Hvordan får jeg større download hastighede~
Fra : Nicolai

Dato : 28-08-04 10:06

Jeg downloader med mellem 100-300KB/s fra en server i USA - 100mbit i begge
ender.

Hvad kan man gøre for at få mere hastighed?

--
Med venlig hilsen / Best regards
Nicolai

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 28-08-04 10:20

On Sat, 28 Aug 2004 11:05:40 +0200, "Nicolai"
<emailxyznifo@fogh.com> wrote:

> Jeg downloader med mellem 100-300KB/s fra en server i USA - 100mbit
> i begge ender.
>
> Hvad kan man gøre for at få mere hastighed?

Ikke ret meget. Hvis det er muligt, kan kan man bruge nogle bedre
Internet-udbydere, og gerne den samme i begge ender.

-A

Fra : Nicolai

Dato : 28-08-04 13:33

> Ikke ret meget. Hvis det er muligt, kan kan man bruge nogle bedre
> Internet-udbydere, og gerne den samme i begge ender.
Hmmm.

TDC herhjemme og 10 forskellige udbydere i USA med samlet 12GBit i den anden
ende - kan det virkelig passe der ikke er andet at gøre?

Hvis det var samme udbyder, ville 150ms så give færre problemer eller er det
ikke de 150ms der er problemet?

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 28-08-04 14:17

On Sat, 28 Aug 2004 14:33:03 +0200, "Nicolai"

> TDC herhjemme og 10 forskellige udbydere i USA med samlet 12GBit i
> den anden ende - kan det virkelig passe der ikke er andet at gøre?

Nu er det jo ikke 10 forskellige udbydere, der vil blive brugt,
men kun en enkelt, og det er ikke givet, TDC har særlig gode
forbindelser til netop dem. Send evt. en traceroute.

> Hvis det var samme udbyder, ville 150ms så give færre problemer
> eller er det ikke de 150ms der er problemet?

Hvad overfører du med? Noget TCP-baseret, går jeg ud fra? Det er
en ret høj latency, så du kan sikkert optimere en hel del ved at
justere max window size på maskinerne.

-A

Fra : Nicolai

Dato : 28-08-04 14:41

> [...]
>
> Hvad overfører du med? Noget TCP-baseret, går jeg ud fra? Det er
> en ret høj latency, så du kan sikkert optimere en hel del ved at

Skulle den ikke selv kunne tilpasse sig?

Tracerouten siger tdc -> gbxl.net -> theplanet.com

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 28-08-04 15:34

On Sat, 28 Aug 2004 15:41:01 +0200, "Nicolai"

> Skulle den ikke selv kunne tilpasse sig?

Du mener, sådan at det er mest optimalt for dig? Nej, sådan
virker Internet-routing ikke.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Nicolai

Dato : 28-08-04 16:33

> Du mener, sådan at det er mest optimalt for dig? Nej, sådan
> virker Internet-routing ikke.

Lad nu være med at gøre folk dummere end de er - jeg snakker om tilpasning af
window size automatisk per session.

Men nej, det findes nok ikke.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 28-08-04 22:15

On Sat, 28 Aug 2004 17:33:16 +0200, "Nicolai"
<emailxyznifo@fogh.com> wrote:

> jeg snakker om tilpasning af window size automatisk per session.

Ja, maskinerne justerer window size op til et konfigurérbart max.
Derfor forslaget om at se på justering af det max.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Nicolai

Dato : 29-08-04 08:37

> Ja, maskinerne justerer window size op til et konfigurérbart max.
> Derfor forslaget om at se på justering af det max.

Danke.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 28-08-04 10:24

"Nicolai" <emailxyznifo@fogh.com> crashed Echelon writing

> Jeg downloader med mellem 100-300KB/s fra en server i USA - 100mbit i
> begge ender.
>
> Hvad kan man gøre for at få mere hastighed?

Bede alle andre om venligst at gå af linjen så du kan få al kapaciteten
eller at serveren i den anden ende ikke bandwidth shape.

Selve delayet får ingen stor betydning udover hvor lang tid før pakkerne
når frem til dig.

--
Bjarke Andersen

Fra : Nicolai

Dato : 28-08-04 13:34

> Bede alle andre om venligst at gå af linjen så du kan få al kapaciteten
> eller at serveren i den anden ende ikke bandwidth shape.
Serveren i den anden ende er min...

> Selve delayet får ingen stor betydning udover hvor lang tid før pakkerne
> når frem til dig.

Dvs. problemet ikke er de 150ms? men kun båndbredde vejen hertil?