hvordan staver man til...
Fra : Filip

Dato : 30-08-04 16:11

Hej NG

Jeg vil gerne vide hvordan man staver til denne komponist.

lydskrift: " sjang michelle shach"

Han er en eksperimenterende kusntner, som var i nordjylland (Broust tror
jeg)og lave et kæmpe lysshow med musik til for 2år siden. Jeg har altid
været lidt facineret af hans musik, men jeg kan af gode grunde ikke rigtigt
finde noget om ham på nettet, da jeg ikke kan stave til hans navn.

Er det nogen der har haft fransk som lige vil stave det for mig

Filip

Fra : Lars B. Sørensen

Dato : 30-08-04 16:13

Jean Michel Jarre

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-08-04 16:51

Lars B. Sørensen skrev:

> Jean Michel Jarre
> "Filip" <filipravn@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> rigtigt

Hey du glemte dit svar *GG*

Anyhow de andre har svaret.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 30-08-04 17:01

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev i en meddelelse
> Hey du glemte dit svar *GG*

Gjorde han ?

Der var godtnok meget citering*, men svaret kom da også .... foroven.

*tror jeg det hedder
--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : David Rasmussen

Dato : 30-08-04 20:04

Ivan V. Klattrup wrote:
> "Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev i en meddelelse

> Gjorde han ?
>
> Der var godtnok meget citering*, men svaret kom da også .... foroven.
>
> *tror jeg det hedder

A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is it such a bad thing?
A: Top-posting.

/David

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 30-08-04 20:28

> A: Because it messes up the order in which people normally read text.
> Q: Why is it such a bad thing?
> A: Top-posting.
> Q: What is the most annoying thing on usenet and in e-mail?

Jeg er enig med dig, men skal vi diskutere top- vs bund-postning, så lad os
da gøre det i netiketten.

FUT dk.admin.netikette
Svar herpå vises i gruppen ved navn: news:dk.admin.netikette
--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 31-08-04 09:17

Ivan V. Klattrup skrev:

> Der var godtnok meget citering*, men svaret kom da også .... foroven.

Damn det så jeg slet ikke.

Så meget desto endnu mere grund til at citere korrekt.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 30-08-04 16:14

Jean Michel Jarre http://www.jarre.net/
--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Dennis Lange

Dato : 30-08-04 16:14

Filip wrote:
> Jeg vil gerne vide hvordan man staver til denne komponist.
> lydskrift: " sjang michelle shach"

Efter bedste overbevisning burde det så være Jean Michel Jacques.

Han hedder Jean Michel Jarre.

--
Mvh.
Dennis Lange

- Brugte fagbøger: www.pensum.dk www.bogbiz.dk

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 30-08-04 16:30

"Filip" <filipravn@get2net.dk> wrote:

> Han er en eksperimenterende kusntner, som var i nordjylland
> (Broust tror jeg) og lave et kæmpe lysshow med musik til for 2år
> siden.

Det var Gammel Vrå Enge vindmøllepark, 7. september 2002:

<http://www.thorsenholm.dk/jarre/aero/>

For nu at citere J. Kaufmann her i gruppen:

<http://groups.google.com/groups?selm=825f764f.0309141301.609c90a2%40posting.google.com>

> Jeg har altid været lidt facineret af hans musik, men jeg
> kan af gode grunde ikke rigtigt finde noget om ham på nettet, da
> jeg ikke kan stave til hans navn.

Manden hedder Jean Michel Jarre, og hans officielle website er:
<http://www.jarre.net>

Det kan for øvrigt oplyses, at han planlægger en koncert i
Den Forbudte By, Beijing, Kina, 10. oktober i år - som jeg desværre
ikke har mulighed for at overvære

--
Anders Thorsen Holm, BSc i datalogi-multimedier.

