Allerede løbetid??
Fra : Kristina Søndergaard

Dato : 29-08-04 20:10

Jeg har en skøn Silver shaded perserpige på 15-16 uger. Kan det passe at hun
allerede kan være kommet i løbetid?? Eller hva det nu hedder.... Hun slikker
sig meget for neden og går hele tiden og piver og vil ud. Der render flere
hankatte rundt udenfor. Kan det mon være løbetid eller savner hun måske bare
en anden mis?

Hvor gammel skal hunkattene egentlig være før man begynder at give dem
P-piller?

- Kristina Andreassen

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 29-08-04 20:45

Hej Kristina

Ja det kan godt være som hun er kommet i løbetid
det er set og især hørt helt ned til 12-14 ugers alderen, jeg har selv
haft en der startede 14 uger gammel,

P-piller er generelt noget skidt og jeg ville ikke bryde mig om at give dem
til så ung en kat i for lang tid, skal hun bruges til avl ??

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Kate

Dato : 29-08-04 21:51

"Marianne Hellemose" <hellemose.som4@mail.dk> wrote in

> Ja det kan godt være som hun er kommet i løbetid
> det er set og især hørt helt ned til 12-14 ugers alderen, jeg
> har selv haft en der startede 14 uger gammel,

Damn, det var tidligt. Stakkels misling hvis hun kommer for tæt på en
han

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Kristina Søndergaard

Dato : 30-08-04 06:08

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote in message
> "Marianne Hellemose" <hellemose.som4@mail.dk> wrote in

> Damn, det var tidligt. Stakkels misling hvis hun kommer for tæt på en
> [...]

Det kommer hun ikke. Hun kommer ikke ud

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 30-08-04 06:20

Kate skrev
<Damn, det var tidligt. Stakkels misling hvis hun kommer for tæt på en han

Ja..... det var Sisse/Baby, heldigvis var hannerne neutraliserede, og da hun
nu var en spinkel lille sag fik
hun p-piller et par uger indtil hun nåede op på ca. 1½ kg,
men det må være "grimt" hvis det er en udeløbende for
sådan en størrelse er hverken fysisk eller psykisk klar
til det.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Kristina Søndergaard

Dato : 30-08-04 06:07

"Marianne Hellemose" <hellemose.som4@mail.dk> wrote in message
> [...]
> ***Ailurophil***
>
> "the greatness of a nation and it's moral progress,
> can be judged by how its animals are treated"

Nej, hun skal ikke bruges til avl. Måske et enkelt hold mislinger inden vi
skal neutraliseres.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 30-08-04 06:32

Kristina skrev
<Nej, hun skal ikke bruges til avl. Måske et enkelt hold mislinger inden vi
skal neutraliseres >

Det vil nok være "for meget" både for hende og jer med
6 mdrs løbetider, så hvis I vil have et kuld så må det nok være p-piller,
blot skal I være opmærsomme på at der
er en risiko ved det, dels ændre nogle katte personlighed,
bliver sky og gemmer sig og /eller bliver agressive, den rent fysiske risiko
er livmoderbetændelse, cancer i livmoder/mælkekirtler.
--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Freedom

Dato : 29-08-04 20:58

Jeg syntes nu ikke det lyder som om hun er kommet i løbetid, hvordan reagere
hun når du røre den bagpå ved haleroden/hoften? Ligger hun og stepper med
bagpoterne, det ved jeg godt alle ikke gør, men at hun slikekr sig bagi er
ikke etklert tegn, det kan være 100 af andre ting! Også at hun miaver, du
kan vel ikke have haft hende så længe, prøv at spørger opdrætteren om de har
tidlige løbetid i linjerne!

Det ville jeg gøre!
Iben

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-04 06:29

Kristina Søndergaard wrote:
> [...]
> løbetid eller savner hun måske bare en anden mis?
>
> Hvor gammel skal hunkattene egentlig være før man begynder at give dem

Tror ikke, det er løbetid, da persere normalt kommer senere i løb end andre
racer.

Mvh
Tina