne have be- eller afkræftet om
andre har denne fejl.

> Har du kigget efter synlige ridser??

Ingen synlige ridser.

> Hvis der ikke umiddelbart er noget synligt galt på den, og du har prøvet i
> forskellige afspillere, er der vel ikke andet for, end at få den byttet...

Det har jeg fået gjort én gang - nu har jeg så 2 ens skiver med samme fejl
på :-/

Mvh
Steen

Fra : Robert Eriksen

Dato : 31-08-04 16:02

Steen Schmidt wrote:

> [...]
> Dette gælder *begge* UYI II CD'er.

> Kan jeg lokke dig til at checke efter? Ca. 52 sekunder inde i track 3...

Jeg har lige haft fat i min 2'er.. ingen fejl der.

> Lige min tanke - netop derfor vil jeg gerne have be- eller afkræftet om
> andre har denne fejl.

Min er så gammelt oplag tilbage fra '91

/Robert

Fra : Otto J.

Dato : 31-08-04 00:19

> Kan nogen her, med denne CD, bekræfte at de har samme fejl som mig? Det er
> spor 3 ('Yesterdays') ca. 0:52:340 inde i nummeret at der er et kort
"skip".
> Skiverne er Geffen GED 24420.

Ingen problemer her, jeg har dog kun PC-drevet at teste på p.t. Hverken
rippet til harddisken eller afspillet direkte fra drevet kan jeg høre noget
galt (udover lydkvaliteten når man spiller CD'en i drevet, men det er en
anden snak Uden at jeg skal gøre mig ekspert på området så er jeg dog
næsten helt sikker på at der mixes mellem to indspilninger af trommerne
netop i det punkt du nævner. Har du et decideret skip hvor lyden generelt er
væk?

Mvh. Otto

Fra : Steen Schmidt

Dato : 31-08-04 02:15

> [...]
noget
> galt (udover lydkvaliteten når man spiller CD'en i drevet, men det er en

Eller er det? Nå, du har i hvert fald ikke problemet så.

> Uden at jeg skal gøre mig ekspert på området så er jeg dog
> næsten helt sikker på at der mixes mellem to indspilninger af trommerne
> netop i det punkt du nævner.

Det tror jeg du har ret i - på min skive er der i hvert fald en rimelig
tydelig ændring i pitch i trommerne heromkring.

> Har du et decideret skip hvor lyden generelt er væk?

Ja - et højfrekvent "pip". Jeg har revet en sektion ud af nummeret - fra
0:50 til 0:55 - hvis du er interesseret i at høre hvad jeg mener. Det fylder
870k i wav og 600k i ape-format.

Disse CD'er er i øvrigt udkommet i en milliard versioner, hvor min UYI II
ifølge bagsiden hedder GED 24420 / GEFD 24420. Stregkoden er (7)
2064-24420-2 (9) hvor tallene i parantes står med mindre skrifttype end de
andre.

Mvh
Steen

Fra : Otto J.

Dato : 31-08-04 09:06

> Eller er det?

Det kan vi diskutere videre i dk.teknik.lyd hvis du gerne vil have
historien...

> Ja - et højfrekvent "pip". Jeg har revet en sektion ud af nummeret - fra
> 0:50 til 0:55 - hvis du er interesseret i at høre hvad jeg mener. Det
fylder
> 870k i wav og 600k i ape-format.

Bare pløk en mail afsted med ape-filen.

> [...]
> ifølge bagsiden hedder GED 24420 / GEFD 24420. Stregkoden er (7)
> 2064-24420-2 (9) hvor tallene i parantes står med mindre skrifttype end de

Der står det samme på min, men det tror jeg ikke vi kan regne ret meget med.
Hvis du lige har købt din er det nok en nyere presning, min er nogle år
gammel. Prøv at holde skiven op i lyset og kig på musik-siden af CD'en. I
inder-ringen står der på min skive SONOPRESS G-3041 / GED 24420 A.

Mvh. Otto

Fra : Steen Schmidt

Dato : 31-08-04 20:25

> Bare pløk en mail afsted med ape-filen.

Done.

> [...]
> gammel. Prøv at holde skiven op i lyset og kig på musik-siden af CD'en. I
> inder-ringen står der på min skive SONOPRESS G-3041 / GED 24420 A.

På begge mine står der 'Made in the E.U. by Cinram Optical Discs 424 420-2
00A'. Altså ikke samme presning som din. Jeg returnerer den og beder om en
anden presning, eller køber den et andet sted. Tak for info.

Mvh
Steen

Fra : Otto J.

Dato : 01-09-04 00:01

> Done.

Hm, jeg modtog ikke noget. Måske bouncer min hotmail fordi jeg ikke har fået
ryddet op... Prøv otto (at) tapeconnection.dk i stedet for. (jeg er
nysgerrig, så jeg vil gerne have den...)

