udvokset hvornår?
Fra : Nana Sørensen

Dato : 30-08-04 03:12

Hej igen gruppe...

Peanut, min chihuahua, er nu 6 mdr gammel. Så vidt jeg kan se vokser han
ikke mere, men det er svært at se når man putter med ham hele tiden.
Hvornår er han helt udvokset? Sådan at han ikke vokser mere i højden? Han
bliver jo nok bredere og mere muskuløs med alderen.

Mvh. Nana

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 30-08-04 07:54

"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvornår er han helt udvokset? Sådan at han ikke vokser mere i højden? Han
> bliver jo nok bredere og mere muskuløs med alderen.

hej Nana - du kan mærke på Peanuts forben (lige over "håndledet")
om der er mere voks i ham - har han en lille bruskknude vil han vokse lidt
endnu, hvilket jeg vil tro at han gør -

hilsen Pia

Fra : Nana Sørensen

Dato : 30-08-04 13:38

"Pia Palmblad Wright" <fallohide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> hej Nana - du kan mærke på Peanuts forben (lige over "håndledet")
> om der er mere voks i ham - har han en lille bruskknude vil han vokse lidt

Jeg må indrømme at jeg ikke helt ved hvad du mener. Enten vokser Peanut
ikke mere, eller også piller jeg ved et forkert sted.

Mvh. Nana

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 30-08-04 16:05

> [...]

Peanut
> ikke mere, eller også piller jeg ved et forkert sted.

hej Nana ............ kom lige til at grine der ............ hvordan kan
du "pille" det forkerte sted? )
hvad jeg mente var, at du sidder sikkert ogholder om hans forben og der er
"håndledene" på begge forben som på vore arme - lige deromkring kan der være
en forhøjelse der er brusk og som viser om din hund stadig har "voks" i sig
som det hedder - det har ikke noget med voks/ler at gøre ............
kan du mærke små knuder vokser Peanut - er der ikke er han stoppet med at
vokse -

håber jeg har forklaret det bedre denne gang, så du ikke piller de forkerte
steder på lille Peanut !

hilsen Pia

Fra : Nana Sørensen

Dato : 30-08-04 21:36

> [...]

> vokse -
>
> håber jeg har forklaret det bedre denne gang, så du ikke piller de

LOL Jeg var altså ikke i gang med at "pille" sådan. LOL Jeg kunne bare ikke
mærke noget brusk overhovedet ligemeget hvor på hundehånden jeg rodede.
Det ser ud til at han ikke bliver større så.
Hvilket jeg er glad for. Han vejer nu 2700 gr. Men han er heller ikke helt
tynd. Ikke fed, men han er en robust lille fætter.

Mvh. Nana

Fra : Louise

Dato : 31-08-04 13:48

Nana, du skal kigge på forbenene og se om vækstzonen ved håndroden er
udlignet/flad; altså om der en bule ud som du tydeligt kan se på
hvalpe. De ser sådan lidt klumpede ud. Jeg ved ikke om det er så
tydeligt ved de bette hunde som ved de store...

Min race (malinois/belgisk hyrdehund) er næsten udvokset højdemæssigt
når de er 6-7 måneder. De tager måske en cm eller halvanden i højden +
selvfølgelig alt det i bredden. Mht bredde er de først helt færdige
som 2-2½ års. Små hunde noget før.

Louise

Fra : x Vuf x

Dato : 31-08-04 21:21

On Mon, 30 Aug 2004 04:11:53 +0200, "Nana Sørensen" wrote:

> [...]
>Hvornår er han helt udvokset? Sådan at han ikke vokser mere i højden? Han
>bliver jo nok bredere og mere muskuløs med alderen.

Lille Peanut er ikke udvokset, før han er 12 mdr.
Det er normalt for miniracer.
Jeg anbefaler altid mine hvalpekøbere, at de fodrer
med hvalpefoder, til den er 12-13 mdr.

Mvh Sonja