/ Forside / Interesser / Dyr / Heste / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Heste
#NavnPoint
dova 1741
o.v.n. 570
Teil 560
AG112 475
hjr 430
Chamira 426
Nordsted1 405
arne.jako.. 370
Balcanard 350
10  jannie73 328
Hvordan afliver i jeres heste?
Fra : Malene P


Dato : 30-08-04 20:54

Ja, jeg spørger bare, fordi Station 2 her i aften har inviteret en dyrlæge,
der tydeligvis ikke er i stand til at skelne mellem dyremishandling eller
ej. Han mener feks at stemningen er blevet lidt for ophedet fordi pressen i
den seneste tid har bragt billeder af myrdede heste, der egentlig bare
ligner virkeligheden, når heste bliver aflivet -med blod og den slags. Vil
det sige, at i og jeres dyrlæger afliver heste ved at stikke rustent pigtråd
og andre ting op i hestens skede eller endetarm? Ved at stikke dem
tilfældigt rundt omkring med dolke eller den slags? Nå, jeg er rasende over
idioten lige nu -men måske får han mulighed for at forklare sig i anden
afdeling om en times tid.

mvh
Malene P



 
 
Marlene (31-08-2004)
Kommentar
Fra : Marlene


Dato : 31-08-04 07:15


"Malene P" <malenekors[SPAMVAEK]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:413385be$0$223$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Ja, jeg spørger bare, fordi Station 2 her i aften har inviteret en
dyrlæge,
> der tydeligvis ikke er i stand til at skelne mellem dyremishandling eller
> ej. Han mener feks at stemningen er blevet lidt for ophedet fordi pressen
i
> den seneste tid har bragt billeder af myrdede heste, der egentlig bare
> ligner virkeligheden, når heste bliver aflivet -med blod og den slags. Vil
> det sige, at i og jeres dyrlæger afliver heste ved at stikke rustent
pigtråd
> og andre ting op i hestens skede eller endetarm? Ved at stikke dem
> tilfældigt rundt omkring med dolke eller den slags? Nå, jeg er rasende
over
> idioten lige nu -men måske får han mulighed for at forklare sig i anden
> afdeling om en times tid.

Hvad hedder den dyrlæge?????

Mvh. Marlene.



Dennis Thrysøe (31-08-2004)
Kommentar
Fra : Dennis Thrysøe


Dato : 31-08-04 08:03

Malene P wrote:
> Ja, jeg spørger bare, fordi Station 2 her i aften har inviteret en dyrlæge,
> der tydeligvis ikke er i stand til at skelne mellem dyremishandling eller
> ej. Han mener feks at stemningen er blevet lidt for ophedet fordi pressen i
> den seneste tid har bragt billeder af myrdede heste, der egentlig bare
> ligner virkeligheden, når heste bliver aflivet -med blod og den slags. Vil
> det sige, at i og jeres dyrlæger afliver heste ved at stikke rustent pigtråd
> og andre ting op i hestens skede eller endetarm? Ved at stikke dem
> tilfældigt rundt omkring med dolke eller den slags? Nå, jeg er rasende over
> idioten lige nu -men måske får han mulighed for at forklare sig i anden
> afdeling om en times tid.

Jeg så det ikke, men tvivler på at dyrlægen mente at lemlestelse af
nogen art er i orden. Så ville han ihvertfald tilhøre en meget lille
gruppe, og TV2 ville have været ret dårlige til at finde en ekspert til
at udtale sig.

Så en besvarelse af dit spørgsmål: Med en boltpistol, og derefter -
netop af dyrevelfærdsårsager - overskæres halspulsåren. Der kommer en
del blod.

Så dyrlægen i TV har principielt ret i at mange af de viste billeder i
TV nyhederne (ihvertfald en del af dem jeg har set) ikke er meget mere
voldsomme end at se en meget skadet eller aflivet hest. Billederne (de
få) af den mere seksuelt betonede mishandling derimod, savner
fuldstændigt sidestykke inden for den normal verden.

Og for lige at runde det: Mange dyrlæger, og mig selv for den sags
skyld, synes ikke om aflivning ved injektion, da korrekt dosering er
meget svær, og aflivningen/indsovningen kan tage lang tid og være en
voldsom oplevelse for både hest og ejer.