Mvh. Otto

Fra : Steen Schmidt

Dato : 01-09-04 21:09

> Hm, jeg modtog ikke noget. Måske bouncer min hotmail fordi jeg ikke har
fået
> ryddet op...

Præcis

> Prøv otto (at) tapeconnection.dk i stedet for. (jeg er
> nysgerrig, så jeg vil gerne have den...)

Jeg prøver den i stedet.

Jeg kommer i øvrigt ned i butikken kort inden lukketid i morgen (med et
kabel jeg har en aftale med Rene om at returnere)...

Mvh
Steen

Fra : -V-

Dato : 31-08-04 11:28

Steen Schmidt wrote:
> Jeg har nu 2 stk. ens Guns n' Roses Use Your Illusion II CD'er, da
> der var fejl på den jeg købte (og det viste der sig også at være på
> den jeg fik tilsendt som erstatning).

Onde tunger vil påstå at den belastende fejl starter lige omkring 0:00:000
og varer skiven ud.

-V-

Fra : Thomas

Dato : 31-08-04 14:47

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse

> Onde tunger vil påstå at den belastende fejl starter lige omkring 0:00:000
> og varer skiven ud.

Onde tunger... Eller folk der ikke aner en pind om hvad de taler om, når
det drejer sig om god musik...

Men du kan jo holde dig til dem der med 'En dag tilbage..', istedet for
Guns!

*Thomas

Fra : -V-

Dato : 31-08-04 19:10

Thomas wrote:
> Men du kan jo holde dig til dem der med 'En dag tilbage..', istedet
> for Guns!

Du har ikke læst ret meget med herinde, vel?

-V-

Fra : Thomas

Dato : 31-08-04 22:02

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du har ikke læst ret meget med herinde, vel?

Jo det har jeg faktisk... Netop derfor _den_ kommentar...
Ved godt du ikke bryder dig om dem... (Hvem gør egentlig det?)
Det var gas! Du ka' ta' det

..Thomas

Fra : -V-

Dato : 31-08-04 23:11

Thomas wrote:
> Jo det har jeg faktisk... Netop derfor _den_ kommentar...
> Ved godt du ikke bryder dig om dem... (Hvem gør egentlig det?)
> Det var gas! Du ka' ta' det

Sjovt.

-V-

PS:

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 31-08-04 16:29

-V- skrev:

> Onde tunger vil påstå at den belastende fejl starter lige omkring
> 0:00:000 og varer skiven ud.

De tager fejl. Slå de onde tunger hårdt oven i hovedet

> -V-

M!

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Steen Schmidt

Dato : 31-08-04 20:25

> Onde tunger vil påstå at den belastende fejl starter lige omkring 0:00:000
> og varer skiven ud.

Meget konstruktivt

Mvh
Steen

Fra : -V-

Dato : 31-08-04 21:33

Steen Schmidt wrote:

> Meget konstruktivt

Heh.

I er Guns-fans. I må sgu være vant til (selv-)pineri.

-V-

Fra : Kim Petersen

Dato : 31-08-04 21:44

> I er Guns-fans. I må sgu være vant til (selv-)pineri.

Selv som ikke GnR-fan må man leve med den skingre og gennemborende stemme -
mit kørehold mener at det er fedt at høre den slags musik kl. 7:10 hver
morgen

Ok, lidt godt har de da lavet...

Fra : Feeling 102, acting ~

Dato : 31-08-04 21:54

"Kim Petersen" <kems@cool.dk> wrote in message

> [...]
stemme -
> mit kørehold mener at det er fedt at høre den slags musik kl. 7:10 hver

I hele min gymnasietid blev jeg vækket hver morgen af "Welcome To The
Jungle"!
Jeg var altid morgenfrisk dengang!

Fra : -V-

Dato : 31-08-04 23:09

Feeling 102, acting 17 wrote:
> I hele min gymnasietid blev jeg vækket hver morgen af "Welcome To The
> Jungle"!
> Jeg var altid morgenfrisk dengang!

Der er vist noget galt med dit tastatur:
Du mente nok at have skrevet "Jeg var altid morgenfreak dengang!".

-V-

Fra : Davidsen

Dato : 31-08-04 14:39

> [...]
>
> Kan nogen her, med denne CD, bekræfte at de har samme fejl som mig? Det er
> spor 3 ('Yesterdays') ca. 0:52:340 inde i nummeret at der er et kort

Har selv 2 ens versioner (samme som din).
Ingen problemer, hverken på NAD C521 eller LiteOn CD-drev.

Men dejligt at høre den igen

Mvh
Davidsen

Fra : Søren Nielsen

Dato : 31-08-04 15:05

Steen Schmidt wrote:

> Kan nogen her, med denne CD, bekræfte at de har samme fejl som mig?
> Det er i spor 3 ('Yesterdays') ca. 0:52:340 inde i nummeret at der er
> et kort "skip". Skiverne er Geffen GED 24420.

Ingen problemer med cd'en her.

Søren

Fra : Jeppe Schaumburg Jen~

Dato : 02-09-04 20:41