vanrøgtet kat ? (Lang)
Fra : Hrönn Samsonardóttir~

Dato : 28-08-04 21:20

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre ........
Siden engang i januar eller februar har vi regelmæssigt fået besøg af en
fremmed kat som er meget glad for mine katte, især Tarzan. I starten
troede jeg at det var en hunkat indtil jeg en dag så ham vaske
tissetøjet Det er en gudesmuk kat, jeg har lagt nogle billeder af
ham i mit album (mappen Tarzan´s ''kæreste'').....jeg kan bare ikke bli´
enig med mig selv om det er en Main Coon eller en Norsk skovkat, hælder
nok mest til MC på grund af hans kæmpestore poter.
Men problemet er at der er ingen som ved hvem der ejer den kat(Jeg bor i
en lille by med 300-400 indbyggere) og jeg synes efterhånden at den ser
lidt ''slidt'' ud, mager og den har ikke længere den flotte fyldige pels
som den havde i foråret (de billeder jeg har lagt ind er fra april, på
nær det billede hvor han ligger sammen med Tarzan og det hvor han
ligger alene på et bord.......de to er nye) og pelsen er begyndt at
filtre. Hele foråret sov han i vores udestue, eller han var der
ihvertfald hver morgen da jeg stod op......siden forsvandt han i nogle
uger men nu er han begyndt at komme igen, det er dog ikke hver dag at
jeg ser ham. Af en eller anden grund har begge mine katte accepteret ham
og når han kommer på besøg så plejer de alle tre at sidde / lege sammen
ude i haven ....alle andre katte får tæsk. Så nu har jeg tænkt mig at
sætte en seddel med et billede af ham (har først fået billeder idag) ud
i vores Brugs og efterlyse ejeren eller hvis der er nogen der ved hvor
katten kommer fra.......men hvis der ikke er nogen der kontakter mig,
hvad gør jeg så ? Den er ikke øretatooveret så den er nok ikke blevet
kastereret, selvfølgelig kunne den være chipset men jeg tviler.....
Jeg vil frygtelig gerne ta´ den til mig, osse fordi at jeg ved at det
ville ikke gi´ nogen problemer med mine katte........men kan jeg bare
gøre det hvis der ikke er nogen der vil kendes ved den ? Den er meget
tillidsfuld og jeg må godt røre ved den, men den er ikke specielt
kælen......den ''kalder'' hele tiden på de andre katte og da lyder den
faktisk meget som en hunkat i løbetid.......så det var nok mest derfor
at jeg i starten troede den var en hunkat.
Jeg håber der er nogen der har gode råd til mig......for jeg kan snart
ikke klare at se den gå for lud og koldt vand...........HJÆLP

Med venlig hilsen
Hrönn Samsonardóttir Meyer
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Allan

Dato : 28-08-04 21:47

"Hrönn Samsonardóttir Meyer" <bamseKATTE@BAKKEcool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg håber der er nogen der har gode råd til mig......for jeg kan snart
> ikke klare at se den gå for lud og koldt vand...........HJÆLP

He He Jeg Havde også en sød besøgskat.
Men han kom ind og spiste. Det viste sig at han kom 4 huse væk.
Jeg fand ud af det ved at sætte et halsbånd på ham med et brev med mit
tlf;nr.
Så prøv det.
Mvh Allan

Fra : Ann K

Dato : 28-08-04 23:14

Hejsa.
Tja, hvis du først efterlyser katten i jeres brugs og samtidig sætter en
seddel om halsen på katte - og dette ikke frembringer en ejer... så vil jeg
da mene at du har fået dig en dejlig ny kat!
Som du nok kan forstå, mener jeg at du sagtens vil kunne tillade dig at tage
katten til dig, når nu du har forsøgt at finde frem til en evt ejer...

Fider du ud af at katten faktisk ejes af nogen, så er du vel også kvinde for
at kunne give et større foredrag ang. almindeligt, ansvarligt kattehold -
hvilket bla indebærer neutralisering, øremærkning, foder og pelspleje...

Mvh Ann

Fra : Camilla Hæstrup

Dato : 29-08-04 07:50

"Ann K" <tsars@os.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvilket bla indebærer neutralisering, øremærkning, foder og pelspleje...

Ovenstående opskrift brugte jeg for godt et år siden. Inden jeg gav katten
en seddel (husk at pakke den ind i plastic, så den ikke bliver laset og våd
efter ti minutter) fastgjort til en blød bukseelastik rundt om halsen, havde
jeg "klædt mig på" til at give en eventuel ejer en kæmpe skideballe, dels
gennem gode råd herfra og dels gennem en telefonsamtale med Winnie fra
Kattens Værn i Maribo. Det er vigtigt, at du husker at tjekke, at elastikken
med sedlen bliver siddende omkring halsen, for jeg var ude for, at min
vildkat havde fået den krænget ned bag forbenene, så den sad om hans mave.

Held & lykke med projektet. Det er ret stort at få en kat, der selv har
valgt én.

Mvh. Camilla Hæstrup

Fra : Allan

Dato : 29-08-04 12:08

"Allan" <allan_roskilde@hotmail.REMOVEcom> skrev i en meddelelse

> [...]
> Men han kom ind og spiste. Det viste sig at han kom 4 huse væk.
> Jeg fand ud af det ved at sætte et halsbånd på ham med et brev med mit

Jeg må lige tilføje at min søde besøgskat lå og sov forskellige steder i
huset når jeg kom hjem fra job.
Og han kunne finde på at komme ind for at bruge kattebakken.
Så han var bestemt accepteret af mine egne katte. Sådan er det med en åben
kattelem.
Mvh Allan

Fra : Kate

Dato : 29-08-04 07:07

Tja, jeg giver Ann helt ret. Har du fremlyst ham i den lokale brugs og
gjort som Allan foreslår med en seddel i om halsen og der ingen
reaktion er, så ser jeg ingen som helst grund til at du ikke beholder
charmeren. Når nu dine egne tilsyneladende har sagt god for ham og du
også er faldet for ham, så skal han da ha' lov til at blive

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Pia Nave

Dato : 29-08-04 22:43

Kate wrote:

> [...]
> charmeren. Når nu dine egne tilsyneladende har sagt god for ham og du
> også er faldet for ham, så skal han da ha' lov til at blive

Fuldstændig enig! Om ikke andet, så i hvert fald indtil du evt. finder
dens ejere - hvis den altså har nogle......ellers har den jo da nu

Held og lykke med den - den ser da _mega_ skøn ud synes jeg!!

--
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
Mvh. Pia og 4-kløveret

Fra : Hrönn Samsonardóttir~

Dato : 30-08-04 14:55

> [...]
> sætte en seddel med et billede af ham (har først fået billeder idag) ud
> i vores Brugs og efterlyse ejeren eller hvis der er nogen der ved hvor

Hej alle og tak for jeres svar
Nu har jeg skrevet en efterlysning, klistret et billede på og hængt det
på opslagstavlen i vores Brugs. Jeg har efterlyst enten ejeren eller
hvis der er en der ved noget om katten og hvor den kommer fra. Jeg har
også skrevet at det ikke drejer sig om en klage, så ejeren behøver ikke
at være bange for at henvende sig .
Jeg håber selvfølgelig (for kattens skyld) at den har en familie som
måske bare ikke er klar over hvad det vil sige at ha´ en kat, men så kan
jeg jo fortælle dem det
Så nu kan jeg så bare vente.......
P.s. Alle dem som jeg har spurgt om de vidste hvem der ejer den, troede
det var min kat.......fordi den altid blev set omkring mit hus.