Korrekt fodring af kat...
Fra : Brian Axelgaard

Dato : 29-08-04 17:14

Hejsa!

Vi har fået at vide at man bør faste sit rovdyr, hund/kat, én fast ugentlig
dag. Noget med at sådan er mave-tarmsystemet lavet.
Er det rigtigt?
Hvad så hvis man ikke har gjort det før og katten er 3år gammel? Er det bare
at begynde med én fast dag?
Kan det var grunden til at vores kat bliver federe, selvom han får
light-foder?

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 29-08-04 18:14

Hej Brian

Det har jeg også hørt på et tidspunkt, det blev sammenlignet med de store
kattedyr som har en fastedag hver uge, men nu er kattens "spisemønster"
anderledes end de store rovdyrs, de store spiser et kæmpemåltid
som de så bruger tid på at fordøje, katte spiser mange små måltider. Der til
kommer så at katten faktisk kan få lever/nyre-problemer ved længere tids
faste, så jeg er en af dem der ikke agter at faste mine katte.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : CC

Dato : 29-08-04 22:23

"Brian Axelgaard" <Ask@for.it> wrote in message
> [...]
bare
> at begynde med én fast dag?
> Kan det var grunden til at vores kat bliver federe, selvom han får

Vores dyrlæge fortalte på et tidspunkt, da den ene af vores katte var syg,
at det var meget vigtigt, at forsøgte at få mad i den, fordi katte allerede
efter 24 timers faste, kan risikere at få nyre og leverproblemer.

hilsen
Claus