2,5 meter vogn
Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 28-08-04 23:45

Hej NG,

købte i foråret min første CV (hobby495 prestige fra 88)

Vi er blevet så glade for at campere at vi overvejer at købe en stårrer vogn
(har 5 børn hvis alle vil med) og overvejer en af de brede vogne, men på
årets tur til Frankrig hvor vi fik en plads hvor der ikke engang var plads
til vores nuværende vogn, og hovr vi i alperne var igennem en tunnel med
vejarbejde, og hvor jeg vil sværge på at der højest var 5 cm på hver side af
min Cv kom jeg til at tænke over om det giver for mange problemer at have en
bred og stor vogn.

Hvad er jeres erfaring med de brede vogne???

Peter

Fra : Pernille

Dato : 29-08-04 13:38

"Peter K. Nielsen" <peter.n@jubiiposten.dk> skrev i en meddelelse
..............r jeg vil sværge på at der højest var 5 cm på hver side
af..........
........Hvad er jeres erfaring med de brede vogne???

Vi har dårlige erfaringer og er "vendt tilbage" til en 2,30 meter vogn efter
at have haft en bred vogn til låns i sommerferien.
Når man er kommet på plads, er det lækkert med en 2,5 meter vogn, hvis der
er fast seng og køjer på tværs som vi havde det. Så bliver der nemlig
ordentlig plads til 4-5 personer i midtersidegruppen.
Vi ville sikkert vælge en 2,5 vogn hvis vi skulle være mere eller mindre
fastliggere:

MEN
For os var det ikke sjovt at komme til campingpladserne i hverken Holland,
Frankrig eller Danmark af de små veje og nærmest et helvede, at få bugseret
vognen ubeskadiget hen på den anviste plads når vi kom til campingpladserne.
Måske har vi valgt de forkerte pladser, men den eneste plads vi var på, hvor
vi ingen problemer havde, var Nordsø Camping.
I erkendelse af at siddepladsen inde i vognen bliver begrænsede i en 2,3
meters vogn med fast seng har vi droppet den faste seng og købt én med
dinette, rundsiddegruppe og køjer på tværs.
På den måde har vi stadig god plads inde i vognen og rundsidde gruppen
bliver en fin seng, når man lægger en god tyk topmadras (fra en boxmadras)
ovenpå hynderne.

Håber disse erfaringer er til lidt nytte.

Pernille

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 29-08-04 15:27

"Pernille" <pfFJERNDETTE@newmail.dk> wrote in message

> [...]
> ovenpå hynderne.
>
> Håber disse erfaringer er til lidt nytte.

Selvfølgelig er dine erfaringer til nytte - ellers havde jeg jo ikke bedt om
dem

Jo du bekræftede præcis mine bange anelser, og kom så oven i købet med et
par gode råd

Tak for det

Peter

Fra : Steen Larsen

Dato : 29-08-04 16:14

Peter K. Nielsen wrote:

> Hvad er jeres erfaring med de brede vogne???

Hej Peter

Min erfaring er at vi har en cabby 58 f3 som har en total længde med
træk på 7,75 m og 2,5 m bred.

Jeg var også lidt betænkelig da vi købte den her i foråret, jeg syntes
godtnok den var bred da vi var ude at køre med den første gang, men nu
tænker jeg faktisk ikke over det længerer.

Kommer jeg ud på nogle smalle veje kører jeg bare efter forholdene tager
det med ro så går det såmænd også men selvføglelig vælger man
hovedsagentlig store og mellemstore veje, den egner sig ikke til små
snogde bjergveje.

Med hensyn til campingpladser har vi ikke været på nogle som vi ikke
kunde få en plads hvor vi kunne være, jar camperet i Danmark, Tyskland,
Østrig, Italien.

Vi har valgt at få en Mover monteret det gir den sikkerhed at man altid
kan makte at få vognen ind på en lille snørklet plads, det er nok det
ekstraudstyr vi er mest glade for at have invisteret i.

Nu bruger vi også vognen hele året, jeg vil sige at især om vinteren er
det rar med den ekstra plads da man opholder sig mere inde i vognen.

--
MVH Steen Larsen
Hyundai Santa Fe

Fra : Verner

Dato : 29-08-04 22:24

On Sun, 29 Aug 2004 00:44:57 +0200, "Peter K. Nielsen"
<peter.n@jubiiposten.dk> wrote:

>Hvad er jeres erfaring med de brede vogne???

