Smarttalk bondefangeri?
Fra : David Holm

Dato : 27-08-04 13:38

Nu har jeg set indtil flere reklamer hvor smarttalk reklamerer med SMS til 1
øre.

Senest i Urban hvor der bl.a. står: "Hvis du sender 25 SMS'er dagligt,
sparer du min. 1643,- kr. om året med smarttalk!". På forsiden af
smarttalk.dk kan man endda udregne sin besparelse pr. år hvis man vælger
smart talk.

Når man så trykker "bestil her" kommer endnu en side frem
(http://www.smarttalk.dk/smarttalk/smarttalk.nsf/pages/1ore.html) hvor der
loves store besparelser. Først hvis man trykker på "Læs mere om smarttalks
startpakke her" finder man ud af at tilbuddet med SMS til 1 øre kun gælder
frem til 31.12.2004 herefter er prisen 19 øre/sms. Det er da hvad jeg kalder
bondefangeri!

http://www.smarttalk.dk/smarttalk/smarttalk.nsf/pages/Priser.html står
følgende:
Vil du sende SMS for kun 1 øre så, er smarttalk SMS startpakken noget for
dig. Som introduktionstilbud giver vi dig lige nu 1000 gratis SMS med i
startpakken og helt frem til den 31.12.2004 sender du SMS til KUN 1 øre
(herefter normalpris 19 øre).

For kun 99 kr. får du:

§ Nyt telefonnummer
§ SMS til 1 øre (frem til den 31.12.2004)
§ 1000 gratis SMS / 10 kr. taletid
§ En minutpris på kun 80 øre
§ Nul abonnement

Er der et sted man kan klage over misledende markedsføring?

mvh

David

Fra : MigSelv

Dato : 27-08-04 14:56

Hvis jeg nu siger Smarttalk = Debitel (DK's største svindel foretagende).

/MigSelv

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-08-04 10:34

"MigSelv" <anforst@hotmail.com> wrote in message
> Hvis jeg nu siger Smarttalk = Debitel (DK's største svindel foretagende).

Og før var det jo Tiscali....

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-04 16:22

"David Holm" <wormie_fjern@fjern_alberg.dk> skrev i en meddelelse

> Klip en masse om Smarttalk

Og ikke at forglemme er deres minimumsforbrug på 50,- om måneden, som
bliver noget svær at nå hvis man kun sender sms. Var dog ikke i stand
til at finde gebyr størrelsen på deres hjemmeside.

Carsten Sørensen

http://www.forshus.dk

Fra : Tanja Christensen

Dato : 28-08-04 07:01

CS skrev:

> [...]
>bliver noget svær at nå hvis man kun sender sms. Var dog ikke i stand
>til at finde gebyr størrelsen på deres hjemmeside.

25 kr. Så det kan hurtigt blive en dyr fornøjelse. Hvis man ikke når
at bruge alle sine sms'er og ikke får indbetalt på kontoen så har man
en negativ konto ret hurtig, når man får en startpakke på 10 kr.

Det står her:
http://www.smarttalk.dk/smarttalk/smarttalk.nsf/pages/Information.html

Og ikke under priser hvor man burde forvente det ville stå :)
Men man kan ha sine skumle tanker om hvorfor

Hilsen en ex-kunde hos Smarttalk som ikke vender tilbage uanset prisen
på sms/taletid.

--
Tanja
CHICKENS: The only animals you eat before they are born

Fra : Oros aka. Rasmus Jen~

Dato : 28-08-04 14:02

Tanja Christensen wrote:
CHICKENS: The only animals you eat before they are born
and after they are dead.

Nu ved jeg godt signaturen er et fristed, så bær over med mig.
Kyllinger fødes altså stadig ikke! :D Det kræver nok mere end din levetids
evolution før det skulle blive en realitet
Det ville måske se bedre ud hvis du udskiftede "born" med "hatched"? Det
ville da heller ikke ændre ved pointen.

--
Rasmus Jensen, Ishøj
Jeg kan mailes på adressen 2 x oros adskilt af @ og endelse på .dk

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 30-08-04 17:08

Det var smuk og solrig dag da Oros aka. Rasmus Jensen skrev
news:41308236$0$204$14726298@news.sunsite.dk i dk.teknik.telefoni.mobil:

> Nu ved jeg godt signaturen er et fristed, så bær over med mig.
> Kyllinger fødes altså stadig ikke! :D Det kræver nok mere end din
> levetids evolution før det skulle blive en realitet

Men det bliver det jo ikke mere rigtigt af! Torsk er jo et andet eksempel.
Der spises både torskerogn og torsk, der er udklækket!

--
Rune D. Jørgensen