kat og kastration
Fra : karsten klaaby

Dato : 30-08-04 10:34

Hej

Jeg har en vidunderlig killing på nu 16 uger, som skal vaccineres for anden
gang her når han er 18 uger, er det for tidligt at lade ham kastrere ved
samme lejlighed, min dyrlæge er ikke vild med det, han går vist ind for de
skal være 7-8 mdr først, men..................???
Vil det bremse hans vækst (han er halv norsk skovkat og noget lille i det i
forvejen da han havde orm da jeg fik ham (staldkat)).?

MVH Pia

Fra : Helle Madsen

Dato : 30-08-04 11:06

Hej Carsten

Der er absolut ikke noget i vejen for at du kastrerer ham så tidligt. At
dyrlægen ikke er så glad for det skyldes nok at han ikke er så opdateret. I
USA har de gjort det i mange år, og også manga af de kendte kattedyrlæger
herhjemme er begyndt på de nu.

Det vil absolut ikke påvirke kattens vækst at kastrere ham nu. Du vil endda
opleve at katten kommer sig hurtigere oven på sådan et indgreb end den ville
gøre som voksen.
Jeg har selv lige fået fikset 2 NFO drenge, den ene som 15 og den anden som
18 uger og det er helt utroligt hvor hurtigt de kom sig Allerede samme dag
er de friske og på benene, modsat voksne katte der tit tager et par dage om
at blive sikre på benene.

Så held og lykke med det.

/Mvh
Helle

Fra : karsten klaaby

Dato : 30-08-04 17:07

klip>
> Så held og lykke med det.

Tak.........så vil jeg overtale dyrlægen til det bliver nu, så katten sparer
en tur ved dyrlægen, den er ærlig talt ked af at køre i bil.

MVH Pia