Vi har netop været afsted i 4 uger med vores nye 2,5 meter vogn - ca.
2.500 km helt uden problemer.

Man skal lige vænne sig til den ekstra bredde de første par timer -
derefter går det strygende.

Hverken veje eller campingpladser har været noget problem, vi har
holdt os til hovedvejene og har ingen negative oplevelser haft.

I betragtning af, at man ligger stille i over 90% af tiden, er
fordelene ved den bedre plads meget store i forhold til de meget små
ulemper der er ved selve transporten.

Gør jer selv en tjeneste - køb den brede vogn - I vil ikke fortryde
det !

Skal I være rigtig gode ved jer selv, så få den leveret med Mover....

Verner

Fra : J S L

Dato : 31-08-04 08:10

"Verner" <Verner@post.dk> skrev i en meddelelse

> Gør jer selv en tjeneste - køb den brede vogn - I vil ikke fortryde
> det !

Hej!

Det er fint nok med vogne på 2,5m. Overvejede selv en sådan da vi købte
vores CV. Men har man ikke en bil der er bred nok ifølge loven så glem
det......med mindre man lige står med 250.000kr til en ny bil.

Mvh
Jaime

Fra : Harry

Dato : 31-08-04 00:12

Hvad er jeres erfaring med de brede vogne???

> Peter

Jeg tror ikke at svaret kan gives entydigt. Umiddelbart vil jeg tro,
at det må være sagen med mange børn, men derudover er det ganske givet
et spørgsmål om behov. Jeg har ca. 100 overnatninger hvert år og
rejser en del og ville ikke drømme om at give afkald på de små
kringlede veje. Det er her jeg henter mine oplevelser. Men for den,
som "bare" skal til en strand i sydens sol og kun benytte motorveje
er det jo en helt anden sag.
Det er ikke altid gjort med at køre efter forholdene - for der findes
veje, hvor det slet ikke kan lade sig gøre. F.eks. Riksvei 13 i Norge,
en af de smukkeste veje som har set, men margenen ved at møde en
lastbil er 5 cm med en 2,30-vogn! Eller: De sidste 13 km til Nordkap
er vejen 5,20 bred - der er ikke meget autoværn og man har en dyb
grøft på den ene side og en afgrund til den anden. Jeg ville ikke have
lyst at møde en bus dér med en 2,5 m CV på krogen -og der er mange
busser! Den store vogn er til motor- og hovedveje og til at skabe sig
plads som langtidscampist - men den duer ikke til at skaffe sig
oplevelser på de mindre veje.
Så for mit vedkommende: nej tak til 2,5 m. Men igen: det må være det
personlige behov, der må afgøre sagen.

Fra : Søren

Dato : 31-08-04 13:25

> [...]
> er vejen 5,20 bred - der er ikke meget autoværn og man har en dyb
> grøft på den ene side og en afgrund til den anden.

Kommer du meget der ?

Fra : jhm

Dato : 05-09-04 19:35

Det gør han jo nok....... kommer der meget *S*
Jeg har en campingvogn, den er 8 meter lang med træk og 2,5 m bred, det er
den første campingvogn jeg har og har aldrig prøvet at køre med andre, jeg
har ikke noget problem med de 2,5 m og jeg har da kørt rundt i Tjekkiet og
Østtyskland med den, selvfølgelig fylder jeg meget på vejen og der kan da
opstå situationer i de små byer, som ikke altid er lige sjove, så "tungen
lige i munden" så går det jo aligevel, jeg er sgi ikke nervøs ved det og jeg
ville da nødig undvære de ca. 20 cm i breden de giver utrolig meget inde i
vognen. /jan

Fra : Harry

Dato : 06-09-04 10:31

> Kommer du meget der ?

Nej, men der hvor jeg færdes har jeg det sjovest den slags steder. Jeg
kunne da også nævne et utal ad kringlede veje i både Italien, Spanien
og Frankrig, hvor 2,5 m er en umulighed.

Fra : Henrik Tange

Dato : 07-09-04 23:23

"

> Hvad er jeres erfaring med de brede vogne???

Vi byttede til en bred vogn her i foråret - det er bare sagen.

Ved passage af meget smalle steder skal der selvfølgelig tages hensyn
til den
lidt større brede, ca. 18 cm. Har dog ikke oplevet det som et problem,
hverken i
trafikken eller på cv-pladser.

Den ekstra brede giver en stor rummelighed inde i vognen - hvilket er
rart med 3 børn + legekammerater og os selv.

Med venlig hilsen
Henrik Tange