Blomus -- kan man hedde det?
Fra : Bent Jørgensen

Dato : 29-08-04 13:22

Jeg har fundet en ane på IGI

"Anders MADSEN Spouse: Maren BLOMUS
Marriage: 25 Nov 1694 Place: Gassum, M206521 Source Dates: 1686 - 1713"

Jeg har aldrig hørt navnet Blomus før, og søgning på nettet giver heller
ikke eksempler på dets, nutidige eller tidligere, anvendelse.
Der er jo nok tale om en fejlfortolkning.
Jeg kan heller ikke komme i tanke om nogen indlysende navne der kan passe.
Har nogen et godt bud?

Med venlig hilsen
Bent Jørgensen

begin 666 BENT JØRGENSEN.vcf
M0D5'24XZ5D-!4D0-"E9%4E-)3TXZ,BXQ#0I..DK84D=%3E-%3CM"14Y4#0I&
M3CI"14Y4($K84D=%3E-%3@T*14U!24P[4%)%1CM)3E1%4DY%5#IB:F]E0&4M
I8F]X+F1K#0I2158Z,C P-# X,CE4,3(R,34X6@T*14Y$.E9#05)$#0H`
`
end

Fra : J.Kobel

Dato : 29-08-04 13:34

"Bent Jørgensen" <bjoe@e-box.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Der er jo nok tale om en fejlfortolkning.
> Jeg kan heller ikke komme i tanke om nogen indlysende navne der kan passe.

Prøv at kalde www.blomus.de
Det er et tysk firma som handler med køkken og badeværelseudstyr.
Det er ikke nogen navne med Blomus i DK som du selv skriver, men
det må være af tysk oprindelse.

Efternavne kan være sære, jeg havde en kammerat som hed Ladekarl
og det kan man da ikke hedde, sagde vi. Der er 5 af slagsen hos Krak.dk

Mvh. J.Kobel

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 29-08-04 20:12

"> Jeg har aldrig hørt navnet Blomus før,
> Med venlig hilsen
> Bent Jørgensen
---------
George Søndergaards lille bog om danske efternavne kan måske gi' et
fingerpeg:

Bluhme -en sideform: Blohme.

Måske er Blomus et forsøg på latinisering?

Hilsen fra Bæltestedet
Flemming Svendsen