Problem med D-Link DI-206 og Lasat Speed I~
Fra : Jacob Christensen

Dato : 10-05-01 07:53

Jeg har et lille problem som jeg håber nogle kloge hoveder kan kaste
lidt lys over.

Jeg har en D-Link router model DI-206 som fungerer perfekt hvis den er
det eneste udstyr der er koblet til NT-boksen. Sætter jeg et Lasat
Speed II i det andet stik på NT-boksen dør min router . Det skal ikke
forstås sådan at routeren kobler forbindelsen ned med det samme. Begge
enheder har kørt tilfredsstillende på samme tid, men efter eksempelvis
en time hvor routeren har koblet forbindelsen ned åbner den ikke mere
op når der er trafik via den.

Nu kunne man fristes til at tro at Lasat'en lagde beslag på begge
kanaler, men bundling er disabled. Desuden er den datamængde lasat'en
overfører meget lille. Lasat'en fortsætter med at fungerer, men
D-Linken får jeg først i live igen ved at slukke og tænde for den.

Ovenstående opsætning står i Sverige, men mig bekendt er der ikke
forskel på ISDN standarderne mellem os og dem ?

Hvornår skal modstanden forøges fra de 50 til 100 Ohm. Er det ikke kun
i forbindelse med længere kabling ?

Håber nogen kan udrede trådene lidt.(og lære mig lidt mere om ISDN)

Mvh, Jacob Christensen