Nokia 6230 Datakabel..??
Fra : BC

Dato : 29-08-04 18:46

Hejsa..

Har lige købt mig et datakabel DKU-2 men kan ikke få det "installeret" på
min computer... Hvad gør jeg!??

/Brian Christiansen

Fra : Per Krabbe

Dato : 29-08-04 19:38

"BC" <no@reply.net> skrev i en meddelelse
> Hejsa..
> Har lige købt mig et datakabel DKU-2 men kan ikke få det "installeret" på
> min computer... Hvad gør jeg!??
> /Brian Christiansen

Fortæller noget mere om hvad du har gjort. Så ud fra det er der sikkert også
nogen der kan hjælpe dig videre.

pkc

Fra : BC

Dato : 29-08-04 21:07

Oki.. Jeg har sat mit datakabel i usb porten i min computer... Burde det
ikke være nok?, Computeren fat mit gamle datakabel DKU-5 på den måde, og
derefter installere jeg driverne... Men der sker ikke noget her.. Heller
ikke når jeg sætter det i telefonen, sætter jeg DKU-5 i siger den at
tilbehøret ikke er understøttet! Bruger jeg min 7250, siger den at der er
tilsluttet datakabel... Burde det ikke være det samme med 6230, eller er der
lavet noget om som jeg ikke kender til?

/Brian Christiansen

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 30-08-04 09:29

BC griflede i news:41323761$0$257$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
> Oki.. Jeg har sat mit datakabel i usb porten i min computer... Burde
> det ikke være nok?, Computeren fat mit gamle datakabel DKU-5 på den
> måde, og derefter installere jeg driverne...

Første fejl!
Som det allerførste skal du installere driverne, derefter pc-suite, for
tilsidst at sætte telefonen i.... Driverne til kablet kan du også finde på
Nokias hjemmeside et eller andet sted...
Det er næsten altid sådan med usb-tilbehør, at man IKKE må sætte stikket i
usb-porten før man har installeret softwaren. Så det kan være at du først,
før du prøver igen, skal gå ind i "Device Manager" (højre-klik Denne
computer -> Egenskaber -> Hardware fanebladet -> Device Manager (hvis
WinXP)) og slette det pågældende usb-tilbehør (kablet). (imens kablet sidder
i). Herefter fjerner du kablet og installerer al software først, før du gør
noget med det.....

--
Hygge...
Daniel

Fra : Jens Borchert Peders~

Dato : 30-08-04 09:36

"BC" <no@reply.net> wrote in

> [...]
> siger den at der er tilsluttet datakabel... Burde det ikke være det
> samme med 6230, eller er der lavet noget om som jeg ikke kender til?

Tja
Jeg måtte slukke min telefon og tænde den igen før den kunne se datakablet.
Så kørte det uden problemer.
Kablet kunne dog ses i Nokia's PC-suite.
Telefonen blev bare ikke genkendt.
Det var med en Nokia 6210

--
Kind regards Jens Borchert Pedersen
Odense Steel Shipyard Ltd. PO Box 176 , DK-5100 Odense C , DENMARK

Fra : BC

Dato : 30-08-04 18:54

Nu har jeg fulgt alle jeres råd, men lige lidt hjalp det..

Daniel -> Det er ikke sådan med alt USB hardware.. Meningen med USB er netop
at man bare smækker det pågældende hardware i porten også finder Windows ud
af resten... Det kan være at man skal installere en driver da Windows
selvfølgelig ikke har alle driver i sig...

Jeg tror at kablet har en sygdom og derfor er det blevet sendt retur.

P.S Jeg modtog det uden indpakning, hvilket jeg fandt ret underligt..

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 31-08-04 08:51

BC griflede i news:413369c1$0$234$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
> [...]
> finder Windows ud af resten... Det kan være at man skal installere en
> driver da Windows selvfølgelig ikke har alle driver i sig...

Du har selvfølgelig ret i, at det er meningen at man bare smækker stikket i,
og så kører det... Men de fleste ting jeg har haft installeret skal man
smide softwaren over først... Fx min printer og pda. Gør man det omvendt
virker lortet ikke....

> Jeg tror at kablet har en sygdom og derfor er det blevet sendt retur.

Kan da godt tænkes.... Held og lykke med det næste

--
Hygge...
Daniel

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 30-08-04 00:17

"BC" <no@reply.net> wrote in message
> Hejsa..
>
> Har lige købt mig et datakabel DKU-2 men kan ikke få det "installeret" på
> min computer... Hvad gør jeg!??

Kan man bruge et DKU-5 kabel til N6230, eller SKAL det være DKU-2??

Fra : JMo.

Dato : 03-09-04 13:02

*DrømmeFyren* wrote:

> Kan man bruge et DKU-5 kabel til N6230, eller SKAL det være DKU-2??

Det skal være DKU-2

Fra : MigSelv

Dato : 30-08-04 09:47

I sådan en situation, ville jeg nok have købt mig en BT dongle i stedet for.

/MigSelv