-dennis

karsten klaaby (31-08-2004)
Kommentar
Fra : karsten klaaby


Dato : 31-08-04 09:17


"> Og for lige at runde det: Mange dyrlæger, og mig selv for den sags
> skyld, synes ikke om aflivning ved injektion, da korrekt dosering er
> meget svær, og aflivningen/indsovningen kan tage lang tid og være en
> voldsom oplevelse for både hest og ejer.

Jeg har fået tre heste aflivet i min tid alle ved
injektion.............først lidt bedøvelse, så hesten slapper af og ligesom
sover, og derefter en overdosis, alle tre gange er det gået hurtigt og
problemfrit, og meget lidt blod.

Dyrlægen i TV udtalte sig kun om hvorvidt man skulle dømmes for "drab" eller
mishandling, var hesten død med det samme var det "drab" og dermed en bøde,
havde hesten derimod haft svære kvaler og lidt, var det mishandling og den
pågældende kunne idømmes op til 40 dages fængsel. Latterlige domme, og
dyrlægen lød ikke særlig sympatisk, men det var jo ikke hans job at dømme
folk, kun at udtale sig om om hestene led eller ej.

MVH Pia



Anet (31-08-2004)
Kommentar
Fra : Anet


Dato : 31-08-04 11:10


"Dennis Thrysøe" <dennis@geysirheste.dk.FJERN> skrev i en meddelelse
news:4134227c$0$235$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> Og for lige at runde det: Mange dyrlæger, og mig selv for den sags
> skyld, synes ikke om aflivning ved injektion, da korrekt dosering er
> meget svær, og aflivningen/indsovningen kan tage lang tid og være en
> voldsom oplevelse for både hest og ejer.
>
>
(klip)

Min sidste hest der havde tarmslyng og måtte aflives pga. det blev aflivet
ved injection. Jeg stod selv med hende og det gik stille og roligt. Lidt
bedøvelse og så en overdosis. Det var helt roligt og intet blod overhovedet.
Vi har nu en hest der har fået medicin så han aldrig bliver til hestebøffer
og jeg vil klart bruge injection igen til ham når den tid kommer om
forhåbentlig mange år.


--
~ Hilsen
Annette ~



Malene P (31-08-2004)
Kommentar
Fra : Malene P


Dato : 31-08-04 16:33


"Dennis Thrysøe" <dennis@geysirheste.dk.FJERN> skrev i en meddelelse
news:4134227c$0$235$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Jeg så det ikke, men tvivler på at dyrlægen mente at lemlestelse af
> nogen art er i orden. Så ville han ihvertfald tilhøre en meget lille
> gruppe, og TV2 ville have været ret dårlige til at finde en ekspert til
> at udtale sig.

Det beskylder jeg ham heller ikke for. Det var bare hans kommentar om, at de
billeder, vi har set i aviser og i tv -også i den pågældende udgave af
"Station 2"- blot ligner de aflivningsscenarier, der dagligt finder sted.
Jeg synes godt at en indkaldt "ekspert" burde være i stand til at skelne
klarere mellem de to situationer.

> Så en besvarelse af dit spørgsmål: Med en boltpistol, og derefter -
> netop af dyrevelfærdsårsager - overskæres halspulsåren. Der kommer en
> del blod.

Ja, dette er jeg klar over. Og jeg kan stadig ikke se, at dette har nogen
som helst sammenhæng med de verserende sager, hvor diverse psykopater
mishandler heste (eller andre dyr) alene for deres egen peverse fornøjelses
skyld.

> Og for lige at runde det: Mange dyrlæger, og mig selv for den sags
> skyld, synes ikke om aflivning ved injektion, da korrekt dosering er
> meget svær, og aflivningen/indsovningen kan tage lang tid og være en
> voldsom oplevelse for både hest og ejer.

Det er jeg ikke uenig i.

mvh
Malene P



karsten klaaby (31-08-2004)
Kommentar
Fra : karsten klaaby


Dato : 31-08-04 17:08


klip
> Det beskylder jeg ham heller ikke for. Det var bare hans kommentar om, at
de
> billeder, vi har set i aviser og i tv -også i den pågældende udgave af
> "Station 2"- blot ligner de aflivningsscenarier, der dagligt finder sted.
> Jeg synes godt at en indkaldt "ekspert" burde være i stand til at skelne
> klarere mellem de to situationer.
>
klip

Jammen han udtalte sig jo ikke om sagerne generelt, men at f.eks den hest vi
så billeder af som havde fået skråret halspulsåren over lignede en regulær
aflivning, og det gør den da sikkert også hvis hesten først bliver skudt med
en boltpistol og derefter for skåret halspulsåren over, jeg har ikke selv
set dette, og ønsker det heller ikke.
Mishandlingen af kønsdele og endetarm m.m. var jo en sag for sig, da det var
mishandling og ikke aflivning som sådan. Det var jo heller ikke kun heste
det skete for, men også hunde og katte. Forfærdelig trist at der findes
sådanne personer derude.
Og jeg giver dig ret i at dyrlægen ikke lød særlig sympatisk, men det var
vist bare hans person generalt - desværre.

