Lovens 6 Bogs 5 Cap: 1 art: pag: 883
Fra : Erik R.N.

Dato : 28-08-04 01:29

Hej
I et skifte fra 1737 nævnes "Lovens 6 Bogs 5 Cap: 1 art: pag: 883".
Det drejer sig om straffelov. Er der en der kan hjælpe mig med ordlyden.

--
Erik Reinert Nielsen
www.nogn.dk

Fra : børge askholm

Dato : 28-08-04 06:02

Erik R.N. wrote:
> Hej
> I et skifte fra 1737 nævnes "Lovens 6 Bogs 5 Cap: 1 art: pag: 883".
> Det drejer sig om straffelov. Er der en der kan hjælpe mig med ordlyden.

Det drejer sig tilsyneladende om Chr. v's _Danske Lov_ - og den er at
find på nettet i digital udgave.

Børge

Fra : erik

Dato : 28-08-04 12:44

HVOR ?

Erik

Fra : Heino Rost-Nielsen

Dato : 28-08-04 14:16

Hej Erik

Det omtalte sted i Christian d. 5 lov står:

Findis nogen at være sine Forældre Ulydig, og foragte deris christelige
Formaninger til Guds Frygt, Ærlighed, Ædruhed, Fredsommelighed, Flittighed,
Sparsommelighed og dislige, og det skielligen bevisis, miste Arv efter
dennem.

Du kan selv se efter her:

http://www.hf.uio.no/PNH/chr5web/chr5home.html

Med venlig hilsen

Heino

Fra : erik

Dato : 28-08-04 16:35

Tak
Jeg havde da ellers søgt på nettet, men kun fundet uddrag.

Erik

"Heino Rost-Nielsen" <rost.nielsenFJERN@DETTEWebspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:4130851d$0$270$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...