Soltek SL-75KAV
Fra : Michael Reiche

Dato : 29-08-04 08:57

Hvorledes ser man hvilken revision af dette bundkort man har. Det er ikke
lykkedes mig at finde nogen skrift eller mærkater på bundkortet.

Det nærmeste info jeg kan ved om kortet er at det kører med XP-1500+ og
at BIOS er rev Q9.

Jeg har brug for at vide om det er F1 eller senere

/Reiche

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 29-08-04 09:18

kik på aida32 her:
http://www.webattack.com/get/aida32.shtml

Et godt lille program til at bestemme alle slags hardware

/Ole

Fra : Michael Reiche

Dato : 29-08-04 09:30

Tak for det link....

Største problem er nu bare at maskinen kører Linux.....

/Reiche

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 29-08-04 09:43

> Tak for det link....
>
> Største problem er nu bare at maskinen kører Linux.....
>
> /Reiche

OK, men kan du ikke køre en windows simulation?, jeg kan ikke lige huske
hvad det hedder på pingvinsprog, men spørg på www.sslug.dk men den kender du
vel.

/Ole

Fra : Michael Reiche

Dato : 29-08-04 09:48

Jo der findes Wine eller lignende. Men hvis informationen som Aida32 skal
bruge ikke kan nås igennem Win32-API'et så tror jeg ikke Wine kan
levere varen.

Og ja jeg kender sslug.dk , jeg prøver videre på en af deres
mailinglister.

/Reiche

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 29-08-04 09:53

Michael Reiche <indtilseptember@tiscali.dk> crashed Echelon writing

> Største problem er nu bare at maskinen kører Linux.....

Find AIDA16 som kan køre i dos og start maskinen op fra bootdiskette/cd.

Problemet er bare at AIDA er blevet solgt til Lavalys som ikke beskæftiger
sig med 16bit klienten længere, men du kan være heldig at finde en ældre
download et sted.

--
Bjarke Andersen

Fra : Laziter [9440]

Dato : 29-08-04 10:03

"Michael Reiche" <indtilseptember@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har brug for at vide om det er F1 eller senere

Det skulle stå i et af hjørnerne på komponent siden iflg. Soltek.

Mvh
Benjamin

Fra : Michael Reiche

Dato : 29-08-04 10:07

Tak. Men så langt var jeg kommet. Problemet er at jeg kun se én mærkat
på motherboardet og der står kun produktnavnet ikke revisionen.

Til gengæld har jeg også kassen til kortet og der er et serienummer på,
måske Soltek kan være behjælpelige....

/Reiche

Fra : Laziter [9440]

Dato : 29-08-04 10:25

> [...]
> på motherboardet og der står kun produktnavnet ikke revisionen.
>
> Til gengæld har jeg også kassen til kortet og der er et serienummer på,

Det skulle stå trykt på selve printet i hjørnet ved ISA slottet.

Mvh
Benjamin

Fra : Michael Reiche

Dato : 29-08-04 10:42

Perfekt!

Der står jo "F5" lige der, hvilket må være revisionen.

Endnu bedre at det er en version > F1 som er kravet for håndtering af op
til XP-2600+

Det første man bliver blind på er øjnene, jeg havde virkelig kigget og
kigget....

/Reiche

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 29-08-04 11:36

> Det første man bliver blind på er øjnene, jeg havde virkelig kigget og
> kigget....
>
> /Reiche

NIX ! ! !

Medicinske forsøg, godt nok på markmus, viser, at i 73.774932% af tilfælde
af momentan blindhed er det blindtarmen..... tror jeg nok.

/Ole

Fra : FedeDorit

Dato : 29-08-04 11:59

> [...]
> at BIOS er rev Q9.
>
> Jeg har brug for at vide om det er F1 eller senere

Det står nede ved ISA porten...med hvid skrift...

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 30-08-04 19:55

"Michael Reiche" <indtilseptember@tiscali.dk> wrote in

> Hvorledes ser man hvilken revision af dette bundkort man har. Det er ikke
> lykkedes mig at finde nogen skrift eller mærkater på bundkortet.

Som jeg husker det sidder der et mærkat på siden af en af ISA portene.
Temmeligt ufedt fordi man skal afmontere bundkortet for at se det.