MVH Pia



Malene P (31-08-2004)
Kommentar
Fra : Malene P


Dato : 31-08-04 17:25


"karsten klaaby" <karsten.klaaby@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:4134a25b$0$172$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Og jeg giver dig ret i at dyrlægen ikke lød særlig sympatisk, men det var
> vist bare hans person generalt - desværre.
>
Ja -og hans manglende evne til at skelne mellem nødvendige aflivninger OG de
modbydelige sager om perverse stodderes bevidste forsøg på gøre dyrene ondt
i en udsendelse, der SPECIFIKT handlede om det sidste.

mvh
Malene P



Britta Larsen (31-08-2004)
Kommentar
Fra : Britta Larsen


Dato : 31-08-04 08:02

Hej Malene P.

Jeg forstår godt din fustrationer.
Det den dyrlæge skal er at tage stilling til om hesten blev aflivet uden at
"lide" eller om den led en pine fuld død ( mishandling) Tror det er sådan
de skelner mellem det ene eller det andet.
Da jeg for 1½ år siden selv måtte sige farvel til min beste ven igennem 9 år
(min hest) Blev han skudt med en boldpistol af dyrelægen, og han var væk med
det samme.
Hesten led pga tarmslyng derfor blev han aflivet. De havde fået ham på
benene ud af stalden da jeg ankommer Vrinsker hesten efter mig og jeg giver
ham et kam, der efter er det som om hesten ved jeg er der og så kunne han
godt give efter, han veltede omkuld og var faktisk helt væk fra omverden,
derfor sagde jeg at han skulle aflives. Da det andet var endnu mere synd.

M.v.h.

Britta Larsen Der savner sin gamle ven.der kun blev 9 år



Lene (31-08-2004)
Kommentar
Fra : Lene


Dato : 31-08-04 17:11


"Malene P" <malenekors[SPAMVAEK]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:413385be$0$223$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Ja, jeg spørger bare,

Vi får dem slagte på Mariager, eller får dyrlægen til at give dem gift.

Mvh. Lene Andersen
www.sitecenter.dk/stutteridryad



Tina Grooss (01-09-2004)
Kommentar
Fra : Tina Grooss


Dato : 01-09-04 22:34

Hørte ikke 2 afdeling af station 2, men du har så evig ret, han
klarede det skide dårligt. Ved ikke om du kan huske sagen om de
misrøgtede heste fra Onsild nogle få år tilbage? Der skete kun
noget i den sag fordi den dame som meldte det blev ved og ved, og
til sidst lå der så meget pres på de indblandede instancer, at man
blev nød til at fjerne dem. Desværre læser man gang på gang, at
når folk melder en for misrøgt m.m. så komme dyrlægen ud og
vurdere det til ikke at være GROFT NOK. Og så slipper de med en
advarsel. Ved ikke hvorfor at dyrlægerne er så bange for, virkelig
at statuere et eksempel over for dem der er så onden over for
levende dyr.

Tina

Malene P <malenekors[SPAMVAEK]@hotmail.com> skrev:
>Ja, jeg spørger bare, fordi Station 2
>her i aften har inviteret en dyrlæge,
>der tydeligvis ikke er i stand til at
>skelne mellem dyremishandling eller
>ej. Han mener feks at stemningen er
>blevet lidt for ophedet fordi pressen i
>den seneste tid har bragt billeder af
>myrdede heste, der egentlig bare
>ligner virkeligheden, når heste
>bliver aflivet -med blod og den slags. Vil
>det sige, at i og jeres dyrlæger
>afliver heste ved at stikke rustent pigtråd
>og andre ting op i hestens skede
>eller endetarm? Ved at stikke dem
>tilfældigt rundt omkring med dolke
>eller den slags? Nå, jeg er rasende over
>idioten lige nu -men måske får han
>mulighed for at forklare sig i anden
>afdeling om en times tid.
>
>mvh
>Malene P


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste