Maling af baggrund
Fra : Jessen

Dato : 27-08-04 00:32

Hej NG.

Hvad skal en hjemmelavet baggrund, af flamingo, males med for at den holder
til tanken?
Er det ok med alm. silicone til opsætning?

Hilsen
D. Jessen

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 27-08-04 08:28

"Jessen" <jessen1@mail.dk> wrote in message
> [...]
holder
> til tanken?
> Er det ok med alm. silicone til opsætning?

Du skal bruge den billige silikone fra fx Harald nyborg. koster ca. 20 kr.
Der må IKKE være mughæmmer i, da det dræber fiskene. Alternativt kan du købe
aquastabil silikone til 80 kr pr tube.

Jeg har brugt hvid cement med farve til at dekorere min med.
http://www.cmnielsen.dk/akv.jpg

Den hvide cement kan du købe i et byggemarked, og farven køber du samme
sted. Den er fra Hygæa og bruges normalt til at farve mørtel med (hvis man
har farvede fuger mellem murstenene i sit hus, eller hvis man vandskuer
huset i en bestemt farve) Der er masser af farver at vælge imellem. Nogle
farvehandlere har også disse typer farver (det er et pulver der farver
kraftigt) Muligvis også Matas, men jeg er ikke sikker. Begge dele er vidst
billigst i Bauhaus. Der kan du sikkert også få silikone.

--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-

Fra : Tonny Sørensen

Dato : 31-08-04 18:00

Hej...

Jeg kan anbefale en silicone fra danalim der hedder akvarie silicone den
koster 60 eller 70 kr.du kan få den i div. byggemarkeder...

Med hensyn til din baggrund har jeg malet min egen med Alfix mørtel den
kaldet normalfix og deri tilføjet noget hygæa farve som fås i sort, gul og
rød der er vist flere farver men kan ikke huske hvilke.
Du blander først lidt mørtel sammen til en lidt tynd blanding putter lidt
farve i og "maler" derefter din baggrund..

Mvh. Tonny