Start og stop af musik!
Fra : Dennis Munding

Dato : 29-08-04 16:52

Hej Nyhedsgruppe!

Kort og kort:

Hvordan laver man en start- og en stopknappe til baggrundsmusik i
html???
Jeg har tjekket nyhedsgruppen for mulige løsninger, men har
desværre ikke fundet et seriøst brugbart svar endnu!

Jeg ved godt, at baggrundsmusik er bandlyst, men jeg vil meget
gerne have musik på min side, dog med så få gener for brugeren
som muligt.

Med venlig hilsen

Dennis Munding
http://mundings-memorial.dk/

På forhånd tak for hjælpen!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 29-08-04 17:29

Dennis Munding wrote:
> [...]
>
> Jeg ved godt, at baggrundsmusik er bandlyst, men jeg vil meget
> gerne have musik på min side, dog med så få gener for brugeren

Jeg plejer at bruge den indbyggede 'Stop' knap i internet explorer
til at standse baggrundsmusikken.
- så jeg har ingen behov for en ekstra knap på websiden.

Mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Dennis Munding

Dato : 29-08-04 20:30

Thorkild Dalsgaard wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Jeg plejer at bruge den indbyggede 'Stop' knap i internet explorer
> til at standse baggrundsmusikken.
> - så jeg har ingen behov for en ekstra knap på websiden.

Som nævnt i første skrivelse: Jeg har ikke fået et SERIØST brugbart
svar endnu - og det gælder også dit svar!

> Mvh
> Thorkild Dalsgaard

Med venlig hilsen
Dennis Munding

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 29-08-04 23:45

"Thorkild Dalsgaard" <tdalsgaard@despammed.com> writes:

> Jeg plejer at bruge den indbyggede 'Stop' knap i internet explorer
> til at standse baggrundsmusikken.
> - så jeg har ingen behov for en ekstra knap på websiden.

Er det den lille knap med et kryds på oppe i hjørnet. Det er den jeg
bruger til at standse musik :)

/L

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 30-08-04 08:24

Lasse Reichstein Nielsen wrote:

> Er det den lille knap med et kryds på oppe i hjørnet. Det er den jeg
> bruger til at standse musik :)

Venstrepilen oppe under 'Filer' i browserens menulinje plejer også at kunne
kvæle uønsket musik ;)

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 29-08-04 21:20

Lav en side med musik på og en stopknap, knappen linker du så til en
side uden musik og en startknap.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 29-08-04 21:26

Dennis Munding skrev:

> Jeg ved godt, at baggrundsmusik er bandlyst, men jeg vil meget
> gerne have musik på min side, dog med så få gener for brugeren
> som muligt.

Så vidt jeg husker er det letteste at lave links mellem to
identiske sider - den ene med lyd, den anden uden (det kan laves
ret enkelt, hvis man har adgang til serversidesprog).

Ellers kan man givetvis også tilgå baggrundsmusikken med noget
javascript - her er det bare sværere at få det til at virke
generelt. Spørg evt. i clientsidegruppen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Dennis Munding

Dato : 30-08-04 15:14

Jens GyldenkærneClausen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> javascript - her er det bare sværere at få det til at virke
> generelt. Spørg evt. i clientsidegruppen.

Mange tak for det Jens! Endelig et seriøst brugbart svar! Det
løser dog ikke mit problem, da jeg ikke har adgang til SSI....

Men tak alligevel!

> Jens Gyldenkærne Clausen

Med venlig hilsen

Dennis Munding

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 30-08-04 22:34

Dennis Munding skrev:

> Mange tak for det Jens! Endelig et seriøst brugbart svar! Det
> løser dog ikke mit problem, da jeg ikke har adgang til SSI....

- så er det oplagt at bruge iframe eller object til at vise en stump
side med eller uden lyd slået til, netop den stump side som styrer musik
on/off har du næppe det vilde søgemaskine-registreringsbehov ved .

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Dennis Munding

Dato : 31-08-04 04:01

Jesper Brunholm wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> - så er det oplagt at bruge iframe eller object til at vise en stump
> side med eller uden lyd slået til, netop den stump side som styrer musik
> on/off har du næppe det vilde søgemaskine-registreringsbehov ved .

Endnu en seriøs henvendelse - dejligt!!

Så må jeg igang med at læse om iframe og object, da jeg ikke ved noget om
begge evner - jeg er udpræget nybegynder udi hjemmesidedesigns kunsten!!

Mange tak for hjælpen!
> mvh
>
> Jesper Brunholm

Med venlig hilsen