En kat til...?
Fra : Mel A

Dato : 28-08-04 09:27

Hej Ng

Vi har en hunkat på ca. 3 år som er steraliseret. Hun er sød og kælen og er
både ude og inde. Vi har også en sød tæve på ca. 2 år som er vandt til Misse
men jager andre katte væk. Vi overvejer nu at få en kat til. Vi har kigget
www.dyrenesbeskyttelse.dk for at se hvad de har af katte på internatet
her på Bornholm. Vi ved ikke rigtig hvad vi skal vælge. En hun? En han? En
killing? En killing skal senere steraliseres/kastereres, men hvad koster
det? En miliart-milion? Nej, nok ikke, men vi vil gerne have en ca. pris med
i vores overvejelser.
Er der andet vi skal tænke på?

Mvh Melanie og alle de andre *SS*

Fra : fam. Ager

Dato : 28-08-04 09:46

"Mel A" <melanie@_slettes_dinven.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> killing? En killing skal senere steraliseres/kastereres, men hvad koster
> det? En miliart-milion? Nej, nok ikke, men vi vil gerne have en ca. pris

Hej melanie..

hvis du vælger en killing fra hoglebjerg, får du et tilskud til
neutralisering med prisen!. ellers gav jeg ca.700,- for min Antons
kastration.

Marie

Fra : Mel A

Dato : 28-08-04 09:55

"fam. Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
>
> hvis du vælger en killing fra hoglebjerg, får du et tilskud til
> neutralisering med prisen!. ellers gav jeg ca.700,- for min Antons

Hej Marie

Dvs. at vi giver kr. 300,- for katten/killingen og vi så senere skal betale
½ pris på steralisation/kastreration altså uderligere kr. 350,- ? Det er jo
ikke slemt?

Mvh Melanie

Fra : fam. Ager

Dato : 28-08-04 16:33

du må ikke hænge mig op på prisen jeg opgav, der er forskel på dyrlægerne.
men ring dog til hoglebjerg og hør, de ved det præcist.
men en kastration er ikke et stort indgreb, og derfor koster det heller ikke
en bondegård.
mvh. Marie

Fra : Mel A

Dato : 28-08-04 20:47

"Mel A" <melanie@_slettes_dinven.dk> wrote in message
> [...]
> killing? En killing skal senere steraliseres/kastereres, men hvad koster
> det? En miliart-milion? Nej, nok ikke, men vi vil gerne have en ca. pris

Tja, internatter er farlige!!Pas på dem! Vi kom hjem med 1 killing og 1
hvalp. De var begge helt vildt skønne, så vi blev bare nød til at have dem
begge.
Nu er vi så, Misse og Møge, Jackie og Kennedy, Dennis og Melanie, ja og ikke
at forglemme alle vores akvariefisk. Kun 2 af dem har navne, og det er Jazzy
og Bossy.

En stor familie!!!

Glade hilsner fra alle her

Fra : Jytte

Dato : 28-08-04 21:01

> [...]
> Nu er vi så, Misse og Møge, Jackie og Kennedy, Dennis og Melanie, ja
> og ikke at forglemme alle vores akvariefisk. Kun 2 af dem har navne,

Tillykke med familieforøgelserne.

Fortæl lidt mere om dem, vi vil også gerne se billeder.

hilsen
Jytte

Fra : Tine Kristiansen

Dato : 29-08-04 10:13

Hej Melanie,

Jeg kan kun anbefale en killing med mindre, at dine katte er "ligeglade" med
andre katte - altså ikke går direkte i forsvarsposition når de ser andre.
En killing er altid meget nemmere at få ind i flokken.

Om det skal være en han eller hun, det bestemmer i vist selv. Det betyder
vist ikke så meget. Men I kan jo vælge en som ikke har så meget temperament.
Altså ikke den mest underdanige i flokken men heller ikke føren. Det ved de
helt sikkert på internattet. De er jo med i killingernes første uger.

Med hensyn til kasteration/sterillisering, så er der forskel på priserne.
Det er vist rigtigt, at for hankatte (kasteration), så koster det 700-1000
kr (afhængig af dyrlæge) og for hunkatte så er det omkring 1500 kr (det gav
vi i foråret for vores hun kat).
Det er vel ikke så slemt taget i betragtning hvad killinger vil koster....
;0)))

Håber det hjælper dig lidt. Ellers så sig bare til, da jeg har 4 katte og
ingen af dem er kommet samtidigt, så jeg har haft travlt med at sammenføre
katte (vi fik den først i juni 2003....).

Hilsen
Tine

Fra : Kate

Dato : 29-08-04 10:49

"Tine Kristiansen" <Nukleuz@mail.dk> wrote in

> Jeg kan kun anbefale en killing med mindre, at dine katte er
> "ligeglade" med andre katte - altså ikke går direkte i
> forsvarsposition når de ser andre. En killing er altid meget
> nemmere at få ind i flokken.

