Højre klik forbudt
Fra : Kristian

Dato : 28-08-04 20:16

Hej jeg bruger denne html kode til at gøre så mine besøgende på
min hjemme side ikke må højre klikke:

<head>
</head>

onselectstart="return false"</td></body>

men kan jeg gøre så man statigt ikke kan højreklikke, men når man
gør det kommer det et lille vindue frem hvor det står fx. forbudt

vil blive meget glad hvis i kan hjælpe

Vhs
Kristian Ladefoged

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 28-08-04 20:29

"Kristian" wrote

> Hej jeg bruger denne html kode til at gøre så mine besøgende på
> min hjemme side ikke må højre klikke:

Og hvad ville du opnå?
Det er da bare at bruge menuen eller kikke i cachen

- Peter

Fra : Kristian

Dato : 30-08-04 15:26

Jeg vil beskydte mit desin.
Og jeg ved godt andre statig kan få fat i det, men så er jeg sikret
på den ene måde

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 30-08-04 16:38

Kristian <mudde@jubiimail.dk> wrote:

> Jeg vil beskydte mit desin.

Det må være virkelig revolutionerende.

> Og jeg ved godt andre statig kan få fat i det, men så er jeg sikret
> på den ene måde

Nej du er ej. Hvis folk vitterligt er interesseret i at lade sig
inspirere af/stjæle dit design, så er de skam også i stand til at omgå
alle dine krumspring. I øvrigt er dit design beskyttet af lovgivningen,
såfremt det kan siges at have værkshøjde.

Det eneste, du opnår ved at (forsøge at) blokere for højreklik, er at
genere folk, der har en ganske legal grund til at bruge højreklik;
åbning af sider i et nyt vindue/faneblad, udskrivning, sideinformation
og meget, meget mere.

Drop det dog!

--
Anders Thorsen Holm, BSc i datalogi-multimedier.

Jeg søger fuldtidsjob i eller nær Århus - gerne studierelevant,
men ingen betingelse. Læs mit CV: http://www.thorsenholm.dk/cv/

Fra : René Poulsen

Dato : 28-08-04 20:45

Kristian wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> men kan jeg gøre så man statigt ikke kan højreklikke, men når man
> gør det kommer det et lille vindue frem hvor det står fx. forbudt

Hmmm... hvad er det dine besøgende ikke må se/få fat i??? Jeg synes
personligt at det er lidt dumt at bruge tid på at lave sådanne ting
- for hvis der virkelig er nogen der vil have fat i dit html
dokument eller f.eks. dine billeder - så kan de NEMT komme uden om
din "højre klik forbudt"...

Mvh. René Poulsen

Fra : Kristian

Dato : 30-08-04 15:29

jeg vi beskydte mit desin.
og jeg ved godt de kan få fat på mit desin af ligevel.

Vhs
kristian Ladefoged

Ps jeg er lige glad om de får fat i mine html koder. for min side er
lavet i sitebuilder lpx

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 30-08-04 16:43

Kristian <muddde@jubiimail.dk> wrote:

> Ps jeg er lige glad om de får fat i mine html koder. for min side er
> lavet i sitebuilder lpx

Ehm, hvad skulle så forhindre dem i at "stjæle" dit revolutionerende
design? Det er da bare at lave et lille screendump, så har man, hvad
man skal bruge af grafik. Hvis koden, som du selv formulerer det, er
ligegyldig, kan jeg ikke se nogen som helst gyldig grund til at ville
blokere for højreklik.

Du har med ovenstående selv argumenteret MOD behovet for at blokere for
højreklik

Forresten: vær rar lige at læse den her side:

<http://html.dk/nyhedsgrupper/usenet.asp>

og dernæst:

<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Altså, citer det relevante fra de indlæg, du svarer på.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-08-04 20:47

Kristian skrev:

>Hej jeg bruger denne html kode til at gøre så mine besøgende på
>min hjemme side ikke må højre klikke:

Det generer dem der bruger deres højrekliksmenu, men det generer
ikke dem der vil se eller kopiere din kode.

--
Bertel

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 28-08-04 21:04

Kristian <mudde@jubiimail.dk> wrote:

> vil blive meget glad hvis i kan hjælpe

Den her side kan hjælpe dig:
   <http://www.allmyfaqs.com/faq.pl?Hide_source>

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 28-08-04 23:39

"Kristian" == Kristian <mudde@jubiimail.dk> writes:

> Hej jeg bruger denne html kode til at gøre så mine besøgende på
> min hjemme side ikke må højre klikke:

Men den virker ikke

> men kan jeg gøre så man statigt ikke kan højreklikke, men når man
> gør det kommer det et lille vindue frem hvor det står fx. forbudt

Det grundlæggende princip er "Hvis du er voksen nok til at lave en
offentlig toilgængelig side, er du voksen nok til at folk kan se
koden"

Er det meget vigitgt at man ikke kan se at du bruger "Homestead
SiteBuilder LPX"?

--
/Wegge <http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/>
echo mail: !#^."<>"|tr "<> mail:" dk@wegge

Fra : Kristian

Dato : 30-08-04 15:32

nej jeg er lige glad om de kan se om jeg bruger Sitebuilder LPX.

jeg vil bare gerne beskydte mit desin.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 30-08-04 19:56

Kristian wrote:
> nej jeg er lige glad om de kan se om jeg bruger Sitebuilder LPX.
>
> jeg vil bare gerne beskydte mit desin.

Og det bliver sagt igen og igen til dig: Det kan du rent teknisk ikke
lligevel. Kun lovgivningen kan beskytte dit design. Så drop det script, der
spærrer for højreklik.

http://www.html-faq.dk/1014.asp

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Steffen Jørgensen

Dato : 29-08-04 18:28

"Kristian" <mudde@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> men kan jeg gøre så man statigt ikke kan højreklikke, men når man
> gør det kommer det et lille vindue frem hvor det står fx. forbudt

her:

<script language="JavaScript">
function click() {
if (((event.button==2) & (navigator.appName=="Microsoft Internet Explorer"))
alert('SKRIV HER') } }

document.onmousedown=click
</script>

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-08-04 18:40

Steffen Jørgensen skrev:

> <script language="JavaScript">
> function click() {
> if (((event.button==2) & (navigator.appName=="Microsoft Internet
> [...]

Hvordan tilgodeser den Firefox, Mozilla, Opera, Galeon, Konqueror m.fl?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 29-08-04 18:59

Steffen Jørgensen skrev:
[snip: nydeligt javascript som reagerer på højreklik i MSIE]

- yes - sådan skal det gøres - den gør det arbejde spørgeren beder om,
og sørger for at de tænkende individer, som alligevel så let som
ingenting kan omgå en "højrekliksbeskyttelse", at have deres
højrekliksmenu i fred.

Den er fluks gemt i arkivet over "næsten faq-svar"

mvh

Jesper Brunholm