Jeg søger fuldtidsjob i eller nær Århus - gerne studierelevant,
men ingen betingelse. Læs mit CV: http://www.thorsenholm.dk/cv/

Fra : N/A

Dato : 30-08-04 20:01

Fra : Mr. Sejersen

Dato : 30-08-04 20:01

"Jacob E." <sp@mmergotohell.invalid> wrote in

> *LOL*
>
> Undskyld... jeg ved godt at det sikkert er uartigt at grine... og at
> det kan være svært nok at stave til et fransk navn, man ikke helt
> kender, men den var altså ret sjov.
>
> Men, nu ved du ihvertfald hvad du skal søge på, ellers kan du starte
> på hans egen site: www.jarre.net hvor du også kan læse en del om hans
> mudder-bal i Gl. Vrå Enge vindmøllepark. En fed oplevelse, vejret til
> trods.
>
> Mvh Jacob E.

Ork, så har du ikke set det engelske:
Dæpæisch Måud
Æræijschure
Pæd Schjop Boijs
Schæt Schæt Tårp
Schanaja Twæijn
Æischji Dischji

Uha da da

Fra : -V-

Dato : 31-08-04 11:31

Mr. Sejersen wrote:
> Schæt Schæt Tårp

Hvad skal det forestille at være en parodi over?

Hvis det er, hvad jeg tror det er, så får du en henvisning til en
sproggruppe for elendige engelskkundskaber....

-V-

Fra : Otto J.

Dato : 31-08-04 12:28

> Hvad skal det forestille at være en parodi over?

Jette Torp?

Mvh. Otto

Fra : Mr. Sejersen

Dato : 31-08-04 13:27

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in

> Hvad skal det forestille at være en parodi over?
>
> Hvis det er, hvad jeg tror det er, så får du en henvisning til en
> sproggruppe for elendige engelskkundskaber....
>

> -V-

Det er da bare "Polle Fynsk" for: Z.Z Top
Kender et par stykker fra Assens området der udtaler gruppens
navn på den metode.

Sejersen.

Fra : -V-

Dato : 31-08-04 13:38

Mr. Sejersen wrote:

> Det er da bare "Polle Fynsk" for: Z.Z Top

Jam-mer-ligt.

> Kender et par stykker fra Assens området der udtaler gruppens
> navn på den metode.

Så send dem på sprogkursus.

-V-

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 31-08-04 15:30

Mr. Sejersen wrote:
> Schæt Schæt Tårp
> Æischji Dischji

Jeg skal godt nok være mere end almindeligt stiv, for at udtale Z. Z.
Top og AC/DC på den måde

--
Jakob Møbjerg Nielsen | Nordvestjysk Brass Band - http://nvbb.dk
jakob@dataloger.dk | Vinder af 1. division

Fra : Mr. Sejersen

Dato : 31-08-04 18:26

Jakob Møbjerg Nielsen <jakob@dataloger.dk> wrote in news:41348b4f$0$206
$14726298@news.sunsite.dk:

> Jeg skal godt nok være mere end almindeligt stiv, for at udtale Z. Z.
> Top og AC/DC på den måde

Jo det passer ikke just sammen hvis man siger AC/DC langsomt.
Men prøv et sige det et par gange efter hendanden rigtigt hurtigt og hør
hvordan det lydder.
Halløjsa
Meeen det kan måske være man skal være Fynbo for at man lige pludselig
for det til at stemme meget overens.
Hver ø og egn har jo sin dialekt og udtallelses metode af ord og bogstaver.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 01-09-04 09:45

> Ork, så har du ikke set det engelske:
> Dæpæisch Måud
> Æræijschure
> Pæd Schjop Boijs
> Schæt Schæt Tårp
> Schanaja Twæijn
> Æischji Dischji
>
> Uha da da

Ja, eller ...

RayDeeOhh

Mark

Fra : David Mikkelsen

Dato : 01-09-04 15:16

Fra : David Mikkelsen

Dato : 01-09-04 15:16

Fra : David Mikkelsen

Dato : 01-09-04 15:16

hej
jean michel jarrer

David

Fra : Brian k

Dato : 03-09-04 20:36

Filip wrote:
> Hej NG
>
> Jeg vil gerne vide hvordan man staver til denne komponist.
>
> lydskrift: " sjang michelle shach"

Den fik mig sgu godt nok til at trække på smilebåndet. takker