Også min erfaring, omend den er ringe.
Da jeg fik Lante, somalien som på det tidspunkt var 2 år, blev både
Johan og Sofie temmeligt mobsede, for at sige det mildt. I alt holdt
jeg Lante isoleret i næsten 2 uger når jeg ikke var hjemme og når jeg
sov.
Da Mowgli flyttede ind knapt et år senere, som killing, indtog han
hjemmet med størte selvfølgelighed og han var på intet tidspunkt
isoleret fra de store katte. Lante tog ham næsten umiddelbart til sig
og Johan og Sofie accepterede ham ret hurtigt.

Dog er en killing med selvtilliden iorden vigtig, set med mine øjne. Da
jeg i sin tid fik Oliwer anede jeg intet om katte, stort set. Oliwer
var bange for sin egen skygge, men først efter hans død, ved ankomsten
af Lante og Mowgli, har jeg kunnet identificere nogle af Oliwers
særheder som adfærdsproblemer. Bl.a. fik han bank af Sofie og havde jeg
været klogere havde jeg ikke accepteret det i den grad som jeg gjorde.

Idag vil jeg _aldrig_ tage i mod en killing under 12 uger og jeg vil
ha' den modigste i kuldet

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Pia Nave

Dato : 29-08-04 22:03

Mel A wrote:
> [...]
> det? En miliart-milion? Nej, nok ikke, men vi vil gerne have en ca. pris med

Hej Melanie (- og alle de andre )

Hvis jeg må komme med lidt af en indsigelse.....uden at være dømmende
Nu følger jeg jo også med i hundegruppen, og har læst at Jeres hund har
haft det skidt i lang tid pga. opkast, der sandsynligvis skyldes stress.
Så synes jeg jo ikke, at det ville være en ret god idé at bringe et nyt
dyr ind i flokken på nuværende tidspunkt, med mindre i er af den
overbevisning, at det ikke vil stresse hende yderligere.
Og igen: Det er absolut ikke for at være dømmende, men jeg håber bare,
at i har overvejet situationen - for jeg kan godt forstå i gerne vil
have en misser mere.....de er slet ikke til at få nok af )

Og så lidt OT: Hvordan går det egentlig med Jackie? Det er lidt tid
siden jeg har læst i hundegruppen, men sidst havde hun vist fået nogle
piller og var i bedring?

--
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
Mvh. Pia og 4-kløveret

Fra : Mel A

Dato : 30-08-04 06:25

"Pia Nave" <pia_mig@nave.dk> wrote in message

> [...]
>
> Og så lidt OT: Hvordan går det egentlig med Jackie? Det er lidt tid
> siden jeg har læst i hundegruppen, men sidst havde hun vist fået nogle

Jackie er i bedring. Vi skal til tjek hos dyrlægen i dag, så jeg skriver
mere i hundegruppen senere i dag. Det er nok ikke stress aligevel, men
mavesår opstået efter operation. Jackie vælter rundt med hvalpen og hygger
sig. Hun er også god til at sige fra. Misse er på loftet og er nervøs, men
sådan var det også i nogle dage da vi fik Jackie. Misse skal bare have tid,
så bliver hun god igen. Møge, vores killing er super sød og fræk, men klare
alle de andre godt. Kennedy, vores hvalp er super skøn og alt vel. Han skal
dog pottetrænes *S* noget mere.
Jeg kunne skrive meget mere, men jeg har morgentravlt nu, for dyrene tager
jo også lidt mere af min tid nu.

Tak for rådene, men det ser ud til at gå godt alt sammen.

Mvh Melanie, Dennis og Misse, Møge og Jackie, Kennedy og Jazzy, Bozzy og
alle de andre fisk

Fra : Pia Nave

Dato : 30-08-04 16:47

Mel A wrote:

> [...]
>
> Tak for rådene, men det ser ud til at gå godt alt sammen.
>
> Mvh Melanie, Dennis og Misse, Møge og Jackie, Kennedy og Jazzy, Bozzy og

Hej Melanie

Tak for opdateringen.......det trængte jeg vist til kan jeg læse
Det er fuldstændig gået min næse forbi, at i har fået en lille hvalp, og
sørme også en lille killing
Jaja, det er altså konsekvensen af at holde computerfri

Godt at høre det går bedre med Jackie....kigger lige forbi hundegruppen
og ser hvodden det gik ved dyrlægen

--
Mvh. Pia og 4-kløveret

Fra : Mel A

Dato : 30-08-04 17:10

> [...]
> Jaja, det er altså konsekvensen af at holde computerfri
>
> Godt at høre det går bedre med Jackie....kigger lige forbi hundegruppen

De nye dyr er også lige kommet i lørdags, så du er slet ikke bagud i update.
Nu har jeg sendt en update på Jackie i hundegruppen.

Hej så længe.
Mvh Melanie